۰ نفر

رییس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

چراغ سبز سازمان حمایت برای افزایش دوباره قیمت خرید شیرخام

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 312278
چراغ سبز سازمان حمایت برای افزایش دوباره قیمت خرید شیرخام

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: افزایش قیمت خرید هرکیلوگرم شیرخام از دامداران به 2100 تومان هفته گذشته در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مطرح شد و این سازمان با قیمت 2000 تومان موافقت و تصمیم نهایی را به جلسه این هفته موکول کرد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ احمد مقدسی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه در ابتدای مرداد سالجاری ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت خرید شیرخام از 1400 تومان به 1570 تومان موافقت کرده بود، افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در ابتدای مردادماه سالجاری، قیمت شیر خام کیلویی 1570 تومان تعیین شد که بر این اساس قیمت سه قلم کالای لبنی مشمول گروه یک کالای اساسی از جمله شیر، ماست و پنیر نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد: اما در کمتر از 3 ماه اخیر هزینه نهاده‌های دامی و تولید بار دیگر برای دامداران افزایش داشته و اکنون فروش هر کیلوگرم شیرخام برای دامداران کمتر از 2100 تومان مقرون به صرفه نیست.

مقدسی با تاکید بر اینکه درباره افزایش قیمت محصولات به کارخانه‌های لبنی حق می‌دهیم، اظهار کرد: علاوه بر شیر سایر مواد اولیه تولید برای کارخانه‌های لبنی به ویژه در بخش بسته بندی افزایش قابل توجهی داشته است و آن‌ها برای ادامه فعالیت خود چاره ای جز افزایش قیمت محصولات تولیدی ندارند.

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران اضافه کرد: محدودیت فعالیت یا تعطیلی کارخانه‌های لبنی به نفع هیچکس نیست و می‌تواند برای اقتصاد کشور خسارات زا باشد.

مقدسی در پایان یادآرو شد که قیمت پیشنهادی 2100 تومان برای خرید هر کیلوگرم شیرخام درب دامداری است و هزینه حمل و نقل تا کارخانه لبنی نیز به آن افزوده می‌شود.