۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین مطرح شد؛

دولت با چایکاران بی حساب شد

۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۳
کد خبر: 311874
دولت با چایکاران بی حساب شد

مدیراجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال گفت: دولت تمام قدرالسهم خود از مطالبات چایکاران تا پایان زمان رسمی خرید ( 30 مهرماه ) را پرداخت کرد و تنها 14 میلیارد تومان از مطالبات باقی مانده که مربوط به قدرالسهم کارخانه ها است.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی ؛ محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه مبلغ باقی مانده 15 درصد از قدرالسهم کارخانه های چای است، اظهار کرد: امیدواریم با فروش چای خشک استحصالی کارخانه ها، مطالبات باقی مانده نیز به زودی پرداخت شود.

وی یادآور شد: پرداخت مطالبات چایکاران در سالجاری در سال های اخیر بی سابقه بوده و دلیل آن حمایت و تخصیص چند مرحله اعتبار خرید برگ سبز چای توسط دولت است.

به گفته حسنی؛ تا امروز مجموع پرداخت ها 206 میلیارد و 337 میلیون تومان معادل  94 درصد از مطالبات چایکاران بوده است.

وی میزان برگ سبز تحولی چایکاران تا پایان زمان رسمی خرید در 30 مهرماه را 112 هزار و 736 تن به ارزش 220 میلیارد تومان عنوان کرد.

حسنی در پاسخ به این پرسش که تکلیف یک هزار تن برگ سبز باقی مانده در باغات چای پس از پایان زمان رسمی خرید چه شد؟، گفت: میزان برگ سبز  باقی مانده در باغات چای کمتر از عدد پیش بینی است، اما در حال حاضر 12 کارخانه همچنان فعال هستند و برگ سبز چایکاران را تحویل می گیرند.

 مدیراجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال تاکید کرد: لازم است حمایت از کارخانه هایی که اقدام به تحویل برگ سبز از چایکاران می کنند ادامه داشته باشد تا در پرداخت مطالبات در آینده دچار مشکل نشوند.

حسنی در پایان همکاری کارخانه ها چای با دولت در کمک به پرداخت به موقع مطالبات چایکاران را قابل تقدیر دانست.