۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

تفاوت اندک قیمت نهاده‌های دامی‌دولتی با بازار آزاد/ تضمینی برای کیفیت و زمان تحویل نمی‌دهند

۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 311409
تفاوت اندک قیمت نهاده‌های دامی‌دولتی با بازار آزاد/ تضمینی برای کیفیت و زمان تحویل نمی‌دهند

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور گفت: قیمت ذرت و سویای که شرکت پشتیبانی امور دام کشور وعده توزیع آن را به مرغداران داده است تفاوت چندانی با بازار آزاد ندارد، ضمن اینکه هیج تضمینی برای کیفیت و زمان تحویل نمی‌دهند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حبیب اسدالله نژاد در گفت و گو با اقتصادآنلاین بیان اینکه تفاوت قیمت نهاده‌های دامی‌دولتی با بازار آزاد 40 تا 60 تومان است، اظهار کرد: هر کیلوگرم ذرت با قیمت 1130 تومان و سویا با قیمت 2200 تومان به مرغداران فروخته شده است در حالی که قیمت هرکیلوگرم ذرت در کیفی ترین حالت 1170 تا 1200تومان و سویا 2260 تومان است.

وی ادامه داد: ذرت شرکت پشتیبانی امور دام اوکراینی است که کیفیت مناسبی ندارد و قابل قیاس با ذرت کیفی برزیلی نیست.

اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه این شرکت زمان تحویل را نیز مشخص نکرده است، افزود: مرغداران نسبت به زمانی که قرار است نهاده‌های که بابت آن‌ها پول پرداخت کرده‌اند بی‌اطلاع هستند و این امر برنامه ریزی تولید را برای آن سخت کرده است.

به گفته وی، به دلیل تفاوت اندک قیمت نهاده‌های دامی‌دولتی با بازار آزاد ، عدم تضمین کیفیت و زمان تحویل محصول بیشتر مرغداران تمایلی به دریافت نهاده‌های دولتی ندارند.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور یادآرو شد: تجربه‌های گذشته به مرغداران نشان داده هر مقطع زمانی که نیاز به کمک بخش دولتی داشته اند اقدامات انجام شده در زمان مناسب نبوده است و اتکا به وعده‌های آن‌ها ریسک بزرگی است.

اسدالله نژاد در پایان میزان نهاده‌های دامی‌دولتی در نظر گرفته شده را نیز برای تامین نیاز مرغداران کشور ناکافی دانست.