۰ نفر

معاون سازمان دامپزشکی خبر داد؛

شناسایی ۲کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 310978
شناسایی ۲کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی گفت: از ابتدای مهر ماه دو کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور شناسایی شده که مربوط به طیور بومی بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قاسم رضاییان‌زاده درباره وضعیت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهار کرد: در برهه زمانی جدید یعنی از ابتدای مهر ماه دو کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شناسایی شده که مربوط به مرغ بومی بوده و به خوبی مراقبت و کنترل شد.

وی با بیان این‌که در هیچ نقطه دیگر کشور کانونی از این بیماری گزارش نشده، یادآوری کرد: در طیور صنعتی نیز مشکلی نداشتیم و دو کانون شناسایی شده نیز صرفا طیور بومی بوده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با اشاره به نزدیک شدن فصل مهاجرت پرندگان و افزایش احتمال ورود بیماری آنفلوآنزای از طریق پرندگان وحشی و از کشورهای اروپایی که درگیر بیماری هستند، افزود: پایش فعال تمام مناطق کشور ادامه دارد و در صورت وجود هرگونه مشکل، کنترل بیماری صورت خواهد گرفت.

رضاییان‌زاده یکی از راه‌های مهم ورود بیماری آنفلوآنزای پرندگان به داخل کشور را قاچاق پرندگان زینتی دانست و خاطرنشان کرد: این پرندگان از طریق کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله هند یا از طریق ترکیه و عراق وارد کشور می‌شوند.

وی با اشاره به هم‌مرز بودن کرمانشاه با عراق، این استان را از جمله مراکز در معرض خطر دانست که نیازمند مراقبت‌ و کنترل بیشتر است و افزود: خوشبختانه امسال تاکنون کانونی از این بیماری در کرمانشاه نداشتیم.