۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد:

پیشنهاد افزایش قیمت جوجه یکروز به 2200تومان

۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۰
کد خبر: 310653
پیشنهاد افزایش قیمت جوجه یکروز به 2200تومان

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: در پی بالا رفتن هزینه های تولید انجمن پیشنهاد افزایش قیمت جوجه یکروزه از 1700 تومان به 2200 تومان را به ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت ارسال کرده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ مصطفی مصطفوی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه قیمت مصوب 1700 تومان برای هر قطعه جوجه یکروزه مربوط به سال 95 است، افزود: از انتهای سال 96 هزینه های تولید واحدهای جوجه یکروزه به دلیل افزایش قیمت نهاده های تولید به شدت بالا رفته و اکنون تولیدکنندگان این صنعت در حال زیان دهی هستند.  

وی ادامه داد: لازم است برای تداوم تولید جوجه یکروزه که یکی از بازوهای اصلی تولید مرغ گوشتی کشور است  قیمت فروش مطابق با هزینه تمام شده افزایش یابد. 

مصطفوی با اشاره به مشکلات مربوط به تامین واکنس مورد نیاز واحدهای  تولید جوجه یکروزه، افزود: پس از جهش قیمت دلار برای مدتی واردات واکسن با اختلال روبه رو شده و اکنون که وارد کشور می شود قیمت آن بالا رفته است. 

وی اضافه کرد: در مورد دان مورد نیاز واحدها نیز اتفاق مشابه ای رخ داده است و علی رغم وعده های دولت همچنان با قیمت بالا عرضه و تولیدکنندگاه در تامین آن مشکلات زیادی دارند. 

مصطفوی در پایان مرغ را یکی از کالاهای اساسی در سبد غذایی خانواده های ایرانی دانست که رفع مشکل تامین جوجه یکروزه برای ادامه تولید آن ضروری است.