۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد؛

باغ ویلاها؛ کانون آفت مگس مدیترانه‌ای/ باغداران نارنگی هشیارتر باشند

۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 309680
باغ ویلاها؛ کانون آفت مگس مدیترانه‌ای/ باغداران نارنگی هشیارتر باشند

مدیرکل دفترپیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت‌زا از افزایش جمعیت آفت مگس مدیترانه‌ای در باغات شمال کشور خبر داد و گفت: باغ ویلاها کانون این آفت شده است.

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ اکبر آهنگران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه در حال حاضر این آفت تحت کنترل است، اظهار کرد:  نگرانی ما باغ ویلاهای هستند که به دلیل بی توجهی صاحبان آن ها تبدیل به کانون آفت مگس مدیترانه ای در شمال کشور شده اند و کنترل را برای ما سخت کرده اند.

وی ادامه داد: در باغ ویلاها معمولا درختان میوه نیز وجود دارند که به دلیل عدم رسیدگی و مبارزه با آفات تبدیل به محل مناسبی برای رشد و تکثیر مگس مدیترانه ای شده اند.

آهنگران با تاکید بر اینکه این آفت بیش از سایر انواع میوه درختان نارنگی را تهدید می کند، افزود: امسال تراکم جمعیتی آفت مگس مدیترانه ای در باغات نارنگی بیش از سایر انواع میوه دیده شده و این امر نشان می دهد درختان این میوه بیش از سایرین در معرض خسارت هستند.

وی اضافه کرد: البته این آفت پلی فاژ است و می تواند از تمام میوه ها تغذیه و خسارت بالایی وارد کند به همین دلیل باید تمامی باغداران نسبت به آن هشیار باشند.

به گفته آهنگران؛ آفت مگس مدیترانه ای هر ساله به باغات خسارت وارد می کند، اما شرایط آب و هوایی مساعد برای رشد و تکثیر این آفت در سالجاری احتمال افزایش خسارات را بالا برده است.

وی درباره روش ها و چگونگی مبارزه با این آفات، اظهار کرد: ماموران حفظ نباتات تله های را برای شمارش جمعیت این آفت در مناطق مختلف کار می گذارند تا بر اساس تعداد جمعیت آفت در هر منطقه روش مبارزه تعیین و به باغدان توصیه شود.

مدیر کل دفترپیش آگاهی و کنترل عوامل خسارتزا به باغداران توصیه کرد: باغداران به اداره حفظ نباتات استان یا محل اقامت خود مراجعه و اطلاعات مربوط به آفت، جمعیت و روش مبارزه را از آن ها دریافت کنند تا خسارات را به حداقل برسانند.

آهنگران همچنین از مالکان باغ ویلاها خواست به توصیه های ماموران حفظ بناتات توجه و همکاری لازم را با آن ها داشته باشد.