۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

آخرین وضعیت بازار چای کشور/ تخصیص بخش سوم اعتبارات خرید برگ سبز چای

۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 307006
آخرین وضعیت بازار چای کشور/ تخصیص بخش سوم اعتبارات خرید برگ سبز چای

مدیراجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال از تخصیص بخش سوم اعتبارات دولتی برای خرید برگ سبزی چای کشاورزان در ابتدای هفته آینده خبر داد.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به شرایط مساعد آب و هوایی، اظهار کرد: احتمال ادامه برداشت برگ سبز چای در ماه آینده وجود دارد، بر همین اساس کشاورزان از دولت درخواست تمدید زمان خرید برگ سبز چای تا هفته ابتدایی آبان ماه در برخی مناطق دارند.

وی یادآور شد: زمان برداشت برگ سبز چای معمولا تا پایان مهره ماه است، اما پیش بینی می شود با بهبود شرایط آب و هوایی در کمی بیشتر ادامه داشته باشد.

حسنی میزان برگ سبز چای خریداری شده از کشاورزان را 109 هزار و 657 تن عنوان کرد که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: 36 درصد از برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و 64 درصد آن درجه دو است.

حسنی با بیان اینکه میزان چای خشک استحصالی به 24 هزار و 673 تن رسیده است، افزود: هم اکنون 106 کارخانه در خرید برگ سبز و استحصال چای خشک فعال هستند.

به گفته وی، ارزش برگ سبز چای خریداری شده از کشاورزان را  214 میلیارد و 600 میلیون تومان است که تا کنون 161 میلیارد و 500 میلیون تومان آن معادل 75 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

مدیراجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال اضافه کرد: میزان باقی مانده بدهی کارخانجات به چایکاران 14 میلیارد و میزان بدهی باقی مانده سازمان چای بیش از 35 میلیارد تومان است.

حسنی در پایان با ابراز رضایت از روند پرداخت مطالبات چایکاران وضعیت بازار چای داخلی و خارجی ایران در سالجاری را مناسب ارزیابی کرد.