۰ نفر

بیش از ۱۳تن گوجه فرنگی قاچاق در گمرک دیر کشف شد

۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 306595
بیش از ۱۳تن گوجه فرنگی قاچاق در گمرک دیر کشف شد

مدیرکل گمرک بوشهر از توقیف دو کامیون یخچالی ۴۰ فوتی حامل ۱۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوجه‌فرنگی قاچاق صادراتی در گمرک دیر خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، منصور بازیار استقرار سامانه جامع گمرکی در گمرکات استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این سامانه ضمن اینکه در تسریع فرایند ترخیص کالاهای صادراتی و وارداتی موثر است از تخلفات  به ویژه قاچاق کالا جلوگیری می‌کند.

وی از کشف قاچاق کالای صادراتی در گمرک دیر خبرداد و بیان کرد: با تلاش ماموران گمرک بندر دیر دو کامیون یخچالی 40 فوتی حامل 13 هزار و 600 کیلوگرم گوجه‌فرنگی قاچاق صادراتی توقیف شد.

مدیرکل گمرک بوشهرافزود: قاچاقچیان قصد داشتند این میزان گوجه فرنگی را در قالب محموله صادراتی تره‌بار به خارج از کشور صادر کند.

بازیار اظهارداشت: ماموران گمرک دیر پس از رصد اطلاعات و بازرسی فیزیکی از کالای صادراتی اظهار شده متوجه جاسازی 16 پالت به وزن 13 هزار و 600 کیلوگرم محصول گوجه فرنگی کشورمان در این محموله صادراتی شدند.

ناظر گمرکات استان بوشهر تصریح کرد: در همین راستا با توجه به ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی و جاسازی صورت گرفته پس از تنظیم صورتجلسه کشف، تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی بیان کرد: با توجه به سریع الفساد بودن کالا مکشوفه مراتب کشف بلافاصله به اموال تملیکی استان بوشهر منعکس و ارسال شده تا اقدامات قانونی لازم صورت گیرد.