۰ نفر

رسوب کالا در مرغداری‌ها

مشکل حمل و نقل تخم مرغ را گران کرد

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۳
کد خبر: 304526
مشکل حمل و نقل تخم مرغ را گران کرد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه اختلالات ایجاد شده در حمل و نقل موجب رسوب تخم مرغ در مرغداری ها شده است، از افزایش قیمت این محصول خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر؛ ناصر نبی پور با بیان اینکه اختلالات ایجاد شده در حمل و نقل موجب کمبود «دان» در واحدهای مرغداری کشور شده است، گفت: همچنان با این مشکل مواجه هستیم و نمی توانیم «دان» مورد نظر مرغ‌داری ها را تامین کنیم.  

وی با اشاره به اینکه با دریافت حواله‌  از شرکت پشتیبانی امور دام،مقداری نهاده دریافت می‌کنیم، افزود: متاسفانه برای حمل و نقل تخم مرغ نیز دچار مشکل شده ایم و همین مساله باعث شده قیمت تخم مرغ حدود ۴۰۰ تومان درب مرغداری افزایش یابد.  

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ۷۴۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: دولت لازم است در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کند.  

نبی پور با بیان اینکه ذرت و کنجاله در بنادر به میزان زیاد وجود دارد، ادامه داد: هم اکنون حمل تخم مرغ نیز با نیسان انجام می شود که این کار سخت و در برخی مواقع حتی غیرممکن است.

وی با اشاره به  رسوب تخم مرغ در واحدهای مرغداری، اضافه کرد: تخم مرغ ها را می توان تنها به مدت یک هفته در مرغداری ها نگه داشت.