۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

شناسایی اولین کانون آنفلوآنزای پرندگان در تهران/ بیماری در فصل گرم نیز فعال بود

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۴
کد خبر: 304318
شناسایی اولین کانون آنفلوآنزای پرندگان در تهران/ بیماری در فصل گرم نیز فعال بود

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران، گفت: از شهریور تا ابتدای مهرماه جاری 7 کانون ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان شناسی شده که 6 مورد آن در استان اصفهان و یک مورد در تهران بوده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ فرزاد طلاکش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه به نظر می رسد این کانون ها در ادامه بیماری آنفلوآنزای سال گذشته باشند، اظهار کرد: مرغداری های مبتلا در اصفهان صنعتی و مورد ابتلا در تهران مرغداری بومی است.

وی ادامه داد: گزارش ها نشان می دهد این بیماری در کشور ما در فصل گرما نیز کاملا متوقف نشده و مرغداری ها تخمگذار درگیر آن بوده اند.

طلاکش با تاکید بر اینکه خوشبختانه بیماری آنفلوآنزای پرندگان در سالجاری هنوز به مرحله بحرانی نرسیده است، گفت: با سرد شدن هوا زمینه های شیوع این بیماری افزایش می یابد به همین دلیل باید آمادگی لازم برای مقابله آن را داشته باشیم.

به گفته طلاکش در حال حاضر تولید تخم مرغ در کشور شرایط عادی دارد و به میزان نیاز به بازار عرضه می شود.

وی تولید روزانه تخم مرغ کشور را 2500 تن عنوان کرد که پاسخگوی نیاز کشور است.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران قیمت خرید هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری را 7300 تومان عنوان کرد.

طلاکش قیمت تقریبی خرید هر عدد تخم مرغ از مرغدار را 470 تومان و قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده را 650 تومان دانست.