۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی ارزان شد/ کاهش قیمت ادامه دارد

۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 304012
گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی ارزان شد/ کاهش قیمت ادامه دارد

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت گوجه و سیب زمینی در بازار روند نزولی به خود گرفته است به نحوی که قیمت گوجه در میادین میوه و تره بار نسبت به دیروز کاهش 4 درصدی و سیب زمینی کاهش 21 درصد داشته است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حسین اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه بازار این محصولات متعادل خواهد شد اگر کامیون داران به کمک ما بیایند، اظهار کرد: یکی از مهترین دلایل افزایش قیمت گوجه و سیب زمینی در روزهای اخیر  اعتصاب کامیون داران است. اگر همکاری کامیون داران را داشته باشیم در مدت کوتاهی قیمت این دو محصول واقعی  و بازار متعادل می شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر قیمت خرید از کشاورز نسبت به میادین و خرده فروشی ها تفاوت زیادی دارد که دلیل  اصلی آن کندی در حمل و نقل و بازار رسانی است.

اصغری با تاکید بر اینکه با تمام مشکلات مربوط به حمل و نقل گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار نسبت به دیروز 4 درصد کاهش قیمت داشته است، افزود: قیمت خرید هر کیلوگرم گوجه فرنگی از کشاورز امروز با 11 درصد کاهش نسبت به دیروز، از 2250 تومان به 2000 تومان رسیده است. این محصول اکنون در میادین میوه و تره بار با کاهش 4 درصدی قیمت  2400 تا 2500 تومان و در خرده فروشی ها 3600 تا 3900 تومان عرضه می شود.

به گفته وی؛ قیمت خرید هر کیلوگرم سیب زمینی از کشاورز نیز امروز با 20 درصد کاهش نسبت به دیروز، از 2900 تومان به 2300 تومان رسید. این محصول اکنون در میادین با کاهش 21 درصدی قیمت 2600 تومان و در خرده فروشی ها 3000 تا 3400 تومان عرضه می شود.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی وعد داده علی رغم مشکلات پیش آمده در حمل و نقل و بازار رسانی روند کاهش قیمت این دو محصول در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.