۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

بیش از 66درصد مطالبات چایکارن پرداخت شد/ افزایش نگرانی چایکاران نسبت به عدم پرداخت بخش دوم اعتبارات

۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 301737
بیش از 66درصد مطالبات چایکارن پرداخت شد/ افزایش نگرانی چایکاران نسبت به عدم پرداخت بخش دوم اعتبارات

مدیراجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال با بیان اینکه اینکه تا کنون حدود 133 میلیارد تومان معادل 66 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است، افزود: 64 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران توسط سازمان چای کشور و بیش از 68 میلیارد تومان آن توسط کارخانجات چای پرداخت شده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت بیش از 101 هزارتن برگ سبز چای به ارزش 202 میلیارد تومان از کشاورزان تحویل گرفته شده که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیش از 39 درصد برگ سبز تحویلی درجه یک و 62 درصد آن درجه دو است.

حسنی با بیان اینکه هم اکنون 81 کارخانه چای فعال هستند، افزود:  میزان چای خشک استحصالی در کارخانه‌ها تا امروز بیش از 22 هزار تن است.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال یادآور شد: بیش از دو ماه از آخرین تخصیص اعتبار به سازمان چای برای خرید برگ سبز از کشاورزان می‌گذرد و این امر موجب نگرانی آن‌ها شده است..

حسنی اظهار کرد: آخرین پرداخت سازمان چای از محل اعتبارات تخصیص یافته مربوط به تیرماه است و پس از آن تمام پرداخت‌های این سازمان از محل قدرالسهم کارخانجات چای بوده است.

وی در پایان میزان بدهی کارخانه چای از قدر السهم خود به کشاورزان را 22 میلیارد تومان و سازمان چای را بیش از 38 میلیارد تومان عنوان کرد.