۰ نفر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم؛

پروژه‌های تعاونی در اولویت دریافت وام قرار می‌گیرند

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۵
کد خبر: 298168
پروژه‌های تعاونی در اولویت دریافت وام قرار می‌گیرند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری گفت: پروژه‌هایی که مردم در آنها مشارکت داشته باشند در اولویت تخصیص وام قرار می‌گیرند.

ابوالفضل رضوی در همایش اقتصاد تعاون گفت: سال ۱۳۹۳ دستورالعمل مشارکت اقتصادی را برای روستاییان تنطیم کردیم و بر اساس آن برای روستاییان مرزی وام بدون کارمزد و برای روستاییان غیر مرزی وام با کارمزد سه درصد و آورده ۲۰ میلیون تومان آورده تعیین کرده‌ایم‌.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته وی در طرح اشتغال روستایی و عشایری برای روستاییان مناطق مرزی سود چهار درصد و برای مناطق معمولی سود شش درصد در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم اجرای ماده 27 قانون برنامه ششم گفت: بر اساس قانون باید سالانه 384 هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد کنیم و دستگاه‌ها در این زمینه فعال شوند. هر بنگاه تولیدی که با اشتعالزایی پایدار در روستا ایجاد شود، پنج سال مالیاتش با نرخ صفر درصد محاسبه می‌شود و اگر در مناطق محروم باشد تا 10 سال مالیات با نرخ صفر درصد دارد.

رضوی در عین حال از تخصیص مرحله دوم منابع صندوق توسعه ملی حداکثر تا یک ماه آینده خبرداد و تاکید کرد: از آغاز اجرای این طرح از اواخر سال گذشته تا پایان مردادماه امسال، بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری پرداخت شده و تا اوایل شهریورماه، قرارداد پرداخت ۵۵۰۰ میلیارد تومان وام برای طرح‌های اشتغالزای روستایی و عشایری بین متقاضیان و بانک‌ها به امضا رسیده است.

به گفته وی توزیع مرحله دوم منابع پس از ارزیابی عملکرد استان‌ها و بانک‌ها در استفاده از منابع اشتغال روستایی و عشایری صورت خواهد گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تعاونی‌ها را بازوان توانمند اقتصاد دانست که انگیزه خدمت به جمع را دارند و گفت: جمع‌باوری یکی از عوامل پویایی اقتصاد است و با مشارکت مردم توسعه مطلوب حاصل می شود.