۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

کاهش قیمت لبنیات در پیش است/ قول وزارت صنعت برای تامین پت و تتراپک به کارخانه‌های لبنی

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۴۱
کد خبر: 297414
کاهش قیمت لبنیات در پیش است/ قول وزارت صنعت برای تامین پت و تتراپک به کارخانه‌های لبنی

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران از قول مساعد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تعیین سهیه تامین پت از بورس و تخصیص ارز 4200تومانی برای واردات تتراپک، برای کارخانه‌های لبنی خبر داد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ رضا باکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه انتظار می رود با این تدابیر قیمت لبنیات روند کاهشی به خود بگیرد، افزود: محصولات لبنی که با پت عرضه می شدند به قیمت قبل و محصولاتی که در تتراپک بسته بندی می شدند کاهش قیمت قابل توجه خواهند داشت.

وی تاکید: البته نباید انتظار قیمت های سال گذشته را برای محصولات لبنی داشت اما، تعادل به بازار این محصولات باز خواهد گشت.

به گفته باکری در مدت کوتاهی پت از 4 هزار تومان به 30 هزار تومان افزایش داشته است که با در نظر گرفتن سهمیه پت در بورس کالا برای کارخانه های لبنی قیمت آن به 10 هزار تا 12 هزار تومان کاهش می یابد.

دبیر انجمن صنایع  لبنی ایران ادامه داد: تتراپک نیز افزایش قیمت 2 تا 3 برابری داشته است که با تامین ارز 4200 تومانی، کاهش قیمت خواهد داشت اما، قاعدتا نرخ آن به زمان ارز 3800 تومانی نخواهد رسید.

باکری با اشاره به افزایش قیمت خرید شیرخام به عنوان یکی از مواد اولیه مهم در قیمت تولید محصولات لبنی، گفت: به رغم تعیین قیمت 1570 تومان برای خرید هر کیلوگرم شیرخام، دامداران تولید خود را کمتر از 1850 تومان تا 2100 تومان به کارخانه های لبنی نمی فروشند که این عامل در افزایش قیمت لبنیات بسیار موثر بوده است.