۰ نفر

باز هم سیب‌ها را کنار جاده‌ می‌ریزند؟

۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 296246
باز هم سیب‌ها را کنار جاده‌ می‌ریزند؟

مدیرکل امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: انباشت و خرید سیب صنعتی در کنار جاده های استان ممنوع بوده و اطلاع رسانی به باغداران و کشاورزان در این زمینه ضروری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسین سیوانی در نشست با صاحبان صنایع تبدیلی فعال در زمینه تولید کنسانتره و آبمیوه با بخش دولتی افزود: بازرسی و نظارت روزانه در این زمینه الزامی است و گزارش آن نیز باید ارائه شود. جهاد کشاورزی و تعاون روستایی موظف است تا تابلوهای اطلاع رسانی را در این زمینه در کنار جاده‌ها نصب کند.

سیوانی اضافه کرد: امسال قیمت پایه سیب صنعتی توافقی خواهد بود و بزودی قیمت آن با هماهنگی اتحادیه باغداران به بازار ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی می‌تواند به عنوان کارگزار در این زمینه وارد عمل شود و در خرید و انباشت سیب صنعتی همکاری کند، افزود: آدرس محل‌های انباشت و خرید سیب صنعتی توسط نهادهای مرتبط ارائه شود.

سیوانی گفت: صنعت، معدن و تجارت موظف است تا زمان خرید و میزان ظرفیت کارخانه‌ها را برای این موضوع جمع بندی و اعلام کند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سردخانه‌ها برای دپوی سیب های درختی صنعتی لازم است و اعتبار مورد نیاز تعاون روستایی برای این امر نیز پیگیری می شود تا با صندوق توسعه کشاورزی استان هماهنگ شود.

مدیرکل امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی  از رسانه ها خواست تا درباره ممنوعیت خرید و فروش سیب صنعتی در کنار جاده ها اطلاع رسانی کنند و گفت: نظارت علوم پزشکی استان نیز بر کیفیت محصول ارائه شده به کارخانه ها الزامی است.

وی از تعاون روستایی نیز خواست تا لیست اماکن و میزان خرید را اعلام کند و با اشاره به ضرورت بسته بندی مطلوب و بهداشتی سیب صنعتی توسط باغداران اضافه کرد: اگر اتحادیه باغداران استان خواهان مشارکت در خرید و تحویل سیب صنعتی به کارخانجات است، محل انباشت و قیمت لازم را ارائه کند.