۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

هشدار تکرار فاجعه میدان گل و گیاه ستاری برای محلاتی/ 3سال است درباره خطر آتش سوزی به شهرداری‌ها نامه می‌دهیم

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 296039
هشدار تکرار فاجعه میدان گل و گیاه ستاری برای محلاتی/  3سال است درباره خطر آتش سوزی به شهرداری‌ها نامه می‌دهیم

امروز بخش دیگری از بازار گل و گیاه ستاری در آتش سوخت. این بازار در روزهای پایانی تیرماه نیز طعمه حریق شد و خسارات زیادی را برای غرفه داران به بار آورد. اتحادیه فروشندگان گل و گیاه از فعالیت بدون مجوز این غرفه ها و هشدار اتحادیه به شهرداری درباره احتمال این فاجعه برای بازارگل و گیاه محلاتی در 3 سال گذشته خبر داد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ شهرداری در اقدامی بدون اطلاع اتحادیه فروشندگان گل و گیاه اقدام به احداث و واگذاری بازار گل و گیاه ستاری و محلاتی کرده است. به گفته کارشناسان بازار ستاری از کمترین مسائل ایمنی برخودار نبوده است و علاوه بر خسارات مالی می توانست  تهدیدات جانی نیز به همراه داشته باشد، حال این فاجعه در انتظار بازار گل و گیاه محلاتی است. موضوعی که رییس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در گفت و گو با اقتصادآنلاین می گوید بارها به شهرداری تهران، شهرداری منطقه مربوط و اتاق اصناف هشدار داده است.

به گفته اکبر شاهرخی؛ غرفه های بازار گل و گیاه محلاتی نیز بدون مجوز و سازه های آن ها ناایمن هستند و خطر احتمالی آتش سوزی بارها به شهرداری تهران و منطقه مربوطه به عنوان مسئول مستقیم واگذاری زمین برای ایجاد این بازار تذکر داده شده اما، اقدامی از سوی آتن صورت نگرفته است.

وی پوشش نامناسب غرفه ها، مسیره های کم عرض و نبود امکانات مناسب برای اتفاء حریق را از مهترین تهدیدهای امنیت بازار گل و گیاه ستاری و محلاتی بر شمرد که موجب سرایت سریع حریق می شود و می تواند علاوه بر خسارات سنگین مالی، خسارات جانی را نیز برای غرفه داران و مردم به همراه داشته باشد.

16 - Copy

16

17 - Copy