۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها:

علت 95درصد آتش سوزی در جنگل‌ها عامل انسانی است

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰
کد خبر: 295373
علت 95درصد آتش سوزی در جنگل‌ها عامل انسانی است

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت که 95 درصد حریق های حادث شده در حوزه جنگل ها با دخالت عامل انسانی صورت می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ قاسم سبزعلی روز شنبه در کارگاه آموزشی اطفای حریق جنگل در مرکز آموزش و توانمند سازی جوانشیر در کرج افزود : آمارها نشان می دهد که از این میزان حدود 75 درصد غیر عمدی است و بایستی در حوزه اطلاع رسانی با هدف آگاه سازی آنها بسیار بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه آمار مقایسه ای در سال 97 نشان دهنده این است که از نظر سطح کاهش 50 درصدی حریق را در کشور داشته ایم اظهار داشت: سال گذشته نیز کاهش 55 درصدی حریق را داشته ایم که بیشتر حریق های صورت گرفته به دلیل نوع اقلیم و شرایط جوی بیشتر در مناطق زاگرسی بوده است.

سبزعلی گفت: آمارها نشانگر این است که میزان حریق صورت گرفته در عرصه منابع طبیعی در کشور نسبت به سال 89که بیشترین آمار مخاطرات را در این بخش داشته ایم سیر نزولی دارد.

وی با بیان اینکه کاهش خسارت ها در این حوزه را باید با مدیریت جامع محور و استفاده از ظرفیت مردمی به حداقل کاهش داد خاطر نشان کرد: همراه کردن مردم و آگاه سازی آنان می تواند موجب شود در حوزه حفظ منابع طبیعی و کاهش مخاطرات به حداقل برسیم.

سبزعلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 60 هزا همیار طبیعت در کشور فعالیت دارند گفت: خسارت های حاصل از حریق جنگل ها و مراتع به حدی است که موجب کوچ انسان ها از شهر و روستاها و تخلیه سکونتگاه های زیستی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 800 ساعت پرواز در خصوص انتقال نیرو، اطفا حریق و انتقال تجهیزات در کانون های بحرانی داشته ایم که توانسته اند کمک بسیاری به اطفا کنند.