۰ نفر

با حمایت بانک سپه؛

نانوایان تسهیلات 15میلیون تومانی می‌گیرند

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰
کد خبر: 290544
نانوایان تسهیلات 15میلیون تومانی می‌گیرند

شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه تفاهمنامه ای امضا کردند که بر اساس آن ماهانه 2 هزار فقره تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان با نرخ 15 درصد به نانوایان پرداخت و سامانه «آرد» راه اندازی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، این تفاهم نامه به امضای محمدکاظم چقازردی مدیرعامل بانک سپه و یزدان سیف مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران رسید.

چقازردی در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: در سال های اخیر تعامل خوبی بین بانک سپه و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای خرید تضمینی گندم وجود داشته است.

وی افزود: این تفاهمنامه به‌منظور استقرار و راه‌اندازی سامانه «آرد» بین بانک سپه و شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و برای حمایت مالی نانوایان برای نوسازی و بهسازی و تامین سرمایه در گردش آنها به امضاء رسیده است.

چقازردی اظهار داشت: اعطای تسهیلات، متناسب با میزان تعاملات و گردش حساب شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با بانک سپه و با نرخ سود ترجیحی پایین‌تر از نرخ رایج تسهیلات خواهد بود.

به گفته وی، براساس این تفاهمنامه مدت بازپرداخت این تسهیلات برای نانوایان 12 تا 36 ماهه خواهد بود.

مدیرعامل بانک سپه درباره نقش این بانک در حوزه فعالیت های ارزی در سال های اخیر گفت: با توجه به اهمیتی که شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران برای کشور و نظام دارد، بانک سپه با اهرم‌های مالی، حمایت خود را برای تقویت فعالیت ارزی این شرکت فراهم خواهد کرد.

** سامانه آرد از شهریورماه عملیاتی می شود

یزدان سیف مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران نیز در این آیین گفت: با توجه به توافق انجام شده، از شهریورماه امسال خرید آرد توسط نانوایان از کارخانه‌ها به‌ واسطه سامانه‌های بانک سپه امکانپذیر خواهد بود.

وی افزود: امضای این تفاهمنامه در ادامه روند رو به رشد همکاری این شرکت با بانک سپه بوده و قرار است بانک سپه ماهانه به 2هزار نفر از نانوایان تسهیلات 15 میلیون تومانی پرداخت کند.

وی اظهار داشت: بانک سپه به‌ منظور تامین منابع مالی بخش کشاورزی تعامل بسیار مناسبی در حوزه گندم، آرد و نان با این شرکت داشته و در سنوات گذشته خدمات خوب و قابل‌توجهی ارائه کرده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با قدردانی از مسئولان بانک سپه به دلیل عمل به تعهدات خود در حوزه مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: بانک سپه بخشی از منابع موردنیاز برای خرید گندم در سال جاری برای کمک به برنامه‌های دولت را تقبل کرده است.

وی با اشاره به تعاملات ارزی این شرکت برای تامین کالای اساسی با بانک سپه افزود: در حوزه مبادلات ارزی و فاینانس توافقات خوبی با بانک سپه برای تأمین زنجیره کالاهای اساسی انجام‌شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از شهریورماه سال جاری خرید آرد از طریق سامانه بانک سپه فراهم خواهد شد گفت: همه صنوفی که از کارخانه‌ها آرد خریداری می‌کنند، باید با مراجعه به بانک سپه نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه بانک مذکور اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از شهریورماه امسال شاهد خرید و فروش آرد در سامانه بانک برای مصارف صنف و صنعت و آزادپز خواهیم بود.

همچنین در این همکاری ها توافق لازم برای روش پرداخت تسهیلات خرید تضمینی گندم از سوی بانک در سقف سهمیه ابلاغی بانک مرکزی انجام شد.

 اکنون بدون احتساب واحدهای نانوایی صنعتی، حدود 90 هزار واحد نانوایی سنتی در کشور فعال است که بیش از 93 درصد نان کشور را تولید می کنند که 30 هزار واحد، مازاد بر نیاز است.