۰ نفر

رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی؛

احتکار مرغ از سوی مرغداران تایید شد

۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷
کد خبر: 290537
احتکار مرغ از سوی مرغداران تایید شد

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را ۸۱۷۵ تعیین کرد اما قیمت واقعی مرغ بر اساس هزینه های تولید ۹۵۰۰ تومان برای مصرف کننده نهایی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار براساس دستور ریاست جمهوری مبنی بر افزایش حداکثر 10 درصدی قیمتها، حد اکثر قیمت مرغ گرم را  برای مصرف کننده در سال جاری 8175 تومان با احتساب 9 درصد افزایش قیمت تعیین کرد اما  این قیمت مورد قبول ما نیست.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار، تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت دان (خوراک طیور) هزینه های تولید ما 60 تا 65 درصد افزایش یافته اما قیمت فروش مرغ را حداکثر 9 درصد بالا برده‌اند.

یوسفی با بیان اینکه بر اساس هزینه‌های تولید، قیمت واقعی مرغ برای مصرف کننده 9500 تومان است گفت: قیمت دان (خوراک مرغ )در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در برخی اقلام تا 90 درصد و قیمت ذرت 50 درصد افزایش یافته است و نمی شود آن را با قیمت ستاد تنظیم بازار به فروش رساند.

وی در پاسخ به اینکه چرا مرغ در میادین میوه و تره بار توزیع نمی شود گفت: قیمت مرغ در میادین میوه تره تنها با قیمت دستوری 8175 تومان ستاد تنظیم بازار قابلیت عرضه دارد اما مرغ داران حاضر به فروش محصولات خود به این قیمت نیستند به همین دلیل مرغ در اختیار میادین قرار نمی گیرد (یا مقدار کمی آنجا عرضه می شود).

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: مشکلی بابت تامین مرغ در بازار وجود ندارد و تولید این محصول در کشور فراوان است و  شرکت پیشتیبانی امور دام نیز اقدام به توزیع مرغ منجمد می کند.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام نیز هر کیلوگرم مرغ منجمد را 6600 تومان تا 6700 تومان توزیع می کند و در مقاطعی نیز اقدام به توزیع مرغ گرم به قیمت حدودی 8 هزار تومان کرده است.