۰ نفر

با هدف حمایت از تولید کنندگان؛

واردات 1400قلم کالا ممنوع شد

۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 289295
واردات 1400قلم کالا ممنوع شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: واردات یکهزار و 400 قلم کالا که مشابه آن ها در داخل تولید می شود با هدف حمایت از تولید کنندگان و کنترل ارز ممنوع شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، صادق نجفی شامگاه دوشنبه در بازدید از مجتمع الیاف پلی استر دلیجان در جمع اصحاب رسانه، افزود: ممنوعیت و محدودیت واردات از طریق حقوق گمرکی سیاستی برای جلوگیری از واردات کالاهایی است که مشابه داخلی دارند.

وی اظهارداشت: ممنوعیت ورود الیاف پلی استر نیز از جمله اقلام مذکور است و با هدف حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در این صنعت بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بیان کرد: بسته های تشویقی برای حمایت از تولید کنندگان و رونق تولید دولت تدبیر و امید در نظر گرفته است و یکی از این بسته تخصیص 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بازپرداخت کمتر از 10 درصد است.

نجفی ادامه داد: تولید صنایع کوچک و متوسط با پرداخت این میزان تسهیلات افزایش می یابد و اشتغال جدید و پایدار در شهرک های صنعتی ایجاد می شود.

وی گفت: تحرک در صنایع ایجاد شده و مشکلات با جدیت پیگیری می شود و طیفی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حال سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی هستند.

نجفی افزود: سرمایه گذاران و تولید کنندگان با اراده آهنین هرگز اجازه نمی دهند آسیبی به کشور وارد شود و دشمنان را ناامید می کنند.

رئیس هیات مدیره مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان نیز در جریان این بازدید گفت: مجتمع الیاف پلی استر دلیجان در خاورمیانه در زمره بزرگترین مجموعه های تولیدی است به طوری که صادرات 20 درصد از الیاف پلی استر ایران از این شهرستان انجام می شود.

بهروز محمدی افزود: کارگاه های الیاف دلیجان تامین کننده خوراک بیش از 400 واحد تولیدی داخلی وخارجی است.

وی اظهارداشت: این مجتمع برای سومین بار امسال به عنوان صادر کننده برتر ملی کشور انتخاب شد و 29 مهرماه پارسال مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس هیات مدیره مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان ادامه داد: مجتمع تولیدی ساینا در این شهرستان سال 90 به بهره برداری رسیده و این واحد صنعتی به عنوان بزرگترین واحد الیاف پلی استر هایتنا سیتی کشور، ظرفیت تولید سالانه آن 45 هزار تن دارد.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران افزود: در مجتمع الیاف دلیجان روزانه 200 تن الیاف پلی استر تولید و روانه بازار می شود و این صنعت پیشرو در تولید الیاف کتان تایپ با استحکام بالا، الیاف هالو کانجوگیت و ساده و الیاف سالید در رنگ های مختلف و تیشو الیاف شیشه در ایران به شمار می رود.

وی گفت: شرکت الیاف ساینا دلیجان از بزرگترین تولید کننده های الیاف پلی استر با مواد اولیه چیپس پتروشیمی و پرک بطری های پلی اتیلن ترفتالات با تولید روزانه 200 تن در ایران است.

محمدی ادامه داد: عمده مصرف محصولات تولیدی این شرکت در صنایع ریسندگی و بافندگی تاری پودی و کشباف، بافندگی حلقوی، صنایع بی بافت، صنایع خواب، تزئینات خانگی، فرش و موکت، ایزوگام و لایی است.

شهرستان دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی دارای 400 واحد تولیدی و صنعتی فعال است و به عنوان سومین شهر صنعتی استان مرکزی شهرت دارد.