۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

احداث 150هکتار سایبان برای باغات در 4ماهه ابتدای سال/ سایبان‌ها تا پایان سال به 1هزار هکتار می‌رسد

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴
کد خبر: 286769
احداث 150هکتار سایبان برای باغات در 4ماهه ابتدای سال/ سایبان‌ها تا پایان سال به 1هزار هکتار می‌رسد

مشاور وزیر و مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهادکشاورزی گفت: در 4 ماهه نخست سالجاری 150 هکتار دیگر از باغات کشور به زیر سایبان رفت.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ ولی الله بنی عامری در گفت وگو با اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه بر طبق برنامه تا پایان سالجاری سطح سایبان در باغات به یک هزار هکتار خواهد رسید، افزود: در سال گذشته ۳۰۰ هکتار از باغات کشور به زیر سایبان رفته‌اند و امسال این طرح با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی ادامه داد: سطح پیش بینی شده برای احداث سایبان در سالجاری حدود یک هزار هکتار و برای تمامی محصولات باغی و گلخانه ای است.

بنی عامری با تاکید بر لزوم اجرای طرح سایبان در باغات یادآور شد: ایجاد سایبان اقدامی چند منظوره است که می‌تواند باغات را علاوه بر تغییرات آب و هوایی از آفات نیز محافظت کند. 

 مشاور وزیر و مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهادکشاورزی درباره آخرین وضعیت واگذاری زمین برای احداث گلخانه با استفاده از آب های مرزی، گفت: واگذاری زمین ها به شرکت شهرک های گلخانهای واگذار شده است اما، بر اساس آمار به نظر می رسد طرح با کندی پیش میرود و سطح واگذاری مناسب نیست.

 بنی عامری در پایان با اشاره به شرایط مطلوب ایجاد شده برای احداث گلخانه در جوار آب های مرزی سرمایه گذاری در این مناطق را سودآور دانست.