۰ نفر

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

نخستین تولیدات نهال گواهی شده در کشور رونمایی شد

۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۵۲
کد خبر: 286498
نخستین تولیدات نهال گواهی شده در کشور رونمایی شد

آئین رونمایی و نشان گذاری نخستین تولیدات نهال گواهی شده کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی در زواره اردستان برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمود حجتی شامگاه پنجشنبه در این آئین گفت: برای نخستین بار در ایران یک شرکت تولید نهال سالم مرکز چهارمیل زواره در شهرستان اردستان نشان آبی تولید نهال را از موسسه ثبت و گواهی نهال کشور دریافت کرده و نهال های تولید شده آن با اصالت و شناسنامه دار هستند. 
وی افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد و حمایت از پروانه فعالیت افراد و شرکت ها و تسهیلات بانکی را نیز شامل می شود. 
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مهمترین گام برای حمایت از محصولات دانش بنیان بخش کشاورزی شناساندن و بازاریابی است تا کشاورزان بتوانند این محصولات را مورد بهره برداری قرار دهند. 
جهت راه اندازی مرکز تحقیقاتی تولید نهال سالم مرکز چهارمیل زواره در شهرستان اردستان بیش از 20 میلیارد ریال هزینه و برای نخستین بار نهال های سالم، اصیل، دانه دار و هسته دار مقاوم به خشکی، شوری، بیماری و آفت ها تولید شده است. 
 وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود از طرح کشت رقم سورگوم به مساحت 60 هکتار با استفاده از روش های آبیاری نوین در شهرستان اردستان نیز دیدن کرد. 
حجتی به همراه هیاتی از مدیران ارشد این وزارت برای بازدید از طرح های بخش کشاورزی شرق و شمال شرقی استان اصفهان روز پنجشنبه پس از شرکت در آئین راه اندازی مجتمع زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در شهر کوهپایه، به نائین سفر کرد و سپس وارد اردستان شد. 
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.