۰ نفر

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خبر داد:

توسعه "پرورش شترمرغ در فضای باز" به سراسر کشور/ پرداخت تسهیلات کم بهره به سرمایه‌گذاران

۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۳
کد خبر: 276047
توسعه "پرورش شترمرغ در فضای باز" به سراسر کشور/ پرداخت تسهیلات کم بهره به سرمایه‌گذاران

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: واحد تحقیقات و پژوهش پرورش شتر مرغ با هدف توسعه پرورش این پرنده در مناطق بیابانی و کم بازده کشور ایجاد می‌شود.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛  ابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید از اولین طرح "پرورش شتر مرغ در فضای باز" با اشاره به روند کاهش بارندگی و خشکشالی در کشور، افزود: شتر مرغ از جمله پرندگانی است که توان سازگاری خوبی با آب و هوای خشک و بیابانی دارد.

وی ادامه داد: این پرنده کم هزینه و پرسود است و تمام بخش‌های آن شامل؛ گوشت، چرم، ناخن و پر و روغن قابل استفاده است و کمترین ضایعات را دارد.  

رضوی با تاکید بر اینکه شترمرغ کمترین آسیب را به محیط زیست وارد می‌کند، اضافه کرد: به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد، می‌توان این پرنده را در کنار احیاء مراتع پرورش داد.

وی اظهار کرد: پرورش شترمرغ در مناطق کم بازده موجب تغذیه خاک شده و شرایط آن را بهبود می‌بخشد.

رضوی با بیان اینکه "پرورش شتر مرغ در فضای باز" در مناطقی اجرای می‌شود که مناسب کشاورزی نیست، افزود: مناطق در نظر گرفته شده برای این طرح؛ کم آب و خاک آن درجه 4 و 5 است که برای کشاورزی قابل استفاده نیست.

وی اظهار کرد: طرح پایلوت "پرورش شتر مرغ در فضای باز" که توسط مرکز تحقیقات استان تهران در منطقه سیلاب شهید هادی احمدی( آبخوان چنداب) درحال انجام است نمونه بارزی از موفقیت همکاری بخش دولتی و بخش خصوصی است و می‌تواند الگوی برای مناطق دیگر باشد.

رضوی این طرح را قابل تعمیم به سراسر کشور دانست و گفت: در این طرح که شترمرغ‌ها در دشت رها سازی می‌شوند، کمترین هزینه برای سرمایه گذار دارد و ایجاد اشتغال و ثروت آفرینی برای ساکنان منطقه به همراه دارد.   

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری همچنین از کمک دولت به سرمایه گذاران برای اجرای این طرح در مناطق مشابه و پرداخت تسهیلات کم بهره به آن ها خبر داد.

رضوی در پایان تاکید کرد: با توجه به مزیت‌های مطرح شده و سازگاری مناسب شتر مرغ با کم آبی، پرورش این پرنده در مناطق خشک و کم آب کشور توسعه می‌یابد.