۰ نفر

مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح کرد:

هجوم برنامه‌ریزی شده به مصرف لبنیات در شبکه‌های اجتماعی/ صادرات ۸۰۰هزار تن لبنیات از ابتدای سال تاکنون

۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۵۸
کد خبر: 228489
هجوم برنامه‌ریزی شده به مصرف لبنیات در شبکه‌های اجتماعی/ صادرات ۸۰۰هزار تن لبنیات از ابتدای سال تاکنون

قائم مقام معاون وزیر و مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی امروز طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه پایگاه خبری اقتصاد آنلاین با بیان اینکه به نظر می‌رسد در شبکه‌های اجتماعی هجوم برنامه‌ریزی شده‌ای بر علیه مصرف لبنیات در کشور شکل گرفته است، افزود: برخی در شبکه‌های اجتماعی از کم آگاهی مردم استفاده کرده و اطلاعات نادرستی را درباره سلامت و کیفیت محصولات لبنی قرار می دهند که نه تنها صحت ندارد بلکه می تواند نتایج فاجعه باری را برای سلامت مردم به همراه داشته باشد.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ محمدرضا ملا‌صالحی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با اشاره به کاهش مصرف لبنیات در سال های اخیر، گفت: برخی این کاهش مصرف را به شرایط اقتصادی مردم نسبت می دهند، درحالی که آمار نشان می دهد در این همین بازه زمانی، مصرف تنقلات بی‌ارزش افزایش داشته است.

وی ادامه داد: لازم است ارگان‌های ذی‌ربط با افرادی که بی محابا علیه مصرف لبنیات تبلیغات می‌کنند و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد قانونی کنند.

ملاصالحی میزان سرانه مصرف توصیه شده لبنیات را 165کیلوگرم برای هر نفر عنوان کرد و گفت: فاصله مصرف ما تا این میزان از لبنیات بیش از 40 تا 50 کیلوگرم است و این امر در آینده با افزایش برخی از بیماری ها در جامعه خود را نشان خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه صنعت دامپروری در اقتصاد کشور، اظهار داشت: هر چند در سال‌های اخیر این صنعت جایگاه خود را در اقتصاد کشور پیدا کرده است اما، همچنان نیاز به توسعه بیشتر با پرداختن به بحث های مدیریتی، افزایش بهره وری و بازار دارد.

ملاصالحی خاطر نشان کرد: در یک دامداری صنعتی می توان به صورت مستقیم برای 5 تا 6 نفر متخصص تمام وقت و پاره وقت ایجاد اشتغال کرد.

قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی، صنعت دامپروری را یکی از صنایع ارزآور کشور دانست و افزود: از ابتدای سال تاکنون، حدود 800هزار تن لبنیات از کشور صادر شده و پیش بینی می شود این عدد تا پایان سال به یک میلیون تن برسد.

وی کشورهای مقصد صادراتی محصولات لبنیاتی ایران را بیش از 30 کشور عنوان کرد و گفت: این کشورها شامل کشورهای خاور دور، آسیای میانه، روسیه و حتی آمریکا می‌شوند.