۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۲۰ نکته برای کارکردن در خانه

۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبر: 569955
۲۰ نکته برای کارکردن در خانه

به دلیل بیماری همه گیر COVID-۱۹ ، افراد بیشتری نسبت به قبل از خانه کار می کنند. چه در دورکاری تازه کار باشید و چه فقط به دنبال بالا بردن سطح خود باشید ، این نکات از طرف یک حرفه ای کار از راه دور می تواند به شما در حفظ کارایی و حفظ تعادل کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با شروع  مارس ۲۰۲۰ ، افراد بیشتری نسبت به گذشته و به طور ناگهانی شروع به کار از خانه کردند. سازمان ها و افراد وقت نداشتند که خود را برای کار از راه دور آماده کنند یا به بهترین روش برای تیم ها وفرآیندهای  انتقال ،  و فرهنگ سازی  محیط فقط آنلاین فکر کنند. هیچ کس نمی دانست (یا هنوز نمی داند) بیماری همه گیر COVID-۱۹ و کار از راه دور اجباری چه مدت طول می کشد.

اگر  سبک زندگی کار از خانه برای شما جدید است ، خواه به دلیل ویروس کرونا باشد یا به این دلیل که موفق به یافتن شغل از راه دور شده اید ، ممکن است متوجه شده باشید که برای کار کردن باید عادت ها و روال خود را تغییر دهید وکار کردن از خانه را بری خود به فرصتی برای موفقیت تبدیل کنید.

من مدتها قبل از شروع بیماری همه گیر COVID-۱۹ ، بیش از شش سال به طورصد درصد ازراه دور کار کرده ام. چندین نفر از دوستان و همکارانم نیز این کار را انجام داده اند. ما هر کدام با چالش های منحصر به فردی روبرو بوده ایم، نه تنها به دلیل شخصیت متفاوت ، که به دلیل شیوه های مختلف زندگی و نوع کارهایی که انجام می دادیم. هنوز بسیاری از موضوعات اصلی که ما به عنوان کار از راه دور با آن روبرو هستیم یکسان است.

هرکسی که از راه دور کار می کند باید بفهمد چه موقع کار کند ، کجا کار کند و چگونه مرزهایی را بین زندگی شغلی و شخصی ایجاد کند. 

در مورد تجهیزات دفتری ، پیشرفت شغلی ، فرصت های آموزشی و ایجاد روابط با همکاران چطور؟

کار از راه دور ، به ویژه هنگامی که بیشتر اوقات در خانه کار می کنید ، به معنای کشف این مسائل و سایر موارد است. در اینجا ۲۰ نکته بر اساس تجربه من و آنچه از دیگران آموخته ام ، برای داشتن زندگی بهتر و کارآمد در کار از راه دور آورده شده است.

۱. ساعات منظم را حفظ کنید:

یک برنامه مشخص کنید و به آن پایبند باشید. بیشتراوقات داشتن دستورالعمل های مشخص در مورد زمان کار و زمان فراخوانی روزانه به بسیاری از کارمندان از راه دور کمک می کند تا تعادل زندگی  را حفظ کنند.

با این گفته ، یکی از بهترین مزایای کار از راه دور ، انعطاف پذیری است ، درصورتی که آن شغل این امکان را برای شما فراهم کند. گاهی اوقات شما باید روز خود را تمدید کنید یا زودتر شروع کنید تا منطقه زمانی خودتان را مشخص کنید.

 وقتی این کار را انجام دادید ، حتما زودتر از حد معمول کارخود را جمع کنید یا صبح روز بعد کمی بخوابید تا جبران شود.برنامه های ردیابی زمان  خودکار ، مانند RescueTime ، به شما این امکان را می دهند که چک کنید آیا به برنامه خود پایبند هستید یا خیر.

 آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند بفهمید در چه ساعاتی از روز بیشترین بازده را نسبت به زمان بیکاری دارید. می توانید با در نظر داشتن  ساعاتی که به احتمال زیاد کارهای دشواری انجام می دهید ، از این اطلاعات به نفع خود استفاده کنید.

 به عنوان مثال ، اگر تمایل دارید که بین ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ صبح بهره وری بالایی داشته باشید ، در این مدت جلسات را برنامه ریزی نکنید.

۲. یک برنامه منظم یا روال روزانه ایجاد کنید:

تصمیم گیری اینکه پشت میز خود بنشینید و کار را در ساعت مشخصی شروع کنید یک مورد است. ایجاد روال عادی که شما را به سمت صندلی هدایت کند ، مورد دیگری است.

یک روال روزانه می تواند برای کمک به شما در شروع کار  روزانه حتی قدرتمندتر از یک ساعت باشد. در روال صبح شما چه چیزی نشان می دهد که در شرف شروع کار هستید؟ ممکن است قبل از اینکه به لیست کارهای خود بپردازید ، یک فنجان قهوه درست کنید. 

ممکن است پس از یک آهسته دویدن یا لباس پوشیدن به خانه برگردید. (پوشیدن لباس منزل برای بعضی ها یک مزیت کار از خانه است ، اما برای بعضی دیگر یک استراتژی بد است.) به دنبال عادت موجود خود مانند مسواک زدن یا ورود به سگ بروید تا به عنوان سیگنال شما عمل کند. به این ترتیب می توانید عادت جدید شروع روز کاری خود را کنار بگذارید.

من می گویم "روال صبح" ، اما همه کسانی که از خانه کار می کنند یک برنامه کاری ساعت نه تا پنج را دنبال نمی کنند. شما ممکن است روال "شروع" تان در زمان دیگری از روز باشد. با این وجود ، به دنبال یک عادت موجود درخود باشید و سعی کنید روز بعد از آن کار خود را شروع کنید.

۳. قوانین را با افرادی که دراطراف تان هستند تنظیم کنید:

قوانین اساسی کاررا با سایر افراد در خانه یا افرادی که فضای کار شما را هنگام کار مشترک دارند ، تنظیم کنید.

به عنوان مثال ، اگر فرزندانی دارید که در خانه مشغول یادگیری هستند یا در حالی که هنوز مشغول کاربه کار هستید از مدرسه به خانه می آیند ، آنها به قوانین مشخصی در مورد آنچه می توانند و نمی توانند در این مدت انجام دهند نیاز دارند. 

اگر با یک فرد بزرگسال دیگری که در خانه کار می کند فضای مشترک دارید ، ممکن است مجبور باشید در مورد ساعات سکوت ، زمان ملاقات ها و هر وسیله مشترکی مانند میز و صندلی مذاکره کنید.

علاوه بر این ، فقط به این دلیل که شما در خانه هستید و می توانید افراد سرویس دهنده را به خانه وارد کنید یا از حیوانات خانگی مراقبت کنید ، به این معنی نیست که سایر اعضای خانواده باید شما را همیشه اینگونه تصور کنند. اگر اینگونه تقسیم کار داخلی را انتخاب می کنید ، خوب است ، اما اگر بخاطر خانه بودن به راحتی همه کارها را بر عهده بگیرید ، ممکن است انها از این مزیت استفاده کنند و بهره وری شما پایین بیاید.

۴. برنامه ریزی برای زمان استراحت:

اگر در سازمانی کار می کنید ، خط مشی مربوط به زمان استراحت را بدانید و آن را در نظر بگیرید. اگر خود اشتغالی دارید ، در طول روز زمان کافی را برای دور شدن از صفحه کامپیوتر و تلفن به خود اختصاص دهید.

 به نظر می رسد ساعت ناهار و دو زمان استراحت ۱۵ دقیقه ای استاندارد کارمندان تمام وقت است. برای کارهای مبتنی بر رایانه و سایر کارهای کم تحرک ، ایستادن و حرکت دادن بدن مهم است که خون شما هر چند وقت یک بار ، حداقل هر ساعت یک بار ، به گردش در بیاید.

 همچنین به حرکت منظم چشم از صفحه کمک می کند ، حتی اگر یک وقفه کوتاه ۱۰-۲۰ ثانیه ای باشد.

۵. وقفه ها را به طور کامل انجام دهید:

در زمان استراحت ، خصوصاً ساعت ناهار یا استراحت غذا ، کوتاهی نکنید.

برنامه هایی مانند TimeOut برای Mac و Smart Break برای Windows وجود دارد که به شما امکان می دهد برای زمان استفاده از رایانه برنامه ای تعیین کنید. RescueTime همچنین دارای ویژگی ای است که به شما امکان می دهد ۱۵ دقیقه و یا یک ساعت وقفه داشته باشید. 

در زندگی خود به برنامه دیگری نیاز ندارید؟ زنگ ساعت یا تایمر را روی تلفن خود تنظیم کنید یا زمان را با یک ساعت استاندارد درنظر بگیرید. مهم نیست که چطور استراحت های خود را ردیابی کنید ، حتماً آنها را به طور کامل انجام دهید. 

به عنوان مثال ، اگر قصد یک ساعت استراحت دارید و تنها پس از ۴۰ دقیقه به میز خود بازمی گردید ، ۲۰ دقیقه دیگر راه بروید.

۶. خانه را ترک کنید:

تا جایی که در هنگام شیوع همه گیر مجاز و ایمن باشد ، از خانه خارج شوید و بدن خود را حرکت دهید. بدن شما به حرکت و گردش خون نیاز دارد. به علاوه ، هوای تازه و نور طبیعی به شما کمک خوبی می کند. در حالت ایده آل ، حداقل برای مدت کوتاهی قبل ، در طول و بعد از ساعت کاری خود بیرون بروید.

همین توصیه در مورد افرادی که در محیط های اداری سنتی کار می کنند نیز صدق می کند. در ساعات کار حداقل روزی یک بار از ساختمان خارج شوید.

در زمان های غیر همه گیر ، کارمندان دورکار می توانند به کافه ها ، کتابخانه ها و فضاهای دیگر بروند تا یکنواختی در خانه را از بین ببرند. این نیز عالی است ، اما مهمترین قسمت این است که خانه خود را ترک کنید ، کمی هوا و نور طبیعی بگیرید و حرکت کنید.

برای اینکه از فضای کار انفرادی خود دور شوید ، نیازی به رفتن به فضاهای عمومی شلوغ نیست (و احتمالاً هم اکنون نباید این کار را انجام دهید). قدم بزنید .علفهای هرز باغ را بچینید. روی سطح شیب دار بنشینید.

۷. تردید نکنید در مورد آنچه  که نیاز دارید درخواست کنید:

اگر در شرکت یا سازمانی مشغول به کار هستید که از کار شما در خانه پشتیبانی می کند ، به محض شروع کار از خانه تجهیزات مورد نیاز خود را درخواست کنید یا ظرف چند روز پس از فهمیدن اینکه به چیز جدیدی نیاز دارید ، ان موارد را از انها درخواست کنید.

بسیار مهم است که مواردی را  که برای انجام راحت کار خود نیاز داشته دارید از انها بخواهید. این موارد ممکن است شامل مانیتور ، صفحه کلید ، ماوس ، صندلی ، میز تحریر ، چاپگر ، نرم افزار و موارد دیگر باشد. 

سازمانهایی که به کارمندان از راه دور عادت دارند ، غالباً بودجه ای برای تجهیزات دفاتر خانگی در نظر گرفته اند. سوال کنید که ان موارد چیست و چند بار تجدید می شود. همچنین سوال کردن در مورد اینکه آیا توافق نامه وام وجود دارد یا چه کسی هزینه حمل و نقل برگشتی یا دفع تجهیزات منسوخ را پرداخت می کند ، ضرری ندارد.

 برخی از سازمان های کاراز راه دور به کارمندان اجازه می دهند یک مشاور بیاورند تا مطمئن شوند که فضای کار آنها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

اگر بصورت کوتاه مدت از خانه کار می کنید و انتظار می رود در صورت ایمن بودن شرایط به دفتر کار برگردید ، آنچه را که نیاز دارید درخواست کنید اما بهتر است مصالحه های قابل قبولی انجام دهید. سفارش صندلی و میز تحریر جدید ممکن است ضروری نباشد. در عوض ، ماوس ، کیبورد ، رایزر لپ تاپ و یک کوسن پشتی بسیار کمک می کنند و هزینه همه آنها با هم کمتر از ۲۰۰ دلار است. روش های ارزان و آسان دیگری نیز برای بهبود دفتر خانه شما وجود دارد.

۸- یک فضای اداری اختصاصی داشته باشید:

در یک دنیای ایده آل ، کارمندان از راه دور نه تنها یک دفتر اختصاصی دارند ، بلکه دو رایانه نیز دارند ، یکی برای کار و دیگری برای استفاده شخصی. برای کارفرما امنیت بیشتری دارد و به شما امکان می دهد تمام فعالیت های NSFW خود را به صورت خصوصی انجام دهید.

اما هرکسی اتاق اضافی برای استفاده به عنوان دفتر در خانه خود ندارد و نگهداری دو دستگاه همیشه واقع بینانه نیست. در عوض ، یک میز و برخی وسایل جانبی را که فقط برای کار استفاده می شود ، به ان اختصاص دهید.

 به عنوان مثال ، وقتی لپ تاپ شما به مانیتور و صفحه کلید خارجی متصل است ، بهتر است زمان کار مختص به آن باشد. و وقتی در حال استفاده شخصی است مختص به ان باشد.

 ممکن است بخواهید به قسمت تقسیم هارد دیسک خود و ایجاد یک حساب کاربری جداگانه برای کار بروید. ایجاد تفاوت های کوچک حتی بین زمان کار و زمان شخصی به مغز شما کمک می کند تا بفهمد چه زمانی از ساعت خارج هستید و این امر به تعادل بهتر کار و زندگی کمک می کند.

۹. شماره تلفن جداگانه ای را حفظ کنید:

شماره تلفنی را تنظیم کنید که فقط برای تماس با همکاران و مشتریان استفاده می کنید. نیازی نیست تلفن ثابت یا تلفن همراه دوم باشد و یا حتی به سیم کارت نیز احتیاج داشته باشد. این می تواند یک سرویس VoIP باشد ، مانند Google Voice یا Skype.

مشابه برخی از نکات دیگر ، داشتن شماره تلفن جداگانه به شما کمک می کند تعادل بین زندگی و کار خود را مدیریت کنید.

۱۰. از VPN استفاده کنید:

هر زمان به شبکه ای که کنترل روی آن ندارید متصل می شوید از VPN استفاده کنید. این شامل استفاده ازWi-Fi در مکان های مشترک کار ، کافه ها ، کتابخانه ها ، فرودگاه ها ، هتل ها و موارد دیگر است.

 سازمان ها اغلب VPN های خاص خود را دارند که کارمندان خارج از سایت برای دسترسی به سرورهای خاص یا وب سایت هایی که اطلاعات فقط برای استفاده داخلی را ذخیره می کنند ، نیاز دارند. در این موارد ، شما همچنین باید از VPN در خانه استفاده کنید.

 بهتر است عادت کنید که VPN خود را هرچه بیشتر متصل بگذارید زیرا روشن بودن آن همیشه ایمن تر از نبودن آن است.

یک نکته دیگر در مورد VPN ها: وقتی به VPN شرکتی متصل باشید ، سازمان شما می تواند ببیند که شما چه کاری انجام می دهید.

۱۱. با همکاران معاشرت کنید:

تنهایی ، قطع ارتباط و انزوا از مشکلات رایج در زندگی کاری از راه دور ، به ویژه برای برون گراها است. شرکتهایی که فرهنگ کار از راه دور دارند معمولاً راههای معاشرت را ارائه می دهند. به عنوان مثال ، آنها ممکن است کانال هایی را در برنامه پیام رسانی تیمی مانند Slack برای صحبت در مورد علایق مشترک یا تشکیل ملاقات ها برای افراد در همان منطقه داشته باشند.

مشخص کنید که چقدر تعامل نیاز دارید تا احساس ارتباط ومعاشرت داشته باشید. حتی اگر بسیار درون گرا هستید و معاشرت را دوست ندارید ، چند تجربه تعاملی را امتحان کنید تا اگر تصمیم گرفتید و دوست داشتید با آنها آشنا شوید. اگر در شرکتی با فرهنگ از راه دور قوی نیستید ، ممکن است لازم باشد در مورد ایجاد روابط بیشتر پیش قدم باشید.

همانطور که برنامه های پیام رسان تیمی مکان های بسیار خوبی برای معاشرت هستند ، باعث ایجاد دوری از کار نیز می شوند. 

۱۲. در جلسات ظاهر شوید و شنیده شوید:

مطمئناً ، هنگام کار از راه دور در کنفرانس های ویدئویی و مکالمات کنفرانسی شرکت خواهید کرد ، اما بهتر است گاهی اوقات در جلسات اختیاری نیز شرکت کنید. در طول جلسات حتماً صحبت کنید تا همه بدانند که شما در حال مشارکت هستید. خیلی ساده در حد، "متشکرم از همه  خداحافظ!" خیلی زود در مسیر طولانی به سمت شناخته شدن حضور شما پیش می رود.

۱۳. Face Time را دریافت کنید:

اگر کارفرمای شما از قرار گرفتن در یک اتاق با کارمندان دیگر سستی دارد ، بخواهید در قرارداد خود یک سفر سالانه یا نیمه سالانه قرار دهند.

 این می تواند کمکی برای برنامه ریزی سالانه ، آموزش یا تیم سازی باشد. یا ، آن را به برخی از رویدادهای تجاری دیگر مانند جلسه مالی سالانه ، کنفرانس نزدیک یا مهمانی تعطیلات اداری وصل کند.

 منتظر نمانید تا کسی شما را به دفتر یا یک مراسم دعوت کند. پیش قدم باشید

برای کسانی که به طور غیرمنتظره در خانه کار می کنند و همچنین سعی در کاهش تماس حضوری دارند ، هفته ای یک بار با همکاران یا مدیر خود تماس ویدیویی برقرار کنید تا اعلام حضور کنید.

 همانطور که لازم است گاهی اوقات یک مکالمه پنج دقیقه ای تنها چیزی است که برای ارتباط برقرار شدن لازم است.

۱۴. روزهای بیماری را مرخصی بگیرید:

وقتی حالتان خوب نیست ، مرخصی بگیرید. در روزهای بیماری  ، زمان مورد نیاز خود را تعطیل کنید. اگر مرخصی نگیرید مثل این است که رایگان کار می کنید چون این مرخصی جزکار است!

اگر شما به صورت آزاد کار می کنید و مرخصی بیماری ندارید ، می توانید  به کار خود ادامه دهید. به یاد داشته باشید که برای سلامتی و بهره وری طولانی مدت شما بهتر است استراحت کنید و بهتر شوید تا بتوانید با ظرفیت کامل به کار خود برگردید.

۱۵. به دنبال فرصت های آموزش و یادگیری باشید:

هنگامی که با همکاران خود در اداره نیستید ، ممکن است دوره های آموزشی و مهارت آموزی را که به صورت حضوری تدریس می شوند از دست دهید. حتی ممکن است شرکت شما فراموش کند که شما را به دوره های آموزشی آنلاین اضافه کند. ممکن است وسوسه انگیز باشد ، اما ممکن است فرصتی را برای یادگیری یک چیز مفید از دست بدهید. صحبت کنید و مطمئن شوید که در این زمینه گنجانده شده اید.

علاوه بر آموزش از بالا به پایین ، در صورت نیاز می توانید دوره های آنلاین یا حضوری ، آموزش و مربیگری را نیز درخواست کنید. همچنین سایت های یادگیری آنلاین زیادی وجود دارد که مهارت های نرم افزاری کسب و کار ، برنامه نویسی ، مهارت های نرم افزاری و سایر دوره ها را آموزش می دهند.

 شرکتهای از راه دور غالباً بودجه ای برای یادگیری و آموزش مهارتها دارند. اگر سازمان شما این کار را نکرد ، از آنها بپرسید که ممکن است آن را اضافه کنند یا خیر.

در زمان های غیر همه گیر ، افرادی که ۱۰۰ درصد از راه دور کار می کنند ممکن است به دنبال فرصت های یادگیری باشند که در مقر سازمان یا نزدیکی آنها آموزش داده می شود. به این ترتیب ، شما آموزش می بینید و با همکاران  وقت می گذارید.

۱۶. بیش از حد ارتباط برقرار کنید:

کار از راه دور مستلزم برقراری ارتباط بیش از حد  است.

اغلب به هرکسی که باید از برنامه و در دسترس بودن شما اطلاع داشته باشد این مطلب را بگویید و تصور نکنید که آنها به خاطر می سپارند. وقتی یک پروژه یا کار مهم را تمام کردید ، این را بگویید.

 ارتباط بیش از حد لزوماً به این معنی نیست که برای توضیح هر حرکت خود باید یک مقاله پنج پاراگرافی بنویسید ، اما به این معنی است که خود را نشان دهید.

۱۷. مثبت باشید:

درک لحن صحبت در پیام های نوشتاری درکار از راه دور واقعاً دشوار است. هرچه زمان روبرو شدن با مردم کمتر باشد ، یک پیام مختصر می تواند بصورت مختصر و کوتاه قدم ظاهر شود.

در تنظیمات کاری از راه دور ، همه باید مثبت باشند ، تا حدی که ممکن است احساس کنید بیش از حد مثبت هستید ، حتی یکدست هستید. در غیر این صورت ، شما خطرناک به نظر می رسید . جای تأسف دارد اما درست است. بنابراین علامت تعجب را در آغوش بگیرید! شکلک مورد علاقه خود را پیدا کنید. شما به آنها احتیاج خواهید داشت. 

۱۸. از مزایای خود استفاده کنید:

به مدت دو سال ، تقریباً هر هفته یک قرص نان می پختم. چرا؟ چون من خانه بودم و می توانستم. من عاشق پخت نان هستم ، اما شما باید خانه باشید تا هر ساعت یکبار به آن تمایل داشته باشید تا خمیر را اماده کنید ، نان را شکل دهید و بگذارید تا پخته شود.

 زمان عملی زیادی لازم نیست اما شما باید در آنجا باشید. وقتی تمام وقت در یک دفتر کار می کردم ، تلاش کردم تا نیمی از روز را که در خانه بودم برای پخت و پز پیدا کنم.

۱۹. نسبت به خود یا دیگران خیلی سخت نگیرید:

کارمندان موفق از راه دور شهرت زیادی در نظم و انضباط دارند. از این گذشته ، انجام هر کار تمام وقت از یک فضای غیرمتعارف به تمرکز جدی نیاز دارد.

گفته شده ، هر کسی گاهی اوقات اجازه می دهد تا توجه خود را از دست بدهد. اگر متوجه شدید که یک دقیقه کار می کنید و در لحظه دیگر در مورد اجاره خانه های تعطیلات تحقیق می کنید ، خود را خیلی سخت مواخذه نکنید. در عوض ، از خود بپرسید که آیا افراد در محیط کار اداری همین کار را انجام می دهند؟ اگر پاسخ مثبت است ، کمی تلنگر به خودتان بزنید ، سپس به کار خود برگردید. 

مهمتر از همه ، به یاد داشته باشید ، شما باید تعادل بین بهره وری و مراقبت از خود را حفظ کنید. در غیر این صورت ، شما در معرض سوختن قرار می گیرید.

در طول بیماری همه گیر COVID-۱۹ - اما واقعاً در تمام اوقات - ما باید همین مهربانی و نگرش بخشنده را به همکاران ، مشتریان و رئیسان خود داشته  باشیم.

 در طی یک همه گیر جهانی میزان استرس و اضطراب فوق العاده ای وجود دارد. بخاطر داشته باشید که ممکن است شما ندانید که شخص دیگری نه تنها در زندگی ، بلکه در محیط کار در خانه او نیز چه چیزی را پشت سر می گذارد. مقداری ریلکس باشید.

۲۰. روز خود را با یک روال روزانه به پایان برسانید:

همانطور که باید روز خود را با یک برنامه عادی شروع کنید ، یک عادت ایجاد کنید که نشان دهنده بسته شدن روز کاری است. این ممکن است ثبت نام در یک برنامه پیام رسان تجاری ، یک پیاده روی عصرانه یا یک کلاس یوگا در خانه باشد.

 کاری به سادگی خاموش کردن رایانه و روشن کردن پادکست مورد علاقه می باشد. هر کاری را که انتخاب می کنید ، این کار را به طور مداوم انجام دهید تا پایان ساعت کاری را مشخص کنید.

شخصی سازی کنید:

بیش از هر چیز دیگری ، دریابید که چه چیزی برای شما بهتر است. بعضی اوقات پاسخ واضح است ، اما در بعضی مواقع دیگر ممکن است از برخی دیگر از کارمندان از راه دور که در همان شرایط هستند ، الهام بگیرید.