۰ نفر

پـول مـردم را مدیریت کنید!

چگونه مشاور مالی شویم؟

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۴
کد خبر: 532705
چگونه مشاور مالی شویم؟

همه ما روزهای بسیار سختی را از لحاظ اقتصادی پشت سر می گذاریم. در این روزها بهترین کار این است که به جای هزینه کردن زیاد، به فکر استفاده درست و بهینه از پس اندازهای مان باشیم؛ اما چگونه؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، در چنین مواقعی است که اهمیت وجود مشاور مالی خودش را نشان می دهد. این اهمیت برای آن هایی که در رشته حسابداری و مرتبط درس خوانده اند، بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته است؛ اما اگر یک فرد با تحصیلات مرتبط وارد این حوزه شود، چه کاری باید انجام دهد؟

مشاور مالی کیست؟

اول از همه باید گفت که اصلا مشاور مالی کیست. مشاور مالی یک حسابدار ساده نیست؛ بلکه شخصی است که با داشتن اطلاعات وسیع از حسابداری، اقتصاد و امور مالیاتی و همچنین مدیریت می تواند برای افراد یا شرکت ها برنامه ریزی مالی انجام دهد.

پس در قدم اول، اگر می خواهید که به صورت تخصصی وارد این حوزه شوید، باید تا می توانید دانش خود را در حوزه های مالی و حتی غیرمالی هم افزایش دهید. شما قرار است تا به شرکت در رسیدن به یک هدف مالی بالا کمک کنید. برای این کار نیاز است تا خودتان با جنبه های دیگر زندگی و حتی روان شناسی هم آشنا باشید. مهم تر از همه این ها، مشاور مالی می تواند در حوزه مشاوره مالیاتی بیشتر از همه کار کند. این که شرکت چگونه پرونده مالیاتی خود را پیش ببرد و در صورت برخورد با یک مشکل، چه کاری انجام دهد. اگر می خواهید که مشتریان زیادی داشته باشید، تا می توانید اطلاعات مالیاتی خود را افزایش دهید. به عبارتی دیگر زیروبم این کار را یاد بگیرید.

مراحل تبدیل شدن به مشاور مالی ماهر

باید گفت که در چنین کسب وکارهایی برای تبدیل شدن به یک مشاور مالی ماهر، هیچ چیزی مثل دانش و تجربه به کمک فرد نخواهد آمد. اگر در شروع کار هستید، اول از همه پیش یک نفر کارآموزی کنید. مدت کارآموزی به خود شما بستگی دارد. این که چقدر می توانید پیشرفت داشته باشید.

اول از همه بهتر است تا در دانشگاه، در رشته های مرتبط مانند حسابداری یا اقتصاد اصول اصلی را یاد بگیرید.

دوره های زیادی وجود دارند که در زمینه مشاور مالی اطلاعات لازم را به شرکت کنندگان خود می دهند. به درس های دانشگاه اکتفا نکنید. باید نشان دهید که خاص هستید. شرکت در این دوره ها به شما در رشد در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد.

بدون کارآموزی وارد این بازار نشوید که شکست سختی خواهید خورد. این حوزه به حدی چالش دارد که یک فرد خام را بتواند به زمین بزند.

هر بار سعی کنید تا با شرکت در دوره و سمینارهای مرتبط، اطلاعات خود را به ویژه در حوزه مالیات به روز نگه دارید.

فقط در بحث مالی مطالعه کنید. برنامه ریزی، مدیریت و روان شناسی دیگر موضوعاتی هستند که باید در آن مطالعات عمیقی داشته باشید. قرار نیست که متخصص این حوزه ها شوید؛ اما دانستن اصول و موارد آن ها به شما در پیشرفت کمک زیادی خواهد کرد.

وظایف مشاور مالی چیست؟

   تدوین پرسش نامه مالی

  تدوین طرح مالی

  آشنایی با چالش های مالی و تدوین برنامه ریزی برای برطرف کردن آن

  آموزش موارد اولیه برای حوزه مالی

  نظارت بر اجرای توصیه های گفته شده

  مشاوره درباره نحوه‌ تنظیم دفاتر قانونی

  مشاوره در خصوص تهیه‌ اسناد و مدارک مالی

  استراتژی با مشتریان برای به حداقل رساندن بدهی مالیاتی

  تحلیل سیستم‌های مالی

  تحلیل گردش مالی جاری و روزانه

  تهیه اسناد و مدارک مالی

   انجام محاسبات تخصصی و پیچیده

این نکته را به یاد داشته باشید که مشاور مالی، یک تحلیل گر هم است؛ یعنی اول از همه باید بتواند شرایط فرد یا شرکت طرف قرارداد با خود را به خوبی تحلیل کند تا بتواند با موفقیت وارد این حوزه کاری شود.

چقدر باید هزینه کرد؟

برای کسب وکارهایی با بستر مشاوره ای، بیشترین هزینه مخصوص به آموزش است. شرکت در دوره های مالی و مالیاتی و همچنین برقراری ارتباط با همکاران و مطالعه منابع معتبر بهترین روش هایی هستند که به مشاور مالی در جهت افزایش دانش کمک زیادی خواهد کرد. هزینه ها بیشتر مربوط به کلاس هاست که در هر آموزشگاهی متفاوت خواهد بود.