۰ نفر

چگونه آشپزخانه خانگی راه بیندازیم؟

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲
کد خبر: 526307
چگونه آشپزخانه خانگی راه بیندازیم؟

هم می توان گفت که سخت است و هم آسان. سخت از این لحاظ که فروش غذای خانگی این روزها رقبای بیشتری و سرسخت تری دارد؛ اما راحت از این لحاظ که اگر دست‌پختتان خوب باشد و بتوانید کمی چاشنی حرفه‌ای به آن اضافه کنید، همیشه مشتری خواهید داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، به هرحال تب تهیه و فروش انواع غذای خانگی چه از طریق سایت و چه با استفاده از شبکه های اجتماعی افزایش داشته است. حالا یک سوال مثل همیشه؛ از کجا باید شروع کرد؟

چه هدفی دارید؟

اصلا چرا می خواهید که وارد این فضای کاری شوید؟ چه هدفی را دنبال می کنید؟ به دنبال راه اندازی مغازه  و فروش از طریق آن هستید (البته در این روش دیگر نمی توان کسب وکار شما را غذای خانگی به حساب آورد)؟ آیا به دنبال تهیه غذا در خانه و فروش آن هستید؟ آیا یک آشپزخانه نسبتا بزرگ دارید و می خواهید تا برای نهادها و سازمان ها غذا تهیه کنید؟ به دنبال تهیه غذاهای خاص مانند رژیمی یا برای گیاه خواران هستید؟ هر کدام نیازهای مخصوص به خود را دارند. همچنین هر کدام هم سبک آشپزی و حتی روش بازاریابی و فروش خاص خود را دارند.

چقدر هزینه می خواهد؟

این کار نیاز به هزینه دارد. هزینه اجاره فضا برای آن هایی که به دنبال مکان اختصاصی هستند، در هر نقطه ای از شهر متفاوت خواهد بود. همچنین خرید اقلام خوراکی مانند برنج، روغن، گوشت و غیره هم نرخ ثابتی ندارد و باید بر اساس نیاز تهیه شود. هزینه بسته بندی هم می تواند بر اساس سلیقه شما باشد. به دنبال وسایل بسته بندی شیک نباشید؛ بلکه بهداشتی بودن آن را مورد توجه قرار دهید. هرچه بهداشتی تر باشد، اعتماد مشتری هم به شما بیشتر خواهد شد.

دیگر وسایلی که برای یک آشپزخانه کوچک (حتی در خانه) نیاز است، شامل موارد جدول خواهد بود.

باید گفت که قیمت این وسایل تقریبی است. اگر شما برای آشپزخانه کوچک خانه خود بخواهید، مسلما خیلی از این موارد مورد نیازتان نخواهد بود. اصلا خرید وسایل صنعتی توصیه نمی شود. چون هم از نظر ابعاد بزرگ هستند و هم این که قیمت خیلی بالایی دارند؛ اما اگر فضای بزرگ تری دارید و به دنبال ایجاد کسب وکار بزرگ تر هستید، مسلما بهتر است که در همان ابتدا به دنبال وسایل اصلی و صنعتی باشید. دیگر وسایل مورد نیاز مانند چاقو، قابلمه، تخته، قاشق و چنگال، دیگ و غیره در حالت کلی برای یک آشپزخانه کوچک خیلی هزینه بر نخواهد داشت.

نیروی کار چگونه باشد؟

مهم ترین اصل نیروی کار است. اگر می خواهید که قوی و منظم کار کنید، باید اول از همه به فکر نیروی کار حرفه ای باشید. اگر خودتان به آشپزی مسلط نیستید، بهتر است که یک آشپز حرفه‌ای استخدام کنید. همچنین بهتر است که چند کارگر هم در کنار خود داشته باشید. این روزها اگر فقط کمی غذا را دیر به دست مشتری برسانید، به راحتی رضایت مشتری را از دست خواهید داد.

دنبال پخت چه نوع غذایی هستید؟

وقتی می خواهید که غذایی را شروع کنید، به یک باره اقدام به تولید هر نوع غذایی نکنید. اول از همه از غذاهای محدود و اصلی شروع کنید. کباب و جوجه بهترین و پرفروش ترین هستند. اول از همه سعی کنید به دنبال تولید و عرضه غذای خاص باشید. اگر هم غذای جدیدی ندارید، سعی کنید که با چند مورد محدود شروع کنید؛ اما به کیفیت بیشتر از همه باید دقت کنید.

چند نکته مهم زیر را هم در نظر داشته باشید:

   با مقدار کم شروع کنید. به هر حال در روزهای اول، برای این که جا بیفتید، کمی زمان خواهد برد.

  حتما قبل از شروع به دنبال استفاده از جوازها به ویژه جواز بهداشت باشید و آن را در تبلیغات خود نشان دهید.

  از شبکه های اجتماعی غافل نشوید. هم اکنون بهترین بستر استفاده از شبکه های اجتماعی برای عرضه و فروش است.

   از محله خود برای فروش استفاده کنید. این کسب وکار بیشتر محلی جواب خواهد داد.

   از یک نام تجاری مناسب استفاده کنید.

MMAZTUmSoZp0