۰ نفر

گیم نت؛ کسب و کاری هیجان‌آور

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
کد خبر: 517316
گیم نت؛ کسب و کاری هیجان‌آور

مشتریان بعضی کسب وکارها با افراد عادی فرق دارند. البته منظورمان از افراد عادی، همان آدم بزرگ های خودمان است. به عبارتی به جای این که افراد سن بالا به سراغ این مکان ها بروند، بچه ها و نوجوان ها، مشتریان پروپاقرص شان هستند ؛ از جمله آن ها گیم نت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، البته زمانی داشتن گیم نت برای خودش کسب و کار حسابی و به اصطلاح مشتری داری به حساب می آمد. حالا هم همان است؛ اما سبک آن با گذشته متفاوت شده است. پیشرفته تر شدن دستگاه ها، تغییر سبک اجرای بازی ها و برگزاری بعضی مسابقات ورزشی مانند فوتبال به صورت آنلاین از جمله به روزرسانی های حرفه ای است که در چند سال گذشته شاهد بوده ایم. برای همین هنوز هم شاهد وجود گیم نت ها با سبک و حالت مختلف در بعضی از نقاط شهر هستیم. البته این دلیل اصلی نیست. در گیم نت بازی هایی اجرا می شوند که امکان اجرای شان در خانه نیست. بالا بودن قیمت بازی و پیدا کردن حریف مناسب دو چالشی است که گیم نت را مناسب این کسب وکار می کند. البته باید هیجان موجود را هم اضافه کرد.

حالا اگر بخواهید گیم نت راه اندازی کنید، چه اقداماتی را باید انجام دهید:

دریافت مجوز

اول از همه باید به سراغ دریافت مجوز بروید. بدون مجوز اصلا نمی توانید گیم نتی داشته باشید و اگر غیرقانونی اقدام کنید، علاوه بر پلمب شدن مغازه تان، باید در مراجع قضایی هم پاسخ گو باشید. برای دریافت این مجوز، مدارک زیر را باید در ابتدا تهیه کنید:

  تابعیت جمهوری اسلامی ایران

  ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی به همراه کد پستی واحد صنفی

  گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دایم

  ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

  ارائه آخرین مدرک تحصیلی

  گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر

  ارائه پایان کار تجاری یا رسید پرداخت عوارض کسب و پیشه سالانه شهرداری یا پروانه ساختمانی تجاری یا ارائه گواهی شهرداری مبنی بر بلامانع بودن صدور پروانه کسب

  ارائه هرگونه مدرکی مبنی بر تشکیل پرونده در اداره دارایی

  موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی

  ۱۲ قطعه عکس

   ارائه اصل مدارک شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی و قولنامه

البته باید یک نکته خیلی مهم را هم در نظر داشته باشید. این مجوز به خانم ها داده نمی شود و به هیچ وجه هیچ خانمی نباید در فروشگاه شما کار یا رفت وآمد کند.

اجاره یا خرید مکان

حداقل فضایی که شما نیاز دارید تا بتوانید به راحتی در آن فعالیت کنید، 12 متر است. کمتر از 12 متر برای شما به صرفه  نخواهد بود. بهتر است که چیدمان میزها را طوری قرار دهید که امکان گذاشتن دو صفحه مانیتور پشت هم باشد. به این صورت در هر میز می توانید دو دستگاه قرار دهید و از این رو بهتر از فضا استفاده خواهید کرد.

موضوع دیگر این که کف را با پارکت یا جنس های نرم تر بپوشانید تا در صورت افتادن قطعات، کمترین آسیب را ببینند.

فقط چند نکته را باید در نظر بگیرید:

  فضای داخل باید از بیرون به صورت کامل قابل مشاهده باشد. استفاده از شیشه های رنگی و مات ممنوع است.

  غیر از پاساژها، گیم نت ها نباید در طبقات بالا یا زیرزمین باشند.

  مغازه باید تهویه و نور مناسب داشته باشد.

هزینه راه اندازی

بخشی از هزینه راه اندازی مربوط به دریافت مجوزها و اجاره مکان است که قیمت آن بر اساس موقعیت هر مکانی متفاوت خواهد بود. در جدول زیر قیمت های هر دستگاه را آورده ایم. این که کدام یک را خریداری کنید، به موقعیت شما بستگی دارد. اگر در محیط های به اصطلاح بالاشهر بخواهید، خرید نمونه های حرفه ای بیشتر نیاز است. همچنین باید تصمیم بگیرید که قصد اجرای چه بازی هایی را دارید.

این ها حداقل ترین قیمت ها برای راه اندازی یک گیم نت است. این که چه تعداد بخواهید، به بودجه و مکان شما بستگی دارد. البته می توانید دست دوم هم تهیه کنید؛ اما اگر نو باشد، حداقل خیال تان از بابت کیفیت راحت تر خواهد بود. بقیه وسایل مانند میز، صندلی ساده، هارد بازی، پوستر و ... هم به بودجه شما بستگی دارد. این ها را می توان دست دوم تهیه کرد.