۰ نفر

درآمد میلیاردی با نیش عقرب!

۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کد خبر: 503885
درآمد میلیاردی با نیش عقرب!

یکی از رموز موفقیت در کسب و کارها، وارد شدن به حوزه هایی است که بنا به دلایلی هنوز اشباع نشده اند و درآمدزایی در آن ها با مشکل یافتن بازارهای تقاضا گره نخورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، هر چند بسیاری قدم گذاشتن در راه های جدید کسب درآمد را از آن جهت که دورنمای روشنی را در برابرشان قرار نمی دهد، نمی پسندند. اما همیشه کسانی هستند که به دنبال خرق عادت حتی در شیوه کسب و درآمدشان اند. ما در این شماره شما را با یک کسب و کار جالب و البته کمی ترسناک آشنا می کنیم که درآمد خوبی را عاید مالکانش می کند. پس با ما همراه باشید تا با ریزه کاری های تاسیس یک مزرعه پرورش عقرب آشنا شوید.

پرورش عقرب برای استفاده از نیش آن، سابقه طولانی در علم پزشکی و دارو سازی دارد. اما نگاه به این مقوله به عنوان یک منبع درآمد تازه چند سالی است که در میان فارغ التحصیلان جانور شناسی و حتی افراد عامی باب شده است. ناگفته نماند با توجه به ظرفیت های اقلیمی ایران و همچنین وجود بازارهای تقاضای خارجی هنوز برای این که از اشباع بازار سم عقرب حرف بزنیم بسیار بسیار زود است. گفتنی است ایران به دلیل تنوع آب و هوایی و جانوری دارای انواع مختلفی از عقرب هاست و گران قیمت ترین سم عقرب نیز در جهان به اسم ایران خورده است. یک گرم سم خشک شده عقرب خاص ایرانی بین 65 میلیون تا 90 میلیون تومان ارزش دارد. به تازگی کشور عربستان نیز وارد چرخه تولید سرم سم عقرب شده است که با توجه به ظرفیت های ایران حرفی برای گفتن تاکنون نداشته است. بنابراین اگر به دنبال یک شیوه درآمدزایی پر سود و کم ریسک هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

سودآوری پرورش عقرب

تاسیس و راه اندازی مزرعه پرورش عقرب خرج چندانی روی دست تان نمی گذارد. هر چند سرمایه اولیه لازم برای راه اندازی این کسب و کار ارتباط زیادی دارد  با میزان عقرب هایی که می‌خواهید داشته باشید. چنان چه هم ایده مزرعه صنعتی را در سر می‌پرورانید که باید هزینه های بیشتری را برای این کار متصور شوید. اما باید به خاطر داشته باشید که وارد شدن به  این کسب و کار به دلیل مقاوم بودن عقرب ها و زیاد بودن متقاضی سم ها ریسک پایینی دارد و سود 75درصدی را به همراه می‌آورد. عقرب ها از بدو تولد تا فرارسیدن زمان سم گیری چیزی حدود 18 ماه زمان نیاز دارند. بنابراین برای بازگشت سرمایه اولیه حداقل باید دو سال هم از جیب بخورید و هم از آن برای مزرعه تان خرج کنید.

هزینه های یک مزرعه پرورش عقرب

بررسی هزینه ها همان طور که گفتیم به میزان عقرب هایی که می خواهید پرورش دهید ارتباط مستقیمی دارد. مثلا اگر خواهان راه اندازی مزرعه‌ای برای 5000 قطعه عقرب هستید باید چیزی حدود 35 میلیون تومان را تنها برای خریداری عقرب ها کنار بگذارید. هزینه خرید  یا رهن و اجاره زمین مزرعه نیز باید جداگانه محاسبه شود. چرا که این هزینه با مکان مزرعه مرتبط است. در زیر به لوازم مورد نیاز برای راه اندازی یک مزرعه کوچک پرورش عقرب اشاره شده است. قبل از هرچیزی شما باید برای هر جفت عقرب یک خانه بسازید .این مسئله را می توان با محفظه های پلاستیکی یا شیشه ای حل کنید. عقرب ها در زمان زایمان نیاز به محفظه های جداگانه ای دارند پس محفظه های زایشگاه را هم به خانه های اولیه اضافه کنید. ایجاد قفسه بندی های مناسب و مستحکم برای نگهداری محفظه‌ها نیز از ملزومات این خانه‌هاست. ترازوی دیجیتالی برای وزن دقیق سم های به دست آمده، دستگاه الکتروشوک برای سم گرفتن ازعقرب ها، لوازم آزمایشگاهی برای انتقال سم ها و بررسی کیفی آن‌ها، دستگاه فریزر، سیستم گرمایشی برای مناسب نگهداشتن دمای سالن پرورش، تصفیه هوا، دستگاه دیسیکاتور و ... از جمله این ملزومات است.

چگونگی راه اندازی  مزرعه پرورش عقرب

اول از همه باید از عقرب ترسی به دل راه ندهید. به گفته چندین مزرعه‌دار، عقرب ها برخلاف چهره و هیکل ترسناک شان اصولا موجودات بی آزاری هستند و تا به وسیله چیزی مثلا در مزرعه الکتروشوک، برانگیخته نشوند، اقدام به نیش زدن نمی کنند.

 دوم این که به خاطر داشته باشید که منظور از مزرعه، زمین زراعی رو باز نیست، بلکه بیشتر یک سالن سرپوشیده با امکان تنظیم دماست. بنابراین می توانید این مزرعه را حتی در زیر زمین خانه تان به شرط گرفتن مجوزهای لازم دایر کنید. کف و دیوارهای سالن باید با کاشی و سرامیک پوشیده شده باشد تا سالن دار بتواند به راحتی بهداشت محیط را فراهم کند. وجود در های مخصوص برای ورودی سالن از دیگر ملزومات این مزرعه است که احتمال نفوذ حشرات را در صورت رها شدن از محفظه ها به بیرون از سالن به صفر می رساند. وجود سیستم گرمایشی قابل تنظیم و تصفیه هوا از دیگر موارد ضروری است که باید حتی قبل از آوردن عقرب ها به سالن راه اندازی شده باشند. هزینه هایی که برای قفسه بندی سالن انجام می دهید شاید برای زنده ماندن عقرب ها بی تاثیر باشد اما برای نظم دهی به کار و همچنین استفاده موثر از فضا ضروری است. بعد از آماده سازی فضا نوبت به خرید عقرب می رسد. بهتر است در ابتدای کار از انواع جان سخت عقرب خریداری کنید و با پرس و جو در چند بازار تقاضا، سم‌های پر فروش را شناسایی و از همان عقرب ها خریداری کنید. از خام فروشی سم عقرب بپرهیزید، برای همین حتما یک همکار آزمایشگاهی برای خود دست و پا کنید تا انواع فراورده های سم را برای فروش به داروسازی ها برای تان فراوری کند. یافتن بازارهای خارجی به مراتب پر سودتر  و سخت تر از بازارهای داخلی است. برای این که بتوانید با آن محیط آشنا شوید در ابتدای کار با یک سالن دار با سابقه شراکت داشته باشید تا بتوانید کم کم در حوزه فروش به استقلال برسید.

3YHURjjksFF4