۰ نفر

ابزارهای ضروری کسب و کارها در بحران کرونا

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۴
کد خبر: 502279
ابزارهای ضروری کسب و کارها در بحران کرونا

حران کرونا تمامی کسب و کارها را وارد شرایطی بی سابقه کرده است، با این حال نمی توان آن را فاجعه دانست. علت این امر به این خاطر است که بسیاری از برندها خصوصا کسب و کارهای اینترنتی، رشدی فوق العاده را تجربه کرده اند، با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که برای عملکرد مناسب در شرایط حال حاضر، چه ابزارهایی کاملا حیاتی هستند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، نکته بسیار مهم این است که در شرایط حال حاضر میزان استفاده افراد از اینترنت رشدی فوق العاده را پیدا کرده است. به همین خاطر نیز بستری مناسب برای افزایش تعداد مشتری ها شکل گرفته است.

1-پشتیبانی خودکار مشتری

در کنار این موضوع با توجه به زمان بیشتری که افراد به علت قرنطینه خانگی و بسته بودن اکثر مراکز، با آن مواجه هستند بدون شک توقعات بالاتری را نیز خواهند داشت. در کنار تمامی این مسائل مهمترین اصل پاسخگویی سریع است به همین خاطر نیز توصیه می شود که ابزاری برای پاسخگویی خودکار را داشته باشید. این مسئله پتانسیل رشد را برای شما به وجود می آورد، با این حال فراموش نکنید که برای افزایش مشتری و مخاطبان خود، لازم است تا طرح های متنوعی را داشته باشید. به صورت یک قاعده کلی، اقدامات آموزشی در صدر توجهات قرار دارند. 

2-جمع آوری و تحلیل داده 

یکی دیگر از ابزارهای بسیار مهم برای شما، جمع آوری و تحلیل داده محسوب می شود. درواقع شما برای تصمیم گیری های بهتر و تحلیل شرایط، نیاز به اطلاعات دست اول دارید. این دسته از ابزارها حتی می توانند اطلاعات کاملی را از شرایط شبکه اجتماعی مورد نظر شما بدهند. برای مثال این امر که بدانید چه موضوعاتی در صدر توجهات افراد قرار دارد، بدون شک در تصمیم گیری های آتی سرنوشت ساز خواهد بود. در کنار این موضوع، با توجه به این امر که شما به فروش آنلاین محدود هستید که به معنای کاهش بسیاری از هزینه ها است توصیه می شود که از استراتژی جمعه سیاه، به صورت مداوم استفاده نمایید. این مسئله کمک خواهد کرد تا فروش بسیار خوبی را داشته باشید. درواقع تخفیف های ویژه، با افزایش چشمگیر تعداد مشتری باعث می شود که نه تنها ضرر نکنید، بلکه به سودهایی فراتر از حد تصور نیز دست پیدا کنید. به صورت کلی چنین ابزارهایی کمک خواهد کرد تا بتوانید سریعا فرصت های جدید را شناسایی کرده و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

3-مدیریت پروژه 

یکی از بخش های بسیار سخت، مدیریت پروژه است. در شرایط حال حاضر نیز شما به انواع پروژه ها جهت استفاده از موقعیت حال حاضر نیاز خواهید داشت. این مسئله باعث می شود تا پیگیری های لازم بسیار سخت شود. در این راستا وجود یک نرم افزار مناسب باعث می شود تا بتوانید وضعیت و اقدامات تمامی افراد تیم را رصد کرده و نسبت به درست بودن همه چیز، اطمینان لازم را داشته باشید. در کنار این مسئه نکته دیگری که استفاده از این بازار را کاملا ضروری می کند، دور بودن شما از افراد تیم است. درواقع در شرایط عادی تمامی کارمندان در محیط شرکت حضور داشته اند، با این حال اکنون همه آنها مشغول انجام اقدامات به صورت دورکاری هستند. به همین خاطر عدم استفاده از این ابزار می تواند کاملا مشکلساز باشد. 

4-ویدئوکنفرانس 

برای این امر که هماهنگی لازم جهت اهداف شرکت ایجاد شود، شما به برگزاری کنفرانس نیاز خواهید داشت. در این راستا ابزارهایی نظیر Zoom این امکان را فراهم کرده است تا بدون نیاز به جمع شدن در یک مکان، کنفرانسی را ایجاد نمایید. از این ابزارها می توانید برای برگزاری کارگاه های آموزشی نیز استفاده کنید. با توجه به این امر که مخاطبان شما زمان به مراتب بیشتری در مقایسه با گذشته دارند، بدون شک این مسئله حتی می تواند درآمد مستقیم را نیز به همراه داشته باشد. درواقع با توجه به این امر که در بستر اینترنت، مرزها بی معنا هستند. می توانید رشدی فوق العاده را تجربه نمایید.