۰ نفر

سوار بر موتور پول در بیاورید!

۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۴
کد خبر: 500200
سوار بر موتور پول در بیاورید!

اگر در شهرهای بزرگی مثل تهران، مشهد، شیراز و ... زندگی می کنید، به احتمال زیاد با اپلیکیشن های پیک مانند اسنپ، الوپیک و ... آشنا هستید. اگر هم خودتان استفاده نکرده باشید، حداقل در بین دوستان یا آشنایان نزدیک خودتان، یک نفر مشتری اصلی این اپلیکیشن ها بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، این کسب وکارها در شهرهای بزرگ واقعا نیاز بودند. به وجود آمدن این ها علاوه بر این که توانسته بسیاری از مشکلات حمل ونقل کالا را برطرف کند، باعث شده یک بازار رقابتی مناسب هم از این طریق به وجود بیاید اما این دلیل نمی شود که کسی به فکر راه اندازی چنین کسب وکاری برای خود نباشد.

این روزها کسب وکارهای پیک موتوری سنتی نوع فعالیت شان عوض شده و بیشتر به جای این که برای عموم خدمات خود را عرضه کنند، با شرکت ها و فروشگاه ها برای ارسال کالا و با قیمت مناسب تر و کیفیت بالاتر قرارداد می بندند. برای همین اگر قصد دارید یک پیک موتوری راه اندازی کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید.

   اول از همه بهتر است به دنبال دفتر در مکان هایی باشید که در آن جا فروشگاه زیاد است

  فروشگاه ها مهم ترین، بهترین و همیشگی ترین مشتریان شما هستند. آن ها همیشه برای ارسال کالا و مدارک نیاز به یک پیک موتوری دارند. از این رو اگر شما قیمت و کیفیت خدمات تان خوب باشد، خیلی راحت می توانید مشتریان زیادی را به دست بیاورید.

  خدمات خود را فقط محدود به ارسال کالا نکنید

  در طرح توجیهی برای پیک موتوری موارد زیر در نظر گرفته می شود:

  ارسال کالا از محل تا مقصد (این مقصد می تواند یک فروشگاه، پایانه، باربری یا افراد خاص باشد.)

  داشتن وسایل نقلیه متعدد برای ارسال انواع کالا (اگر هم ندارید، می توانید خودتان با افراد یا شرکت ها قرارداد ببندید تا از خدمات شان استفاده کنید.)

  انجام بعضی هماهنگی های مربوط ( بعضی فروشگاه ها خیلی تمایل ندارند خودشان را درگیر کاغذبازی های اداری و ... کنند. شما می توانید آن‌ها را تا حد معمول و اجازه داده شده انجام دهید. نمونه ساده آن آشنایی با تمام راننده های پایانه ها برای ارسال سریع کالا به شهرستان مد نظر است.)

 راه اندازی اپلیکیشن برای ثبت سفارش و رهگیری پیک تا زمان رسیدن به مقصد

  برای این که بتوانید خدمات خود را متمایز کنید، بیشتر از همه روی کیفیت خدمات خود متمرکز شوید. این کیفیت شامل دریافت و ارسال سریع کالا به مقصد، برخورد مودبانه پیک ها، پاسخ گویی کامل به تمام سوالات و شکایت ها، داشتن بیمه برای مرسولات خاص، داشتن کد تخفیف برای مشتریان دایمی  و ... است. در پیک هیچ چیزی بهتر از کیفیت بالا نمی تواند شرکت ها را جذب کند.

مراحل شروع به کار

   دریافت پروانه از دفتر خدمات حمل و نقل (متقاضی باید خود دارای گواهی نامه معتبر رانندگی باشد. در خصوص داشتن دستگاه وانت یا موتور در دفتر باید بپرسید. برای راه اندازی پیک وانت، خود متقاضی باید وانت داشته باشد.)

   داشتن فضای دفتر به اندازه 25 مترمربع و پارکینگ (در صورت نداشتن پارکینگ می تواند فضای نزدیک به خود را اجاره کند. استفاده از زمین بایر، حیاط خانه های مسکونی، پارکینگ واحدهای تجاری و گاراژها برای معرفی پارکینگ ممنوع است.)

   بیشتر نبودن عمر دستگاه از 10 سال

   داشتن آرم حمل و نقل عمومی و کد مربوط به دفتر برای وانت بار در هر بار سرویس

   داشتن کارت شناسایی معتبر برای تمام افراد (رانندگان و پرسنل) و داشتن معیارهای لازم برای فعالیت در این حوزه

در خصوص هزینه های لازم باید گفت که شما نیازی به پرداخت هزینه زیاد ندارید. فقط به یک دفتر، تلفن، سیستم رهگیری و تبلیغات نیاز دارید. بقیه موارد به خودی خود انجام خواهد شد.