۰ نفر

مزون لباس عروس؛ کسب وکاری سخت اما با سود بالا

۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبر: 468088
مزون لباس عروس؛ کسب وکاری سخت اما با سود بالا

سود 50 درصدی کار در همان اول هر کسی وهر خیاطی را وسوسه می کند تا به فکر راه اندازی یک مزون لباس عروس باشد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، حتی آن هایی هم که خیاط نیستند، به دوستان خیاط خود توصیه می کنند که وارد این فعالیت شوند. تازه ما سود 50 درصدی را به طور متوسط گفته ایم. در بعضی شهرها و مکان ها کمتر و در بعضی مکان های دیگر خیلی بیشتر است. مزون داری از جمله کسب وکارهایی است که نمونه غیرمجاز و زیرزمینی آن بیشتر از بقیه فعالیت ها هستند؛ در واقع بدون مجوز. به ظاهر خانم ها مشکلی با این مسئله ندارند.

اگر خیاط لباس زنانه هستید و چندین سال است که به راه اندازی یک مزون لباس عروس  می اندیشید، حتما ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

اولین قدم برای راه اندازی مزون لباس عروس

کسی که وارد این کار می شود، به سه صورت می تواند فعالیت کند:

فروشنده باشد؛ یعنی فقط انواع لباس عروس را از کارگاه ها خریداری کند یا حالت نمایشگاهی داشته و آن ها را به فروش برساند.

کارگاه خیاطی داشته باشد. این روش بهترین و پرسودترین روش ممکن است. البته در این روش خود فرد باید تجربه بسیار بالایی در طراحی و دوخت انواع لباس عروس داشته باشد. به هر حال مدیریت کارگاه با اوست. راه اندازی این مزون میزان اعتماد را بین مشتریان زیاد می کند. برای این که آن ها مشاهده می کنند که خیاط از ابتدا تا انتها خودش روی طراحی و لباس کار می کند.

سوم این که لباس را از خارج از کشور وارد کند. اصولا راه اندازی این روش خیلی هزینه بر است. اگر کسی بتواند با این راه مزون خود را افتتاح کند، سود بسیار بالایی هم به دست خواهد آورد.

گرفتن مجوز

ما توصیه می کنیم که بدون مجوز وارد این کار نشوید. با این که خیلی از مزون های سطح شهر به دلیل نداشتن جواز در نقاط کور هستند؛ اما اگر جواز داشته باشید و آن را روی دیوار بزنید، اعتماد مشتری به شما بیشتر خواهد شد.

برای داشتن جواز باید به اتحادیه پوشاک شهر خود مراجعه کنید. مدارک مورد نیاز شامل:

اصل هرگونه قرارداد عادی یا رسمی به نام متقاضی یک برگ

فتوکپی سند ملک یا سند اجاره رسمی قبلی (در صورت مالک بودن متقاضی ، ارائه اصل و کپی سند مالکیت و بنچاق نیز الزامی است.)

اصل شناسنامه

اصل کارت پایان خدمت برای متولدان 1344 به بعد

عکس ۴×۳ جدید ۳ قطعه (پشت نویسی شده)

اصل کارت ملی

تاییدیه کدپستی واحد صنفی

بعد از گرفتن جواز باید به فکر مکان باشید. مزون لباس عروس نیاز به فضای زیادی دارد. اگر بگوییم که متوسط فضا 80 متر، شاید برای بعضی ها کم نوشته باشیم. لباس عروس حجیم است و علاوه بر این که خودش به فضایی برای قرارگیری نیاز دارد، باید فاصله ای مناسب با بقیه هم داشته باشد. همچنین اتاق پرو باید بزرگ تر از حد معمول تا اندازه یک اتاق باشد تا دوستان عروس هم بتوانند نسبت به لباس نظر دهند و خودشان هم لباسشان را عوض کنند.

در یک مزون لباس عروس باید چند نفر کنار هم کار کنند از جمله خیاط، برشکار و اتوکش. افرادی دیگر هم نیاز است؛ اما صددرصد نیست. این افراد شامل مدیر، بازاریاب، نظافتچی و ...است. مسلما هرچه اندازه بزرگ تر باشد، نیاز به افراد متفاوت هم بیشتر خواهد بود.

مهم ترین مسئله خرید وسایل است. وسایل مورد نیاز شامل چرخ خیاطی با قیمت متوسط 15 میلیون تومان، چرخ زیگزاک با قیمت متوسط بین 7 تا 10 میلیون تومان، چرخ گلدوزی با قیمت متوسط 8 میلیون تومان، اتوی پرسی با قیمت متوسط 3 میلیون تومان،  اتوی بخار با قیمت متوسط 3 میلیون تومان، وسایل لحیم کاری با قیمت متوسط 500 هزار تومان، قیچی برقی با قیمت متوسط 2 میلیون تومان و میز خیاطی با قیمت متوسط یک میلیون تومان. این ها قیمت هایی متوسط در چند سال اخیر بوده است. متاسفانه با افزایش شدید ارزش دلار، قیمت ها چندین برابر شده است و شاید شما همین الان باید یک قیچی را دو برابر خریداری کنید.

البته بقیه وسایل از جمله پارچه و دیگر نمونه های تزئینی، چون به صورت فله ای خریداری می شود، از این رو برای یک مزون خیلی ارزان تر تمام می شود.

نکته آخر این که داشتن تبلیغات به ویژه در شبکه های اجتماعی و به روز بودن طرح ها باعث می شود که شما علاوه بر داشتن مشتریان عادی، سفارش فروشگاه ها را هم انجام دهید.