۰ نفر

چگونه تولیدی پوشاک مردانه راه بیندازیم؟

۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۲
کد خبر: 456733
چگونه تولیدی پوشاک مردانه راه بیندازیم؟

می دانیم که الان و در این اوضاع اقتصادی راه اندازی تولیدی پوشاک چیزی شبیه یک لطیفه خنده دار است. با ورود لباس های چینی، افزایش هزینه های نگهداری، خرید وسایل و تولید، دیگر قدرتی برای رقابت نمی ماند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، حالا اگر قصد راه اندازی تولیدی پوشاک مردانه را داشته باشید، بیشتر تعجب برانگیز خواهد بود، برای این که دیگر چشم اندازی در آینده ندارد؛ اما باید گفت هستند برندها و تولیدهای هرچند کوچک مردانه که توانسته اند در این بازار به اصطلاح داغون، موفق باشند و اسم و رسمی برای خود پیدا کنند. لازم نیست که کل دنیا شما را بشناسند. همین که بتوانید در حوزه مشتریان خود قوی عمل کنید، برد کرده اید. برای خواندن ادامه این مطلب باید حرف افراد شکست خورده و ناموفق را دور بریزید. درست است که راه اندازی تولید پوشاک مردانه دیگر مانند گذشته ساده نیست، آن هم در روزهایی که داشتن خلاقیت و طرح های جدید حرف اول را می زند؛ اما این را بدانید که اتفاقا مردها خیلی بیشتر از زن ها پول لباس می دهند. البته اگر پوشاک دارای طرح جدید و از همه مهم تر جنس خوبی داشته باشد.

اولین قدم این است که نوع فعالیت خود را مشخص کنید. تولیدی مردانه می تواند در دو حوزه کار کند: مزددوز باشد و فعالیت های دیگران را انجام دهد یا این که خودش لباس را بدوزد و آن را به صورت مستقیم بفروشد. راه سوم دیگری هم وجود دارد و این که در قالب خیاطی و لباس دوزی کار کند. هر کدام نیاز مخصوص خود را دارند.

قدم بعدی، انتخاب مکان است. اگر به فکر مزددوزی هستید، اجاره یک مکان 20 متری در یک پاساژ مناسب است. البته بهتر است که در مکان بورس باشید. به عبارتی همه در آن مکان تولیدی باشند تا فروشندگان لباس به سراغ شما هم بیایند.

جای پرت، یعنی دور از دسترس بودن که این به معنای شکست کار است. اگر قصد فروش دارید که باید به دنبال مکانی در دید باشید. حالا این مکان در دید می تواند پاساژهای فروش لباس مردانه باشد یا مکان کنار خیابان. اگر هم در قالب خیاطی کار می کنید، بهتر است که نزدیک مغازه تان چند فروشگاه لباس مردانه یا تولیدی باشد تا حداقل خریداران برای تغییر اندازه به سراغ شما بیایند.

قدم بعدی انتخاب ابزار است. ابزار فقط فنی نیست. اولین مورد دانش خیاطی است. کسی که کار تولیدی راه اندازی می کند، باید به تمام فنون و ریزه کاری های طراحی و دوخت لباس آشنا باشد. لباس تولید شده در کارگاه شما قرار است که به فروش برود. خریدار کار عیب دار را نمی خرد. شما باید به تمامی سایزها مسلط باشید. این که اگر پیراهنی تولیدی باید سایز XL داشته باشد، یعنی دقیقا اندازه شانه و غیره باید به دقت و مناسب باشد. ابزار فیزیکی دیگر، وسایلی است که باید خریداری شود. مهم ترین وسیله، چرخ خیاطی صنعتی است. این چرخ ها خود به چند گروه راسته دوز، میان دوز، زیگزاگ دوز، مادگی و کامپیوتری گلدوزی تقسیم می شوند. این که کدام چرخ خیاطی را تهیه کنید، به نوع کسب وکار شما بستگی دارد. اگر قصد راه اندازی یک تولیدی ساده (پیراهن و شلوار معمولی و تعمیرات) را دارید، خرید چرخ خیاطی راسته دوز، مادگی و سردوز توصیه می شود؛ اما اگر قصد کار حرفه ای و تولید کت و شلوار را دارید، باید همه نوع چرخ را تهیه کنید.

هم اکنون بهترین مارک، جک ساخت چین است. قیمت چرخ خیاطی برای راسته دوز جک متوسط ۵/۶ میلیون و سردوز و مادگی حدود 5/5 میلیون است. البته باید گفت که قیمت ها در این روزها تناوب زیادی دارد. شما می توانید چرخ هایی تا 150 میلیون تومان هم پیدا کنید که بیشتر در فروشگاه‌ها و تولیدی‌های بسیار بزرگ و معروف استفاده می شود.

دیگر وسایل مورد نیاز شامل اتوی پرس مخزنی با قیمت متوسط چهار میلیون، میز اتوی صنعتی با قیمت متوسط سه میلیون، قیچی برقی متوسط قیمت پنج میلیون، میز برش حدود ۵/۱ میلیون است و همچنین به مقداری پارچه نیاز دارید. البته اگر مزدی دوز باشید، در نهایت از پارچه های عادی مانند تترون و غیره به اندازه یک طاقه و آن هم فقط برای خرج کار نیاز دارید. نکته دیگر این که اگر قصد فعالیت در حوزه فقط خیاطی را دارید، داشتن همه این وسایل ضرورتی ندارد. نهایت یک میز اتو و یک چرخ کفایت می کند. خرید وسایل و نوع کیفیت آن ها به نوع کار کسب وکارتان و میزان حرفه ای بودن شما بستگی دارد.

مرحله دیگر دریافت جواز است که باید از اتحادیه تولیدی پوشاک و خیاطان جواز را دریافت و بعد کسب و کار خود را شروع کنید. مرحله پیچیده زیادی ندارد. یک مسئله مهم تر در این جا وجود دارد. کار تولیدی به هیچ وجه فعالیتی نیست که بتوان به صورت تک نفره انجام داد. حتما باید در کنار شما طراح، خیاط و کمک خیاط باشند. اگر همکار هستید که چه بهتر؛ اما توجه داشته باشید که برای استخدام هرکدام باید حقوقی هم در نظر بگیرید. بهترین راه برای موفق شدن در این کار و به ویژه در این روزها، کیفیت کار و بازاریابی است. نوع کسب وکارتان هیچ فرقی ندارد. کیفیت خوب باشد، همه به سراغ شما خواهند آمد. در کنار آن باید کار بازاریابی و تبلیغات کنید. با این که فروشندگان لباس به سراغ تولیدی ها می روند؛ اما شما هم می توانید با تبلیغ در فضای مجازی، مشتریان خرد و همکاران بیشتری را جذب کار کنید.