۰ نفر

چگونه در کسب و کارهای خانگی با انگیزه بمانیم؟

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳
کد خبر: 444175
چگونه در کسب و کارهای خانگی با انگیزه بمانیم؟

اگر خود را بیش از اندازه درگیر سختی های کار کنید یا بیش از توانتان از خود کار بکشید، به مرور بی انگیزه تر می شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، همچنین زمانی که خلق و خویتان پایین باشد و حال و حوصله کافی نداشته باشید نمی توانید محتوا یا محصول با کیفیتی تولید کنید.طبیعی است که در چنین شرایطی به علت خستگی جسمی و ذهنی، انگیزه تان کم شود یا به کلی انگیزه خود را برای ادامه کار از دست دهید. پس اصلا اشکالی ندارد که در چنین وقت هایی دست از ادامه کار بکشید و کمی هم به خودتان استراحت دهید. گاهی اوقات سخت کار کردن، خود دلیلی برای بی انگیزگی می شود.

اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید یک یا چند روز کار خود را تعطیل کنید، یک کتاب بخوانید، فیلم ببینید و ساعات بیشتری بخوابید. گاهی اوقات کمی استراحت همه آن چیزی است که به آن احتیاج داریم تا با انگیزه بمانیم. کار کردن برای رسیدن به هدف و در کنار آن استراحت کردن ممکن است متناقض به نظر برسند اما هر دوی آن ها نقش مهمی در حفظ انگیزه بازی می کنند.

استراحت کردن و کمی بیشتر خوابیدن در روزهای خستگی لزوما به معنی تنبلی نیست. تنبلی وقتی است که حتی تلاش نمی کنید به خودتان انگیزه بدهید. هر زمان که احساس کردید میان کوهی از کارها گیر افتاده اید، در همین لحظه باید به نحوی روحیه تان را احیا کنید. اگر با همان خستگی ذهنی ادامه دهید بی شک به زودی از پا در می آیید اما کمی استراحت کوتاه مدت انگیزه شما را برای برگشت به کار بیشتر می کند. طی این مدت همه چیز در ذهنتان خود به خود مرتب و دسته بندی می شود و بعد از بازگشت به کار می بینید که چقدر راحت تر کارها روی روال می افتد.