۰ نفر

12 راز موفقیت

۱۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۶
کد خبر: 421154
12 راز موفقیت

اگر خواهان رسیدن به جایگاه افراد موفق هستید، لازم است تا اقداماتی را انجام دهید. درواقع با عادت های افراد معمولی، شما هرگز قادر نخواهید بود تا به سطحی ایده آل دست پیدا کنید، با این حال سوالی که مطرح است این است که این موارد که از آنها تحت عنوان رازهای موفقیت یاد می شود، شامل چه مواردی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، در همین راستا و در ادامه به بررسی اقداماتی خواهیم پرداخت که ضروری است تا در برنامه روزانه شما دیده شود. این امر باعث خواهد شد تا به فردی کاملا شایسته و آماده برای کسب هرگونه موفقیتی تبدیل شوید.

1-تهدید را به فرصت تبدیل کنید

بدون شک این امر دشوار خواهد بود. درواقع این امر که بتوانید دیدگاهی کاملا متفاوت با عموم مردم را داشته باشید، به ذهنی خلاق و توانایی دید همه‎جانبه نیاز دارد. بدون شک بدون تمرین به این سطح دست پیدا نخواهید کرد. به همین خاطر توصیه می شود تا از مسائل دم دست خود در این رابطه شروع کرده و به دنبال کشف مواردی باشید که از نظر دیگران پنهان مانده است. درواقع ضروری است تا به دنبال زاویه دید کاملا متفاوتی در مقایسه با اطرافیان خود باشید. در این زمینه نمی توان انتظار داشت که بدون سطح اطلاعات کافی، نظرات شما ارزش چندانی را داشته باشد. به همین خاطر ضروری است تا در رابطه با هر مسئله ای که انتخاب می کنید، اطلاعات خود را افزایش داده و از پاسخ دادن لحظه ای و احساسی فاصله بگیرید. در نهایت فراموش نکنید که شما باید خوش‎بین باشید. دیدن ضعف ها و نقد کردن، آسان ترین کار ممکن محسوب می شود. با این حال هنر واقعی این است که از دل تهدید و سختی های موجود، برای خود فرصت‎سازی داشته باشید.

 

2-قانون 10 دقیقه را رعایت کنید

ما برای تمامی اقدامات آینده خود باید برنامه‎ریزی داشته باشیم. در این رابطه نیاز به صرف زمان بیش از حد نبوده و تنها 10 دقیقه کافی است، با این حال نکته ای که بسیاری از افراد فراموش می کنند این است که نباید برای یک هفته، چند روز و حتی یک روز کامل از قبل برنامه‎ریزی کنید. درواقع بسیاری از اتفاقات پیش‎بینی نشده ممکن است رخ دهد. به همین خاطر این اقدام شما در کنار نیاز به صرف زمان بیش از حد، باعث می شود تا به اصلاحات مداوم نیز محکوم باشید، با این حال اگر تنها برای 10 ساعت آینده خود برنامه‎ریزی دقیقی را داشته باشید و در رابطه با زمان های بیشتر تنها اقدامات خود را بدون درج زمان انجام آنها مشخص کنید، بدون شک بهترین برنامه ممکن را در اختیار خواهید داشت.

نکته دیگری که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از اقدامات شما مضر و یا بدون تاثیر مثبت محسوب می شوند. ضروری است تا این موارد را شناسایی کرده و به دنبال جایگزین کردن آنها با مواردی بهتر باشید. برای مثال در حال حاضر بسیاری از افراد از کمبود وقت برای مطالعه گله می کنند، با این حال حداقل یک ساعت را صرف شبکه های اجتماعی می کنند. این امر در حالی است که شما می توانید 45 دقیقه آن را صرف مطالعه کرده و 15 دقیقه حضوری هدفمند در این شبکه را داشته باشید. اگرچه ممکن است این اقدام را سخت تلقی کنید، با این حال همانطور که در بخش مقدمه نیز عنوان شد، رسیدن به سطح بهترین ها ابدا ساده نبوده و این امر دلیل بسیار مهمی است که تعداد این دسته از افراد بسیار کم است. در نهایت آشنایی با اصول مدیریت زمان و استفاده از تجربیات دیگران می تواند کاملا کارساز باشد.

3-از بعد دیگر زندگی خود غافل نشوید

اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که به حدی خود را درگیر مسائل کاری می -کنند که عملا از زندگی غافل شده و این امر باعث می شود تا زندگی شخصی قابل افتخاری نداشته باشند. این امر در حالی است که موفقیت واقعی تنها زمانی رقم خواهد خورد که هر دو بخش مهم زندگی یعنی کار و زندگی شخصی را در کنار هم داشته باشید. به همین خاطر توصیه می شود تا از همان ابتدا به دنبال بهبود روابط خود با اعضای خانواده و دوستان باشید. بنا بر آمارهای منتشرشده، افرادی که روابط اجتماعی بهتری دارند، در زمینه مدیریت یک تیم و فروش محصولات موفق تر ظاهر می شوند. به همین خاطر ابدا این دو بخش را نباید جدا از هم تصور کنید.

4-تفکر خاکستری را تمرین کنید

تفکر خاکستری به این موضوع اشاره دارد که در رابطه با هر موضوع صرفا نباید به مسائل منفی و یا مثبت آن توجه کرد. درواقع لازم است تا هر دو بعد منفی و مثبت را در کنار هم و به صورت همزمان مشاهده کنید. این امر باعث می شود تا بهترین نگرش را نسبت به هر موضوع داشته باشیم. در نهایت در این مدل ضروری است تا از پیش‎داوری خودداری کنید.

5-سفر کنید

این امر باعث خواهد شد تا جهان‎بینی شما تکامل بهتری پیدا کرده و افق دید گسترده-تری را پیدا کنید. با نگاهی به افرادی که سفرهای زیادی کرده اند، متوجه عدم وجود غرور کاذب، روابط اجتماعی بالا و سخت نگرفتن بیش از حد مسائل خواهید شد که خود آرامش ذهنی فوق‎العاده ای را برای فرد به همراه خواهد داشت. در نهایت اگر تلاش کنید تا جهان را از زاویه دید سایر افراد نیز مشاهده کنید، بدون شک نتایج بهتری را در زندگی خود به دست خواهید آورد. درواقع یک خصلت مشترک بین افراد ناموفق این است که تصور می کنند عقایدشان بر دیگران برتری دارد.

6-تفریح داشته باشید

تفریحات به شما کمک خواهد کرد تا فشار کارهای اصلی، شما را بیش از حد خسته نکند. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که برنامه ای بیش از حد سخت را برای خود تنظیم می کنند. این امر باعث می شود تا برنامه آنها تنها برای چند روز دنبال شده و پس از آن فرد با احساس خستگی و افسردگی بیش از حدی مواجه شود. به همین خاطر هیچ‎گاه نباید از توجه به خود غافل شوید. در رابطه با انتخاب تفریح، همه چیز به خواست شما بستگی خواهد داشت.

7-زمانی را به خلوت کردن با خود اختصاص دهید

این امر باعث خواهد شد تا فرصتی برای صحبت با خود شکل گیرد. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، با این حال شما تنها زمانی می توانید خود واقعی تان باشید که هیچ کسی در کنار شما نبوده و بدون دغدغه به فکر کردن بپردازید. این امر باعث خواهد شد تا در تصمیم‎گیری ها و اقدامات آتی خود عملکرد بهتری را داشته و سریعا متوجه تغییرات لازم شوید. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا امکان بررسی دلایل حس بد، استرس و فشار کاری پیدا شده و امکان رفع آنها وجود داشته باشد. درواقع بسیاری از افراد موفق جهان، این اقدام را خصوصا قبل از سخنرانی های خود انجام می-دهند تا به آرامش لازم دست پیدا کنند. درواقع برای موفقیت، این امر که ذهن آرامی داشته باشید، بسیار مهم خواهد بود.

8-ورزش کنید

اگر سلامت خود را حفظ نکنید، هیچ دستاوردی ارزشمند نخواهد بود. در این رابطه ضروری است تا در کنار رژیم غذایی سالم، ورزش مداوم را نیز در دستور کار خود قرار دهید. این امر خصوصا در زمان صبح، باعث می شود تا انرژی بیشتری را در طول روز داشته باشید. بنا بر آمارهای منتشرشده، افرادی که به صورت منظم ورزش می کنند، روحیه و اعتماد به نفس بالاتری را داشته و آستانه تحمل آنها در برابر سختی ها افزایشی چشمگیر را به همراه دارد. در نهایت برای این امر که ورزش کردن در صبح زود را ساده تر کنید، توصیه می شود تا با لباس ورزشی بخوابید تا سریعا پس از بیدار شدن امکان انجام این اقدام وجود داشته باشد.

9-از انجام چند فعالیت به صورت همزمان خودداری کنید

انجام چند فعالیت باعث خواهد شد تا تمرکز شما عملا نابود شده و سرعت و کیفیت کار شما کاهش پیدا کند. این امر در حالی است که اگر تمام تمرکز خود را تنها بر روی یک اقدام قرار دهید، امکان کاهش زمان مورد انتظار نیز وجود خواهد داشت. در نهایت فراموش نکنید که این موضوع در رابطه با اهداف نیز صادق بوده و لازم است تا به ترتیب اولویت، در هر زمان تنها یک هدف اصلی را داشته باشید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر فردی با دیگری متفاوت بوده و این امر باعث می شود تا یک برنامه کاملا یکسان، اقدامی هوشمندانه محسوب نشود. به همین خاطر ضروری است تا به ویژگی های خود نیز توجه داشته باشید.

10-آینده را به تصویر بکشید

این امر که اهداف بلندمدت داشته باشید، باعث خواهد شد تا هر روز در راستای یک مسیر گام بردارید. با این اقدام پس از گذشت چند سال، تغییرات فوق‎العاده ای را در خود حس خواهید کرد، با این حال توجه داشته باشید که تجسم موقعیت ایده آل به شما کمک خواهد کرد تا انگیزه خود را حفظ کنید. در مصاحبه ای که از افراد موفق جهان انجام شده است، آنها بارها خود را در موقعیت مطلوب تصور کرده بودند. این امر درست اقدامی است که علم ان ال پی نیز به آن تاکید ویژه ای را دارد.

11-فهرستی برای کارهای خود داشته باشید

این امر که برنامه روزانه شما مکتوب شده باشد، باعث خواهد شد تا همواره بتوانید طبق اصول رفتار کرده و از درگیر شدن با موارد خارج از برنامه فاصله بگیرید. در این رابطه استفاده از تکنولوژی کمک می کند تا نیاز به حمل مداوم دفترچه از بین برود. روانشناس ها نیز بر این باور هستند که نوشتن هر چیز باعث می شود تا نوعی تعهد نسبت به انجام آنها شکل گیرد.

12-مدیتیشن را جدی بگیرید

اگرچه همواره در رابطه با اهمیت مدیتیشن صحبت می شود، با این حال هنوز هم بسیاری از افراد در این رابطه اقدامی را انجام نمی دهند. این امر در حالی است که شما حتی با یک اپلیکیشن ساده نیز می توانید در این رابطه اقدام کنید. بدون شک پس از حتی یک هفته انجام مداوم آن، پی به تاثیرات فوق‎العاده ای در زندگی خود خواهید برد.

در نهایت توجه داشته باشید که هیچ موفقیتی یک شبه به دست نمی آید. به همین خاطر شما باید به دنبال ایجاد سطحی برای خود باشید که قادر به رعایت آن تحت هر شرایطی خواهید بود. همچنین فراموش نکنید که بسیاری از اقدامات به زمانی برای نشان دادن نتایج خود نیاز خواهد داشت. به همین خاطر با عجله بی‎مورد، همه چیز را نابود نکنید.