۰ نفر

سه زبانی مهم در دنیای کسب و کار چیست؟

۲۰ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۵۷
کد خبر: 415786
سه زبانی مهم در دنیای کسب و کار چیست؟

این روزها و با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور کلیه کسب و کارها در تب و تاب این هستند تا بتوانند شرایط کاری خود را بهبود بخشند. در این بین یکی از مهم ترین مواردی که صاحبان مشاغل و کسب و کارها را به خود درگیر می کند ارتباط با کشورهای هم جوار و اروپایی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی است. ارتباط با کشورهایی که زبانی به غیر از فارسی دارند تنها از طریق ترجمه ای صحیح و کاربردی صورت می گیرد اما در این بین کدام یک از زبان های مهم دنیا برای پیشرفت اقتصادی کسب و کارها موثر و مفید خواهد بود؟ اگر شما هم برای پاسخ این سوال به جواب قاطعی نیاز دارید، پیشنهاد می کنم در ادامه همراه ما باشید.

زبان انگلیسی اولین و مهم ترین زبان دنیا

بدون شک زبان انگلیسی اولین و مهم ترین زبان برای آن دسته از افرادی است که دوست دارند روابط تجاری و بین المللی داشته باشند چرا که بسیاری از کشورهایی که برای روابط تجاری و بازرگانی با ایران همکاری می کنند به این زبان مسلط هستند. علاوه بر آن زبان انگلیسی به دلیل گستردگی بالایی که در کشورهای مختلف دنیا دارد به عنوان زبان دوم مردم جهان شناخته شده و افراد با زبان های مختلف سعی بر این دارند تا به واسطه این زبان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ترجمه انگلیسی به فارسی انواع قراردادهای تجاری، پروپوزال های همکاری و دفترچه های راهنما برای آن دسته از شرکت ها و سازمان هایی که روابط تجاری گسترده ای با کشورهای انگلیسی زبان دارند به کار می آید. به همین منظور شما می توانید برای ترجمه انواع متن های مرتبط با کسب و کار خود به زبان انگلیسی اقدام کرده و محتوای مورد نظر خود به مخاطبان خارجی ارائه کنید.

زبان اسپانیایی پر متکلم ترین زبان دنیا

گذشته از اهمیت بالایی که زبان انگلیسی در جهان دارد. زبان اسپانیایی به عنوان پر تکلم ترین زبان در دنیا عنوان نخست را دارد. این زبان پرمتکلم در دنیای کسب و کار نیز جایگاه ویژه ای دارد چرا که شرکت ها و سازمان هایی که به واسطه توسعه حرفه خود و یا صادرات و واردات محصولات خود از کشورهای اسپانیایی زبان به ایران و یا از ایران به کشورهای اسپانیایی زبان فعالیت دارند می توانند با ترجمه فارسی به اسپانیایی انواع متن، قرارداد، بروشور و کتابچه و حتی مکاتبات و مکالمات اداری خود از ترجمه به عنوان پل ارتباطی با اسپانیایی زبان ها استفاده کنند و کسب و کار خود را بهتر و حرفه ای تر از قبل توسعه و گسترش دهند.

زز

زبان ترکی استانبولی مهم ترین زبان برای توسعه کسب و کار برای ایرانیان

در سال های گذشته و با توجه به توسعه اقتصادی کشورهای همسایه از جمله ترکیه، روابط تجاری شرکت های بازرگانی و تجاری ایرانی با شرکت های ترکیه ای روز به روز در حال افزایش است چرا که این کشور به سبب همسایگی جغرافیایی و روابط دوستانه و سیاسی که با هم دارند، تعاملات گسترده ای در حوزه صادرات و واردات کالاهای متفاوت دارند به همین دلیل نیاز به ترجمه فارسی به ترکی برای این دسته از شرکت های بین المللی بیش از پیش حس می شود.

ززز

زبان آلمانی، زبان اول اقتصاد بین الملل

زبان آلمانی به عنوان یکی از مهم ترین زبان هایی است که در برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اتریش صحبت می شود. گستردگی این زبان به نسبت زیان های پر تکلمی از جمله انگلیسی و اسپانیایی کمتر است اما با توجه به اینکه در دنیای اقتصاد جهانی کشور آلمان حرف اول را می زند نیاز به یادگیری این زبان برای آن دسته از کسب و کارهای پر رونق که پروژه های مشترکی با شرکت های آلمانی دارند به شدت حس می شود.

زززز

زبان عربی، زبان استراتژیک خاورمیانه

اگر نگاهی ساده به نقشه کشورهای اطراف ایران بیندازید، متوجه موقعیت استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه خواهید شد چرا که کشور ما در همسایگی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قرار گرفته که هر کدام از آن ها به زبان عربی صحبت می کنند. به همین منظور زبان عربی به عنوان مهم ترین زبان در منطقه خاورمیانه برای افرادی که قصد همکاری با شرکای عرب زبان خود را دارند بسیار با اهمیت خواهد بود.

زبان چینی، بهترین زبان برای شرکت های وارداتی

بازار ایران در سال های اخیر بسیار تحت تاثیر کشورهای آسیایی از جمله چین قرار گرفته است. در همین راستا بسیاری از شرکت های صادراتی و وارداتی در ایران به جهت پیشرفت و توسعه کسب و کار خود سعی بر این داشته تا روابط تجاری خوبی با چین برقرار کنند. به همین دلیل زبان چینی تنها راه ارتباطی برای مکالمات و مکاتبات اولیه شرکای ایرانی و چینی خواهد بود. در این راستا پیشنهاد می کنم در صورت تمایل برای همکاری با شرکت ها و شرکای چینی زبان حتما در مرحله اول زبان چینی خود را تقویت کرده و یا با استخدام یک مترجم چینی کلیه مکاتبات اداری و تجاری خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

ترجمه تخصصی ویژه شرکت ها و کسب و کارها در شبکه مترجمین ایران

شبکه مترجمین ایران به عنوان قدیمی ترین سامانه ثبت سفارش انواع ترجمه تخصص، با همراهی گروهی از مترجم های متخصص و با تجربه در کلیه زبان های پر کاربرد دنیا از جمله انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، اسپانیایی و چینی، این امکان را برای شرکت ها و کسب و کارهای بین المللی فراهم کرده تا برای ترجمه کلیه مدارک، قراردادها، متون تخصصی و نامه های تجاری خود به صورت آنلاین ثبت سفارش خود را انجام دهند و سفارش ترجمه خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرند.