۰ نفر

چند راهکار درآمد‌زایی در خانه

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبر: 406369
چند راهکار درآمد‌زایی در خانه

شاید در گذشته مشاغل خانگی و دورکاری، شغل‌هایی درجه دوم به‌حساب می‌آمدند اما امروزه با شلوغی کلانشهرها و پیشرفت روش‌های جدید ارتباطی، اینگونه مشاغل را می‌توان راهکاری درآمدزا برای افرادی دانست که از رفت‌وآمد دائم به محل کار فراری هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، شرکت‌های بزرگ ایران و جهان با بررسی فواید استخدام کارمندان دورکار، بسیاری از کاربران خود را براساس مهارت‌های لازم و به‌صورت پروژه و فعالیت‌محور استخدام می‌کنند. در واقع برخلاف شغل‌های کلاسیک که بیشتر به زمان کاری توجه می‌شد، در مشاغل دورکاری، این موفقیت در انجام پروژه در کمترین زمان ممکن است که اهمیت پیدا می‌کند.

نویسندگی، ترجمه و تولید محتوا

یکی از مشاغلی که بسیاری از علاقه‌مندان به مباحث هنری، فرهنگی، علمی و فناوری به آن روی آورده‌اند، تولید محتواست. تولید محتوا می‌تواند در راستای ترجمه متون خارجی باشد یا حتی ترکیبی از خلاقیت فردی و اطلاعاتی که می‌توان از اینترنت کسب کرد. فرد علاقه‌مند به این شغل باید با زبان‌های خارجی، استفاده از وب، برنامه‌های ویرایشگر عکس و البته روش‌های صحیح نوشتار فارسی آشنا باشد. اگر در گذشته وبلاگ‌نویسی کرده‌اید یا دستی به قلم دارید، تولید محتوا شغلی درآمدزا و جذاب برای شما به‌حساب می‌آید. اگر به نویسندگی، ترجمه و تولید محتوا برای وب‌سایت‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا لپ‌تاپ را روشن کنید و درباره موضوع مورد علاقه خود بنویسید.

طراحی گرافیکی، ویرایش عکس و ویدئو

طراحی و ویرایش، مجموعه‌ای از فعالیت‌های مختلف است که به‌طور کلی در زیرمجموعه گرافیک و گرافیک رایانه قرار می‌گیرد. اگر به طراحی و ادیت فایل‌های ویدئویی و گرافیکی علاقه دارید، یادگیری هنر می‌تواند آینده شما را حتی از راه دور تضمین کند.شاخه‌های مختلف این رشته ازجمله طراحی، گرافیک رایانه، طراحی وب، شخصیت‌سازی، ویرایش عکس و ویرایش ویدئو، هرکدام بازار کاری متفاوت و درآمدهایی مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برنامه‌نویسی، طراحی وب، طراحی برنامه‌های موبایل

برنامه‌نویسی چه در ساختار طراحی وب قرار بگیرد و چه در شاخه‌های پیشرفته‌تر مدنظر شما باشد، می‌تواند به شغلی خانگی و پردرآمد تبدیل شود.پس از یادگیری این تخصص دیجیتال، شما با دنیایی از فرصت‌های شغلی داخلی و خارجی روبه‌رو خواهید شد که درآمد بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. باید به این موضوع دقت داشته باشید که نخستین قدم برای یادگیری برنامه‌نویسی، تقویت زبان‌ انگلیسی و استفاده از منابع جدید خارجی است. منابعی که حتی به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند و می‌توان با چند کلیک ساده از آنها بهره‌برداری کرد. درآمد کلی رشته‌های مختلف برنامه‌نویسی از بسیاری از مشاغل کلاسیک و زمان‌گیر بیشتر است و می‌توان این فعالیت را از پشت میز اتاق به بهترین شکل ممکن انجام داد.

تایپ مقالات، کتاب‌ها و جزوه‌ها

اگر زمان و انرژی کافی برای یادگیری یک تخصص جدید را ندارید و قصد دارید در کمترین زمان ممکن به درآمدزایی برسید، انجام پروژه‌های تایپ می‌تواند مشکل شما را به‌صورت کوتاه‌مدت حل کند. هرچند درآمد پایین این شغل اینترنتی باعث شده تا عملاً نتوان به آن به‌عنوان شغل اول نگاه کرد.بسیاری از وب‌سایت‌های ترجمه، دانشگاهی، انتشاراتی‌های مختلف و حتی کافی‌نت‌ها، نیاز به افرادی دارند که با سرعت و دقت بالا، متون دستی را به متون تایپ‌شده تبدیل کنند.مدت‌زمان زیادی برای یادگیری تایپ ده‌انگشتی فارسی و انگلیسی لازم نیست و بعد از مدتی و با مشاهده چندین ویدئوی آموزشی، شما به سرعتی قابل‌قبول در این زمینه خواهید رسید.

بازاریابی و فروش اینترنتی

با ورود شبکه‌های مختلف پیام‌رسان و اجتماعی به زندگی شخصی ما، شکلی جدید از بازاریابی نیز به زندگی ما وارد شد. اینستاگرام، تلگرام، فیس‌بوک، توئیتر و حتی شبکه‌های اجتماعی داخلی، همه و همه می‌توانند به بازار هدف بسیاری از شرکت‌ها و گروه‌های اقتصادی مختلف تبدیل شوند.اگر شما بتوانید به هر نحوی در فروش محصولات مختلف نقشی داشته باشید، می‌توانید درآمدی مناسب نیز کسب کنید. این فروش می‌تواند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی صورت بگیرد یا حتی با استفاده از برنامه‌های تبلیغاتی برای شما درآمدزایی کند.بسیاری از بازاریابان اینترنتی ملک و خودرو، گروه‌های تبلیغاتی مرتبط با وب‌سایت‌های مشهور فروش و حتی کانال‌های شخصی فروش در وب‌سایت‌های مختلف و پیام‌رسان‌ها، درآمدی بسیار بیشتر از شغل‌های سنتی و کلاسیک دارند.

پرورش گیاهان خانگی و دارویی

با توجه به آلودگی هوای کلانشهرها، بازار خرید گیاهان خانگی داغ‌تر شده و می‌توان انتظار داشت که پرورش این‌گونه گیاهان، فروشی مناسب داشته باشد. البته باید به این موضوع دقت داشت که پروسه یادگیری این شغل خانگی ممکن است کمی وقت‌گیر و البته خسته‌کننده باشد.گیاهان خانگی به تغییرات آب و هوایی حساس هستند و بهتر است پیش از شروع به این کار، مطالعات لازم را در این زمینه انجام دهید تا با مشکلات کمتری در دوران پرورش گیاهان روبه‌رو شوید.پرورش کاکتوس، قارچ و گیاهان دارویی مثل جوانه کلم بروکلی نیز در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری یافته که می‌تواند درآمد کافی را نصیب‌تان کند.

ساخت و فروش صنایع‌دستی

صنایع‌دستی و سنتی ایرانی و بین‌المللی، بازاری مناسب در ایران و جهان دارند. چه هنر شما در زمینه چوب باشد، چه سفال و چه دیگر محصولات فرهنگی و هنری، می‌توان انتظار داشت که با استفاده از بازارهای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، درآمد کافی را در اختیار شما قرار دهد.یادگیری بسیاری از صنایع‌دستی، هزینه چندانی ندارد و تنها به کمی خلاقیت و پشتکار نیازمند است. در صورتی که به فعالیت‌های هنری خانگی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم زمینه‌های مختلفی مثل خراطی، سفالگری، شمع‌سازی، عروسک‌دوزی، ساخت زیورآلات، چرم‌دوزی و فرشبافی را مدنظر قرار دهید. البته یادگیری اصول اولیه فروش اینترنتی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند درآمد شما را تا حدود زیادی افزایش دهد.