۰ نفر

چگونگی شناخت نیازهای بازار کسب و کار

۳۰ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبر: 403507
چگونگی شناخت نیازهای بازار کسب و کار

یکی از روش های یافتن ایده های جدید برای شروع کسب و کار، توجه کردن به نیازهای اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، یکی از گروه های سنی که می توان بازار خوبی برای تامین نیازهای آن ها فراهم کرد، گروه سالمندان است. پیش بینی می شود، تعداد سالمندان سالانه به طور متوسط 2 درصد رشد کند ، بنابراین بخش قابل توجهی از جمعیت را تشکیل می دهند. افزایش تعداد سالمندان و تامین نیازها و حل مشکلات آن ها بستر مناسبی برای فرصت های شغلی بسیاری فراهم می کند و از بهترین ایده های جدید کسب و کار است که رکود و کسادی بازار هیچ وقت در آن به چشم نمی خورد. اگر به فعالیت در این زمینه علاقه مند هستید، می توانید به این ایده به چشم یک گزینه خلاق نگاه کنید.

قبل از شروع هر کاری ابتدا باید دید نیازهای بازار هدف سالمندان چیست؟ درگیر چه نیازها و مشکلاتی هستند؟ و به چه نوع خدمات و محصولاتی بیشتر علاقه مندند؟

در نگاه اول ممکن است با خود فکر کنید مگر سالمندان چه نیازهایی دارند که می تواند به دست شما تامین شود؟! اما این را بدانید طبق یک تحقیق، 90 درصد افراد بالای 65 سال چه با همسر و چه به تنهایی در خانه خود زندگی می کنند، آن ها دوست دارند در خانه خودشان بمانند و مستقل زندگی کنند اما متاسفانه اغلب آن ها به بیماری ها و ناتوانی ها و محدودیت های خاصی در فعالیت هایشان دچارند که ناگزیر از کمک خواستن هستند. همان طور که می دانیم، مشکلات سلامتی و جسمانی امری شایع میان سالمندان است و علاوه بر آن به خصوص آن هایی که بدون همسر و فرزند و به تنهایی زندگی می کنند نیاز به مصاحبت و همراهی افراد دیگر دارند. حتی سالمندانی هم که از نظر جسمانی مشکلات خاصی ندارند، بدون ارتباطات اجتماعی احساس پوچی و غمگینی می کنند . همچنین بسیاری از سالمندان جوان تر و سالم تر که اهل مسافرت هستند و زیاد به سفر می روند ممکن است زمانی که از خانه دور هستند، همین نیازها را داشته باشند. با در نظر گرفتن تمام این موارد مثل بیماری ها و شرایط خاص پزشکی ، انجام فعالیت های مختلف ، تنهایی و غیره...فرصت های شغلی بسیاری برای انجام این امور در خانه و بیرون از آن ایجاد می کند.

حالا که نیازهای بازار هدف را شناختید چه باید بکنید ؟

قدم اول فراهم کردن یک سرمایه اولیه است که بستگی به بودجه شما دارد . اگر بودجه کافی دارید می توانید به کسب و کاری بزرگ در این زمینه فکر کنید و اگر هم بودجه تان اندک است، مجبور به  تامین همه زوایای این موضوع نیستید  بلکه می توانید تنها به یک یا دو بخش از این ایده بپردازید.

قدم دوم هماهنگ کردن بودجه و درآمد با هزینه ای است که دریافت می کنید. ابتدای کار مبالغی که با عنوان هزینه از مشتری هایتان دریافت می کنید باید کاملا منصفانه، معقول و در حد توان مالی مشتریان باشد تا تعداد بیشتری از افراد از شرکت یا موسسه شما استقبال کنند.

قدم سوم صبوری شما در این کسب و کار است. همیشه برای جا افتادن ایده های جدید باید صبر و پشتکار داشت تا به ثمر بنشیند و نتیجه دلخواه را دریافت کنید.

قدم بعدی تاسیس شرکت یا موسسه شماست . این که شرکت یا موسسه شما به طور فیزیکی فعالیت کند یا آنلاین، بستگی به انتخاب و سلیقه و بودجه شما دارد. اگر بخواهید فعالیت تان را به صورت آنلاین و مجازی به اجرا در بیاورید دست تان بسیار باز خواهد بود و می توانید در زمینه های زیادی فعالیت کنید . فعالیت به صورت آنلاین بر تعداد مشتریان شما می افزاید و سرعت رسیدگی را بیشتر می کند و دامنه فعالیت های تان را نیز گسترده تر .

در قدم بعدی روی کاغذ برنامه ریزی کنید . فهرستی از نیازها و خواسته های این گروه را تهیه و بعد برای خودتان تعیین کنید دقیقا در کدام زمینه ها مایل به فعالیت هستید . حالا برنامه برایتان روشن تر شده است سپس می توانید از طرق مختلف افراد کاردان و متخصصی را که برای اجرای فعالیت ها نیاز دارید، استخدام کنید و به کار بگیرید .

قدم آخر شروع کار است. در ادامه مطلب به معرفی برخی ایده ها و زمینه های مختلف کسب و کار در این بازار هدف می پردازیم.