۰ نفر

با کدام روش، کسب و کارم را تبلیغ کنم؟

۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۱۱
کد خبر: 390299
با کدام روش، کسب و کارم را تبلیغ کنم؟

حالا که اهمیت تبلیغات در کسب و کار و تجارت را فهمیدیم به این جا می رسیم که اگر کسب و کار کوچکی برای خود راه اندازی کرده باشیم و بخواهیم برای کالا یا خدمات خود تبلیغات کنیم از کجا باید شروع کنیم و از چه روش هایی می توانیم برای تبلیغات استفاده کنیم؟!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، تبلیغات در دنیای امروزه بسیار وسیع و گسترده شده و به انواع مختلفی دسته بندی می شود. صرف نظر از این که کدام روش را برای تبلیغات انتخاب می کنید باید چند نکته مهم را از همان ابتدا در نظر داشته باشید.

نکته اول: خلاقیت داشته باشید. حتی اگر ساده ترین روش برای تبلیغات را انتخاب می کنید خلاق بودن باعث تاثیر گذاری بیشتر تبلیغات شما می شود.

نکته دوم: پیام تبلیغاتی باید توضیحات مفید و کافی درباره محصولات یا خدمات تان ارائه دهد و بتواند به راحتی مشتریان را جذب و فروش را زیاد کند.

نکته سوم:  مخاطب هدفتان را بشناسید، از کدام سن و سال هستند و کدام روش های تبلیغاتی را بیشتر دنبال می کنند ؟!

و نکته آخر این که مقرون به صرفه ترین گزینه تبلیغاتی مناسب با بودجه کسب و کارتان را انتخاب کنید.

بعد از لحاظ کردن همه این موارد می رسیم به انتخاب روش های تبلیغاتی. تبلیغات به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که انتخاب هر کدام از آن ها به شرایط، سلیقه و بودجه مالی شما بستگی دارد.

در مطلب امروز و هفته های آینده به معرفی مختصری از انواع متفاوت روش های تبلیغات می پردازیم تا اگر قصد معرفی محصول و خدمات خود را دارید هم با گزینه های بیشتری آشنا شوید و هم تا حدودی انتخاب برایتان آسان تر شود.

تبلیغات چاپی : همان تبلیغاتی هستند که در صنعت چاپ و نشر به نمایش در می آیند مثل روزنامه ها و مجلات و هفته نامه ها که در فواصل زمانی منظمی چاپ می شوند. با وجود پیشرفت تبلیغات دیجیتال، تبلیغات چاپی هنوز هم‌ جایگاه خود را حفظ کرده اند و همچنان از محبوب ترین قالب تبلیغات هستند. وجود تبلیغات کالا و خدمات شما میان صفحات یک روزنامه یا روی جلد یک‌ مجله به این معنی است که پیام‌ شما توسط میلیون ها نفر دیده شده است. چیزی که تبلیغات را متمایز می کند متفاوت بودن آن است و تبلیغات چاپی همین ویژگی را دارند. وقتی مشتریان از تبلیغات دیجیتال خسته می شوند، بازگشت به صفحات چاپی و نگاه انداختن به صفحات کاغذی حس خوبی در آن ها ایجاد می کند.تبلیغات چاپی خود به چند گروه تقسیم می شود :

روزنامه ها : جزو تبلیغات قدیمی و سنتی محسوب می شوند اما همچنان تاثیرگذارند و اگر تبلیغات خود را در روزنامه ها به چاپ برسانید دسترسی شما را به تعداد قابل توجهی از مشتریان ممکن می سازد. شاید این طور به نظر برسد که فضای مجازی و دیجیتال تمام صحنه ها را پر کرده و دسترسی ها را آسان تر ساخته است اما هنوز هم تعداد زیادی از افراد هستند که هر روز صبح روزنامه می خوانند و البته چون بسیاری از رسانه های چاپی حضور ثانوی در فضای مجازی هم دارند، می توان این نوع از تبلیغات را با نسخه مجازی آن ترکیب کرد.

مجلات : بسیاری از افراد دوست دارند در اوقات فراغت خود مجله بخوانند و همین موضوع شانس زیادی به تبلیغات شما برای دیده شدن می دهد. اغلب تبلیغات در مجلات طبقه بندی می شوند و بر اساس نوع مجله به چاپ می رسند؛ از این رو تبلیغ کردن در یک مجله تخصصی مربوط به کالا یا خدمات تان بسیار سریع تر و آسان تر شما را به بازار هدف می رساند. مثلا یک مجله تخصصی اقتصادی، تبلیغات مربوط به کالاهای دیجیتال و صوتی و تصویری را چاپ می کند در حالی که یک مجله سرگرمی تبلیغات مربوط به مد و زیبایی و دکوراسیون.

بروشورها : تبلیغات در این گروه همان تبلیغاتی هستند که در بروشورهای کوچک و بزرگ می بینید. همان برگه های آگهی کوچک که روی شیشه خودروها قرار داده می شوند یا روی در خانه ها و دیوارها چسبانده می شود. همان جزوه های تبلیغاتی که در مطب های پزشکی به وفور دیده می شوند یا همان برگه هایی که در مکان های مختلف به دست خود افراد داده می شوند. این نوع از تبلیغات معمولا مستقل هستند و هر شرکتی می تواند از این نوع تبلیغات استفاده کند. مزیت این نوع از تبلیغات کم هزینه بودن و پخش  آسان آن است. با کمی خلاقیت راه های زیادی برای پخش این نوع تبلیغات به ذهنتان می رسد.