۰ نفر

4 اقدام برای شروع یک کسب و کار

۶ مهر ۱۳۹۸، ۸:۰۵
کد خبر: 383806
4 اقدام برای شروع یک کسب و کار

بعد از انجام مقدمات قبلی که در مطالب پیشین به آن اشاره شد به مرحله آخر شروع کسب و کارمان می رسیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، اگرچه ممکن است بحث مفصل تر از این حرف ها باشد اما به هر حال سعی شده است به طور خلاصه اشاره کوچکی به همه موارد شده باشد.

 ۱. نام تجاری خود را انتخاب و ثبت کنید : نام تجاری نقش مهمی در همه جنبه های تجارت شما بازی می کند. پس لازم است که برای تجارت خود نام مناسبی را انتخاب کنید. دقت کنید که در عین خاص بودن، متداول و رایج باشد، نامتعارف و پیچیده نباشد و قبلا این نام به عنوان یک نام تجاری توسط دیگران انتخاب نشده باشد در این صورت می توانید از ثبت نام تجاری خود مطمئن شوید. فراموش نکنید که حوزه نام تجاری خود را نیز به ثبت برسانید.

۲. یک ساختار مالی و سیستم حسابداری انتخاب کنید : کسب و کار شما می تواند یک تجارت کوچک با مالکیت انفرادی خودتان باشد یا یک شرکت سهامی یا شرکتی با مسئولیت های محدود یا حتی یک کسب و کار مشارکتی. هر چه که باشد ماهیت کسب و کاری که انتخاب می کنید روی عوامل بسیاری اثر خواهد داشت بنابراین در همان ابتدا که ماهیت کسب و کار خود را تعیین می کنید یک ساختار مالی نیز برای تجارت تان معین و به موازات رشد و پیشرفت کسب و کارتان آن ساختار را مدام ارزیابی کنید و در صورت نیاز به اصلاح، آن را تغییر دهید. بسته به پیچیدگی کسب و کارتان ممکن است ارزشش را داشته باشد تا از یک وکیل نیز کمک بگیرید تا از انتخابتان مطمئن شوید.

یکی دیگر از مهم ترین سیستم ها برای یک کسب و کار، داشتن یک سیستم حسابداری به منظور مدیریت بودجه تان است. سودها  فروش ها، قیمت ها و مالیات هایتان را در این سیستم تعیین کنید تا در پایان هر ماه برنامه روشنی از فراز و فرود مالی کسب و کارتان داشته باشید. این کار را می توانید خودتان انجام دهید یا از یک حسابدار کمک بگیرید.

۳. مکان کسب و کارتان را معین کنید : محل و مکانی که تجارتتان در آن واقع می شود اهمیت بسیاری دارد. این مکان چه یک دفتر خانگی باشد یا یک دفتر خصوصی یا چه مکانی برای خرده فروشی و ...، باید در انتخاب آن و تجهیزات داخلی آن دقت کرد. باید توجه کنید آیا آن محل برای نوع کسب و کاری که می خواهید آغاز کنید مناسب است یا خیر، مشتری خواهد داشت یا نه، مکان پر ترددی است و برایتان سوددهی دارد یا خیر، بهتر است این مکان را اجاره کنید یا بخرید؟!

۴. تیم کاری خود را آماده کنید : اکنون زمان آن رسیده است که از پشتیبانی یک گروه کاری برخوردار شوید. مسئولیت ها و موقعیت های شغلی را که تجارتتان به آن نیاز دارد شناسایی و در صورت لزوم افراد واجد شرایط را استخدام کنید. برای استخدام عجله نکنید و حتما یک مصاحبه جامع با درخواست کنندگان داشته باشید. شاید کسب و کارتان به گونه ای باشد که نیازی به استخدام افراد نداشته باشید اما بی شک به حمایت یک تیم شغلی خوب برای مشورت کردن، انگیزه و اطمینان دادن، هر چند به تعداد یک نفر نیاز دارید.