۰ نفر

بهبود عملکرد مغز با 5 اقدام ساده

۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبر: 372527
بهبود عملکرد مغز با 5 اقدام ساده

از کارآفرین ها به عنوان افرادی که از ذهن های بسیار قوی برخوردار هستند، یاد می-شود. همین امر نیز باعث شده است تا افراد تمایل زیادی برای آشنایی با رازهای آنها داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، جالب است بدانید که از نظر برترین کارآفرین ها، هیچ راهکار افسانه ای وجود نداشته و هر فردی می تواند با اقداماتی کاملا ساده به این سطح دست پیدا کند. در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج مورد منتخب که به بهبود عملکرد مغز از نگاه برترین کارآفرین ها کمک می کند، خواهیم پرداخت.

1-به طور منظم ورزش کنید

ورزش مداوم نه تنها باعث سلامت جسم شما خواهد شد، بلکه به بهبود عملکرد ذهن شما نیز کمک بسیاری را خواهد کرد. در این رابطه الزامی برای حضور در باشگاه وجود نداشته و پیاده روی صبحگاهی، بهترین اقدام محسوب می شود. علت این امر به این خاطر است که ورزش صبحگاهی، تاثیر مثبت خود را بر روی کل روز خواهد گذاشت. برای مثال مارک بنیوف به صورت روزانه به تمارین یوگا می پردازد. به همین خاطر نیز لازم است تا ورزش مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. روانشناس ها نیز امروزه اثبات کرده اند که سلامت جسم، تاثیر مستقیمی را بر روی ذهن خواهد داشت. به همین خاطر نیز برای یک جسم ضعیف و خسته، سرزنده بودن ذهن نیز از بین خواهد رفت، با این حال همواره استثنا نیز وجود دارد.

2-نواختن یک موسیقی را یاد بگیرید

نوازندگی از جمله مهارت هایی محسوب می شود که آرامش فوق العاده ای را برای افراد به همراه دارد. نتایج تحقیقات در این زمینه نیز بیانگر آن است که برای خارج شدن از روزمرگی و یاد گرفتن موارد جدید، موسیقی از جمله بهترین موارد محسوب شده و بر روی عملکرد مغز تاثیر بسزایی را دارد. در این رابطه تنها نوازندگی مطرح نبوده و خوانندگی نیز دارای همان تاثیرات است. برای مثال وارن بافت در زمینه خوانندگی فعالیت داشته و لری پیچ به استادی در زمینه نواختن ساکسیفون تبدیل شده است.

3-بازی های ویدئویی را وقت تلف کردن تلقی نکنید

اگرچه برای بسیاری از افراد بازی های ویدئویی تنها یک سرگرمی محسوب می شود، با این حال واقعیت این است که این امر بر روی عملکرد مغز تاثیر مثبتی را به همراه خواهد داشت. علت این امر به این خاطر است که افراد در طول بازی، کنترل همه چیز را در دست گرفته و باید تصمیم گیری کنند. همین امر نیز باعث تقویت ذهن آنها خواهد شد. به همین خاطر نباید دیگر این دسته از بازی ها را مضر تلقی کرد، با این حال لازم است تا در زمینه بازی های خود تنوع و اعتدال کافی را داشته باشید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

4-یک زبان جدید را بیاموزید

در رابطه با یادگیری زبان خارجی، مارک زاکربرگ عقیده جالبی را دارد. وی علت یادگیری زبان چینی را ارتباط برقرار کردن راحت تر با خانواده همسر خود، مطالعه فرهنگ چینی و به چالش کشیدن توانایی ها عنوان کرده است. درواقع این امر که خود را در شرایط سخت و جدید قرار دهید، بهترین چیزی است که برای مغز می توان فراهم کرد. درست به مانند یک بدن ورزیده و کاملا عضلانی که به تمرینات سخت نیاز دارد، یک ذهن برتر نیز تمرین های مخصوص خود را می خواهد. در نهایت آشنایی با زبان های جهانی ای نظیر اسپانیایی و آلمانی، در هر زمینه کاری یک مزیت بزرگ خواهد بود.

5-مطالعه

هیچ کارآفرین موفقی را نمی توانید بیابید که مطالعه مداومی را نداشته باشد. درواقع بهترین منبع در راستای افزایش سطح اطلاعات، کتاب ها بوده و این امر تنها یکی از مزیت های آن محسوب می شود. کسب آرامش، درگیر کردن ذهن و افزایش خلاقیت از دیگر مزیت های این اقدام محسوب می شود، با این حال با توجه به این امر که تعداد کتاب هایی که تاکنون به چاپ رسیده است، بسیار زیاد بوده هیچ فردی حتی اگر تمام عمر خود را صرف این اقدام کند نیز نمی تواند تمامی آنها را مطالعه کند. به همین خاطر نیز بسیار ضروری است تا بهترین ها را انتخاب کنید. در این رابطه توجه به موارد پیشنهادی افرادی نظیر وارن بافت، بیل گیتس و ایلان ماسک منجر به بهترین انتخاب های ممکن خواهد شد.