۰ نفر

اینترنت؛ بستری برای کسب مهارت‌های پولساز

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۷
کد خبر: 371992
اینترنت؛ بستری برای کسب مهارت‌های پولساز

ظهور اینترنت و رشد فوق العاده آن، منجر به امکانات متنوعی برای افراد شده است. برای مثال در حال حاضر انواع وبینارها، مفیدتر از سمینارهای رایج بوده و در زمان و سرمایه افراد صرفه جویی بسیاری را می کند.

 به همین خاطر نیز در جهان پیش رو، تنها افرادی می توانند موفق ظاهر شوند که از امکانات موجود، بهترین استفاده را داشته باشند. با توجه به اوضاع اقتصادی حال حاضر، این امر بسیار طبیعی است که افراد با فعالیت در یک شرکت، توان زندگی ایده آل خود را نداشته باشند. به همین خاطر نیز یک توصیه خوب اقتصادی این است که منابع درآمدی خود را متنوع سازید. در این رابطه وجود مهارت، کاملا الزامی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، درواقع بدون داشتن این امر، شما نمی توانید با حفظ شغل فعلی خود، کار دومی را نیز داشته باشید، با این حال در رابطه با کسب مهارت، بسیاری از افراد تصور می کنند که نیازمند صرف هزینه و شرکت در کلاس های طولانی مدت هستند، با این حال این شیوه یادگیری متعلق به چندین سال قبل بوده. امروزه آموزش آنلاین در صدر روش ها در این رابطه قرار دارد. این امر باعث خواهد شد تا شما با یک تلفن همراه، در هر مکان و زمانی بتوانید آموزش مدنظر خود را داشته باشید. همچنین مدت زمان یادگیری برای هر روز نیز کاملا به خواست خود شما خواهد بود که این انعطاف پذیری زمانی، مزیت بسیار بزرگی برای هر فرد محسوب می شود، با این حال شما باید اولویت بندی مناسبی را برای کسب مهارت ها تعیین کنید.

همچنین ضروری است تا نسبت به مهارت های پولساز آگاهی کافی را داشته باشید. علت این امر به این خاطر است که تصور این امر که شما برای آموزش چند مهارت به صورت همزمان، زمان و انرژی کافی را داشته باشید، بسیار سخت خواهد بود. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا برای هر بار، تنها به دنبال کسب مهارت در یک زمینه باشید. با رسیدن به سطح مطلوب، می توانید به دنبال مهارت های دیگری بروید. با توجه به توضیحات ارائه شده، در ادامه به بررسی 14 مهارت پولسازی که به صورت آنلاین می توان آموزش دید، خواهیم پرداخت.

1-چت بات

اگرچه برای بسیاری از افراد کدنویسی و طراحی نرم افزار و اپلیکیشن کاری دشوار به نظر می رسد، با این حال این امر در رابطه با چت بات ها با رشدی فوق العاده در سال-های اخیر مواجه شده اند، کاملا متفاوت است. در ابتدای بحث لازم است تا تفاوت آنها با روبات ها را به خوبی درک کنید. درواقع روبات ها تنها یکسری اقدامات تعیین شده را انجام می دهند. با این حال چت بات ها از قدرت پاسخگویی متفاوت به مخاطبان برخوردار هستند که به علت وجود هوش مصنوعی در آنها است. درواقع توانایی تماس-های صوتی، مزیت اصلی آنها محسوب می شود. برای مثال شما از یک چت بات می-توانید رزو بلیت خود را به صورت صوتی بخواهید. این امر در تمامی زمینه ها می تواند سهولت کار بسیار بالایی را به همراه داشته باشد. درواقع می توان آنها را به عنوان دستیار مجازی افراد تلقی کرد. علی رغم ظاهر پیچیده، شما به هیچ گونه دانش کدنویسی نیاز نخواهید داشت، با این حال یک دوره آموزشی برای آگاهی از محیط و نحوه ساخت و مدیریت آن، ضروری است. در نهایت با تکمیل آموزش های خود می-توانید از طریق سایت هایی نظیر botsify.com، اقدام به ایجاد چت بات های موردنظر خود کنید.

2-کدنویسی

اگرچه این مهارت ممکن است برای بسیاری کاملا پیچیده باشد، با این حال جالب است بدانید که حتی کودکانی که آموزش دیده اند، به سادگی کدنویسی های جالبی را دارند. در این رابطه مارک زاکربرگ موسس برند فیس بوک نیز عقیده دارد که این مهارت، باید به مانند خواندن و نوشتن در تمامی مدارس به آموزش گذاشته شود. درواقع با توجه به رشد تکنولوژی، افرادی که در این زمینه فعالیت کنند، قادر به کسب درآمدهای فوق العاده خواهند بود. در این رابطه انواع دوره های آموزشی آنلاین وجود دارد، با این حال بهتر است تا در میان دانش افزایی، تمرین کافی برای کسب تجربه را نیز داشته باشید. درواقع بیش از حد تئوری بودن نیز نمی تواند شما را به سطح موردنیاز برساند. علی رغم وجود فایل ها و دوره های آموزشی، بازی های جذابی به مانند CodeMonkey وجود دارد که تا ساعت ها می تواند شما را سرگرم نگه دارد. به همین خاطر برای تمرین های خود می توانید از آنها استفاده کنید.

3-اکسل

اکسل از جمله برنامه های محبوب شرکت مایکروسافت محسوب شده و کاربرد بسیاری را در زمینه های مختلف کاری دارا است. درواقع برخی از نرم افزارها کاملا تخصصی یک رشته بوده، با این حال اکسل علی رغم تصور عموم، صرفا برای حسابدارها کاربرد ندارد. به همین خاطر نیز مهارت در این زمینه، می تواند زمینه فرصت های شغلی بهتر و رشد را فراهم آورد. به همین خاطر نیز نباید تصور کرد که برای افزایش درآمد خود، صرفا باید به دنبال مهارت هایی برای ایجاد شغل دوم باشید. جالب است بدانید که حتی مربی های ورزشی برای بررسی داده های خود نظیر، امتیاز عملکرد بازیکنان، از اکسل استفاده می کنند. درواقع برای مکتوب کردن، مدیریت و انجام عملیات های مختلف بر روی داده ها، اکسل بهترین گزینه موجود محسوب می شود، با این حال علی رغم ظاهر ساده، یادگیری آن به آموزش درست نیاز دارد. در غیر این صورت ممکن است نسبت به بسیاری از قابلیت های آن غافل بمانید. به همین خاطر آموزش آنلاین در این زمینه کاملا ضروری خواهد بود.

4-زبان دوم

این امر که به زبانی غیر از زبان مادری خود مسلط باشید، باعث ایجاد فرصت های شغلی بسیار متنوعی خواهد شد. درواقع شما می توانید پس از کسب مهارت، در زمینه آموزش، ترجمه، تولید محتوا و... فعالیت کنید. در این زمینه محدوده شغل های آن بسیار متنوع است. به همین خاطر در صورتی که آموزش کاملی را داشته باشید، می-توانید نسبت به یافتن شغلی مناسب، اطمینان حاصل کنید، با این حال لازم است تا به دنبال یادگیری زبان هایی باشید که زمینه فعالیت آنها در جامعه شما مهیا باشد. در راستای یادگیری آنلاین زبان دوم، شما می توانید از سایت LiveMocha استفاده کنید. در این سایت پس از تعیین سطح، می توانید به آموزش زبان مورد نظر خود بپردازید. متنوع بودن روش های یادگیری که منجر به پوشش مناسب چهار بخش اصلی در یادگیری هر زبان است که از جمله مزیت های بزرگ آن محسوب می شود که باعث می شود تا یادگیری از طریق آن کاملا جامع و مناسب باشد. در نهایت شما با تعیین زبان مادری خود، می توانید تمامی توضیحات را به این زبان دریافت کنید که خود منجر به سرعت بخشی در روند یادگیری خواهد شد.

5-عکاسی

امروزه دیگر عکاسی نیاز به ابزارهای خاص و بسیار گران نداشته و تنوع کار بسیار بالا رفته است. درواقع امکان عکس های باکیفیت، به یکی از نیازهای اصلی کسب وکارها و حتی زندگی روزمره افراد تبدیل شده است. همین امر نیز باعث می شود تا شما با بازار کار شلوغی مواجه باشید، با این حال در این رابطه شما صرفا به عکس گرفتن برای دیگران محدود نبوده و می توانید با فعالیت در زمینه مورد علاقه خود و قرار دادن نمونه کارها در شبکه های اجتماعی، به یک اینفلوئنسر تبدیل شده و با کسب شهرت، از تبلیغات درآمد داشته باشید، با این حال تمامی این موارد نیاز به دوره های آموزشی لازم دارد تا بتوانید عملکرد حرفه ای را داشته باشید. برای این امر udemy یک سایت آموزشی است که در آن می توانید دوره های آنلاین و تصویری جامعی را در زمینه های مختلف عکاسی داشته باشید. با توجه به پولی بودن این سایت، در ابتدا لازم است تا نسبت به علاقه و اطمینان خود برای فعالیت در این عرصه، اطمینان حاصل کنید.

6-فتوشاپ

فتوشاپ در حال حاضر قوی ترین نرم افزار ویرایش عکس محسوب می شود، با این حال از امکانات آن برای انواع طراحی ها نیز می توان استفاده کرد. برای مثال طراحی کارت ، از جمله موارد رایج در این زمینه محسوب می شود. برای کسب مهارت در این زمینه، شما می توانید از دوره های خود شرکت تولیدکننده این نرم افزار(ادوبی) استفاده کرده و به صورت گام به گام مهارت های خود را در این زمینه افزایش دهید.

7-نویسندگی

اگرچه برخی قدرت نویسندگی را یک استعداد ذاتی تلقی می کنند، با این حال واقعیت این است که بدون آموزش نمی توان حتی استعداد خود در این زمینه را شکوفا کرد. به همین خاطر نیز ضروری است تا آموزشی را در این رابطه داشته باشید. فراموش نکنید که در ابتدا زمینه اصلی شما باید مشخص شود. برای مثال مهارت های لازم برای نوشتن کتاب، با تولید محتوا و شعرسرایی تفاوت داشته و به همین خاطر عدم مشخص کردن حوزه اصلی، اقدامی هوشمندانه نخواهد بود. در نهایت شما می توانید با انتشارات مختلف، سایت ها و نشریات همکاری کرده و از این طریق درآمد کسب کنید. برای این امر سایت SkillShare، با توجه به امکانات و دوره های مختلف، بهترین گزینه موجود محسوب می شود.

8-سئو سایت

این امر که محتواهای تولیدشده در موتورهای جست وجوگر بهتر به نمایش گذاشته شوند، اقداماتی را نیاز خواهد داشت که به آن سئو گفته می شود. درواقع حتی بهترین مطالب نیز در صورتی که به خوبی دیده نشوند، ناکارآمد خواهند بود. به همین خاطر نیز این امر به نیاز بسیار مهم هر برندی تبدیل شده است. به همین خاطر نیز شما می-توانید با کسب مهارت در این زمینه، درآمدهای قابل توجهی را داشته باشید. نکته بسیار مهم در این زمینه این است که شما تنها محدود به همکاری با یک برند، نخواهید بود و می توانید سئو سایت را برای چندین برند انجام دهید که این امر خود به افزایش درآمد شما کمک خواهد کرد. در نهایت نوشتن مطالب آموزشی در این رابطه برای سایت های مختلف، خود از دیگر اقداماتی محسوب می شود که می تواند به درآمدی برای شما تبدیل شود. در این رابطه سایت Google Webmaster Central، ابزاری فوق العاده محسوب می شود که به سهولت کار شما در زمینه سئو، کمک بسیاری را خواهد کرد. به همین خاطر در کنار یادگیری آنلاین اصول و روش-های سئو، لازم است تا با محیط کاربری و امکانات این سایت نیز به خوبی آشنا شوید. سایت Progate، از جمله بهترین مکان ها برای آموزش آنلاین این مهارت محسوب می شود.

9-بازاریابی شبکه های اجتماعی

این امر یکی از روش های بازاریابی دیجیتالی محسوب شده و در آن افراد به فعالیت در شبکه های اجتماعی موجود می پردازند. اگرچه از این طریق می توان فروش مستقیم داشت، با این حال این امر بیشتر در زمینه تبلیغات و جذب مخاطب کاربرد دارد. بدون شک موفقیت در این زمینه تنها در حضور فعال در شبکه های اجتماعی خلاصه نشده و لازم است تا اطلاعات کافی را داشته باشید تا بتوانید از آن هم برای افزایش ترافیک سایت استفاده کرده و هم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید. برای موفقیت در این زمینه استفاده از دوره های آموزشی سایت Contently، انتخابی هوشمندانه خواهد بود.

10-رهبری و مدیریت

این امر که خود را برای بالاترین مقام ممکن آماده کنید، شایستگی شما را برای این عنوان افزایش خواهد داد با این حال این امر تنها مختص به این افراد نبوده و خود مدیران نیز باید برای به روز رسانی و یا تقویت مهارت خود، در این زمینه دوره های آموزشی مناسب را بگذرانند با این حال شما تنها به شرکت در دوره های آموزشی محدود نبوده و می توانید از انواع محتواهای موجود در سایت های مختلف نیز استفاده کنید.

11-مدیریت بودجه

در هر سطحی، اگر مدیریت بودجه مناسبی را نداشته باشید، امکان رشد را از خود خواهید گرفت. درواقع شما باید به خوبی بتوانید هماهنگی ای میان درآمد و هزینه های خود ایجاد کنید. اگرچه این امر در ابتدا ساده به نظر می رسد، با این حال استراتژی ها و اصول مختلفی در این رابطه وجود دارد که در راستای عملکرد درخشان لازم است تا به خوبی آنها را فرا گیرید. درواقع در راستای بهبود سطح مالی، حتما نباید به دنبال روش های افزایش درآمد خود باشید. این امر که از اتلاف در این رابطه نیز جلوگیری کرده و بودجه بندی حرفه ای داشته باشید، بدون شک کمک بسیار خوبی محسوب خواهد شد. برای این امر سایت Udacity یک گزینه عالی محسوب می شود.

12-طراحی گرافیک

اگرچه ممکن است این بخش را با فتوشاپ یکی تصور کنید، با این حال واقعیت این است که فتوشاپ تنها یکی از ابزارهای طراحی بوده و شما لازم است تا با موارد دیگر نظیر Illustrator و InDesign نیز آشناییت پیدا کنید. در این رابطه سایت Lynda.com جامع ترین آموزش ها را در اختیار عموم قرار می دهد. با مهارت در این زمینه شما علی رغم طراحی مواردی نظیر کارت و پوستر، می توانید با عکاسان همکاری کرده و در زمینه تولید محتواهای رسانه ای نیز نقش مکملی را ایفا کنید.

13-مدیریت پروژه

این امر که بتوانید یک پروژه را به خوبی مدیریت کنید، اصلی است که در زمینه مدیریت پروژه مطرح می شود. با توجه به حساسیت های این امر از آن به عنوان یک مهارت مهم مدیریتی باید می شود. به همین خاطر نیز با تقویت خود در این زمینه می-توانید آمادگی انجام کارهای بیشتری را پیدا کنید. در این رابطه سخنرانی ها و مقالات بهترین گزینه های موجود برای تقویت این مهارت محسوب می شوند، با این حال در راستای یک دوره آموزش منظم و هدفمند، سایت Pluralsight گزینه مناسبی محسوب می شود.

14-فن بیان

صحبت کردن مهم ترین راهکار ارتباطی محسوب می شود. درواقع تفاوتی ندارد که در چه زمینه ای فعالیت دارید، بدون شک مهارت کافی در این زمینه همه چیز را دگرگون خواهد ساخت. در این رابطه دوره های آموزشی متنوع می تواند شما را به سطح مطلوب برساند. درواقع در موارد متعددی مشاهده شده است که حتی مدیران نیز از سخنرانی برای افراد زیاد واهمه داشته و در انتخاب کلمات با مشکل مواجه هستند. این دوره ها به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد به نفس، صداسازی، انتخاب درست کلمات و تمامی مواردی را که موجب کاریزماتیک شدن گفته های شما خواهد شد را بیاموزید. در این رابطه سایت Coursera بهترین گزینه موجود است.