۰ نفر

5 کسب و کار پرسود 2019 کدامند؟

۲۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶
کد خبر: 367303
5 کسب و کار پرسود 2019 کدامند؟

بدون تردید انتخاب یک حوزه کسب و کار بسیار دشوار و چالش برانگیز است. به همین دلیل همه اهالی کسب و کار پیش از انتخاب زمینه فعالیت تازه شان باید به تحولات و ترندهای موجود توجه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، خبر خوش برای بسیاری از مردم امکان ورود به عرصه کارآفرینی به شیوه ای بسیار ساده تر از گذشته در سال جاری است. تمام آنچه ما نیاز داریم یک ایده سودآور کاری، برنامه و اهداف مشخص برای شروع است.

پنج کسب و کار پرسود سال جاری

در اینجا من اقدام به جمع آوری پنج کسب و کار پرسود سال 2019 در زمینه های مختلف کرده ام. در ادامه هر کدام از این کسب و کارها را با یکدیگر مورد بررسی قرار می دهیم.

1. کسب و کارهای مرتبط با گوشی های همراه

امروزه گوشی های هوشمند بیش از هر زمان دیگری مورد توجه مردم قرار دارد. تقریبا هر فردی از سنین پایین تا دوران کهنسالی دارای گوشی همراه است. به این ترتیب کسب و کارهای مرتبط با گوشی های همراه یکی از بهترین بازارها را در اختیار دارند. دامنه وسیع این کسب و کارها شامل تعمیر گوشی های همراه و فروش گوشی های هوشمند است.

شروع به فعالیت در زمینه گوشی های هوشمند بسیار ساده به نظر می رسد. فقط باید در مرحله نخست اقدام به یادگیری مهارت های موردنیاز کنیم.

2. کسب و کارهای مرتبط با کودکان

اکنون حوزه کسب و کارهای مرتبط با کودکان سهم قابل توجهی از بازار کسب و کار را به خود اختصاص داده است. با توجه به افزایش تقاضا برای خدمات پیرامون کودکان شروع فعالیت در این حوزه سودآور خواهد بود.

بدون تردید هر کسب و کاری برخی پیش نیازها را دارد. در اینجا نیز آگاهی از ویژگی های کودکان در سنین مختلف و موفقیت در زمینه رفع نگرانی های والدین نقش کلیدی بازی می کند. از دوران بارداری گرفته، تا تولد و پس از آن، همگی بیانگر بازار وسیع خدمات مرتبط با کودک است. در این زمینه به طور کلی دو الگوی کسب و کار وجود دارد. دسته نخست در زمینه کمک های بهداشتی است. دسته دوم نیز در زمینه سرگرمی کودکان است. با توجه به توانایی و مهارت های مان فعالیت در هر کدام از این دسته ها مفید و پرسود خواهد بود.

3. خدمات به اشتراک گذاری

همه مردم علاقه مند به مالکیت ابزارهای مختلف با پرداخت هزینه بسیار کمتر هستند. کسب و کارهای به اشتراک گذاری دقیقا با هدف رفع چنین نیازی وارد عرصه کسب و کار شده اند. به این ترتیب با استفاده از یک محصول امکان رفع نیاز شمار بالایی از مردم وجود دارد.

امروزه بسیاری از برندهای بزرگ در زمینه به اشتراک گذاری فعالیت دارند. شاید مشهورترین آنها اوبر، DogVacay و Airbnb باشد. بدون تردید به اشتراک گذاری ابزارها فقط معطوف به حوزه حمل و نقل نیست، بنابر این با اندکی خلاقیت و ایده پردازی امکان فعالیت سودمند در این زمینه فراهم خواهد شد.

4. پلتفرم های آموزش آنلاین

با توجه به افزایش موج ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی ورود کسب و کارهای اینترنتی به آن جای هیچ تعجبی ندارد. امروزه برخی از پلتفرم های آموزش آنلاین بزرگ نظیر آکادمی خان، اودِمی و لیندا در سراسر جهان فعالیت دارند. این پلتفرم ها معمولا به ملاقات ساده تر دانش آموزان و معلم ها برای برگزاری جلسات آموزشی به شیوه از راه دور کمک می کنند.

خوشبختانه امروزه در هر زمینه ای دوره های آموزشی وجود دارد. به همین خاطر با شناخت سلیقه غالب ساکنان یک منطقه به خوبی امکان فعالیت در این زمین فراهم می شود.

5. کسب و کارهای مستقل

امروزه بسیاری از افراد به عنوان کارآفرین مستقل در حال فعالیت هستند. دامنه فعالیت در این زمینه ها به طور شگفت انگیزی گسترده است. نکته جالب در این میان افزایش جهت گیری کارآفرینان به سوی فعالیت مستقل است، بنابراین در صورت یافتن ایده مناسب فعالیت مستقل کاملا منطقی خواهد بود. مزیت اصلی این نوع فعالیت امکان مدیریت کسب و کار به شیوه ای کاملا شخصی است. به این ترتیب دیگر نیازی به پیروی از مدیران نخواهد بود، چراکه ما در حقیقت مدیر و رئیس کسب و کار کوچک مان خواهیم بود.

جمع بندی

خوشبختانه اکنون گزینه های بسیار متنوعی در زمینه شروع کسب و کار وجود دارد. پنج مورد از برترین گزینه ها شامل کسب و کارهای مرتبط با گوشی های همراه، کودکان، کسب و کار مستقل و پلتفرم های آموزش آنلاین و به اشتراک گذاری ابزار و خدمات است. این حوزه ها در سال جاری بدل به ترندهای پرسود شده اند. بنا بر این ایده های جذابی برای شروع کسب و کار ما خواهند بود.