۰ نفر

5 اشتباه رهبری که باید از آنها اجتناب کنید

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۵۷
کد خبر: 297323
5 اشتباه رهبری که باید از آنها اجتناب کنید

رهبری ساده نیست. شما باید پیش از شروع کار به عنوان یک رهبر سال ها تجربه و اعتبار کسب کنید و بخش عمده ای از این روند به آزمون و خطا اختصاص خواهد یافت و شما باید از این طریق به روشی یکپارچه و مناسب دست یابید. اشتباهات رهبری باعث وارد شدن آسیب هایی جبران ناپذیر بر پیکر تجارت و شرکت شما خواهند شد و این اصلا خوب نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، در این لیست به 5 اشتباه رایج رهبری در سازمان ها خواهیم پرداخت. چنانچه تمام آنها را به خاطر بسپارید، از توقف و یا حتی پسرفت تجارت و کسب و کار خود جلوگیری خواهید کرد.

کمالگرایی مطلق

درخواست ارائه بهترین عملکرد کار بسیار ساده ای است. ولی از سوی دیگر، شما باید از اشتباهات کوچک چشم پوشی کنید. شما هرگز نباید توقع داشته باشید که سطح عملکرد کارمندان و اعضای تیم از سطح عملکرد شما در شرکت بالاتر باشد.

به انتظارات خود توجه کنید. چنانچه به دنبال کار با بهترین برندها هستید، باید رهبری استثنایی باشید. برای اکثر مردم، یافتن یک تعادل مناسب میان عملکرد خوب و اشتباهات بسیار جزیی و کوچک بسیار دشوار است.

دوری از گفت وگوهای دشوار

یکی از مهم ترین بخش های کار شما به عنوان یک رهبر، گفت وگوهای دشوار است. شما باید صادق باشید و تحت هیچ شرایطی به کارمندان و اعضای تیم خود در رابطه با وضعیت شرکت دروغ نگویید. برای مثال، چنانچه یکی از اعضای شرکت برای سایرین دردسر ایجاد می کند، شما باید به وضعیت رسیدگی کنید.

شاید باید شخصی را اخراج کنید، یا باید با گفت وگوهای خصوصی و سازنده انگیزه و روحیه را مجددا به کارمندان خود بازگردانید. در هر صورت آماده گفت وگو و تعامل باشید.

حرف بیش از حد و توجه ضعیف

شما به عنوان رئیس دائما صحبت خواهید کرد. برای برخی افراد این مسئله غیرقابل تحمل است. شما باید مراقب میزان صحبت خود باشید. شاید بهتر باشد که گاهی حرفی نزنید و فقط گوش کنید.

هنگامی که فضای صحبت و تبادل نظر را در اختیار افراد قرار می دهید، معمولا اطلاعات مفیدی ارائه خواهند کرد. بسیاری از تصمیمات بزرگ در شرکت های بزرگ با ایده های به ظاهر تصادفی کارمندان شروع شده است.

عدم توجه به تصویر بزرگ تر

رهبران باید از اوضاع جهان آگاه باشند. چنانچه تغییرات در بازار محلی یا جهانی باعث ایجاد اختلال در تجارت شما می شود، باید این اختلال را از قبل پیش بینی کنید. اگر برای فرصت های آینده برنامه داشته باشید به نتایج بسیار چشمگیری دست پیدا خواهید کرد.

کارمندان احتمالا بر وظایف کوتاه مدت خود تمرکز خواهند کرد. پس شما باید تفکر بزرگی داشته باشید.

عدم انعطاف

برخلاف نکته قبل، شما باید در مقابل تغییرات انعطاف پذیر باشید. حتی بهترین طرح ها نیز گاهی در صورت ظهور یک نکته یا کسب اطلاعات جدید بی فایده خواهند شد. اگر خدمات یا محصول شما عملکرد ضعیفی دارد، باید آن را تغییر دهید و یا نابود کنید. این غافلگیری ها تمام بخش های تجارت شما را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

شما باید برای مشکلات احتمالی راه حل های مناسبی ارائه کنید. انعطاف خود را همواره هنگام استفاده از طرح ها و نقشه های کاری خود حفظ کنید.

از مشکلات نترسید

اکنون که این لیست را مطالعه کرده اید، با 5 اشتباه رایج رهبران آشنا هستید و احتمالا با دوری از آنها عملکرد بسیار بهتری ارائه می کنید.

متاسفانه این یک لیست جامع نیست. هیچ راهی برای توضیح تک تک اشتباهات رهبری وجود ندارد و حتی چنانچه این کار انجام شود، کمکی به ما نخواهد کرد. در نهایت تجربه بهترین معلم است.

مطمئنا در طول کار و مسیر خود اشتباهات کوچکی خواهید داشت. با اجتناب از 5 اشتباه این لیست، بخش عمده ای از مشکلات خود را برطرف خواهید کرد