۰ نفر

۶نکته کاربردی برای آموزش فروش موفق به کارمندان

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 242023
 ۶نکته کاربردی برای آموزش فروش موفق به کارمندان

آموزش فروش موفق به کارمندان از لحظه ای که آنان را استخدام می کنید واجب و ضروری است. وقتی کارمندان فروش جدیدی استخدام می کنید، به آخرین چیزی که فکر می کنید این است که بخواهید آنها را بعد از چند هفته یا چند ماه اخراج کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز، این مسئله به کل شرکت ضرر می زند. نه تنها شرکت مقدار زیادی زمان و پول برای این افراد سرمایه گذاری می کند، بلکه مشتریان و سایر کارمندان نیز با مشاهده اخراج افراد جدید از لحاظ روانی دچار آسیب می شوند. با این حال، همچنان بسیاری از شرکت ها افراد جدید الورودی را بدون اقدامات آموزشی و انگیزشی کافی، در مقام کارمند فروش شان قرار می دهند.

در این نوشتار کوتاه، به چند نکته اشاره می کنیم که از طریق آنها می توانید برای آموزش فروش موفق به کارمندان تان گام های خوبی بردارید تا در شغل جدیدشان به موفقیت برسند و میزان فروش شرکت تان را نیز افزایش دهند:

۱- ادغام فروش و بازاریابی

پیش از شروع فرآیند فروش واقعی، تیم های فروش و بازاریابی را با یکدیگر ادغام کنید، زیرا آنها افراد کلیدی درگیر با مشتری محسوب می شوند.

۲- کارمندان را غرق اطلاعات نکنید

کارمندان فروش را غرق در اطلاعات غیرضروری نکنید. از آن جا که نظریه های بسیاری در زمینه مفاهیم و فرآیندهای فروش وجود دارند، هضم این اطلاعات برای کارمندان فروش بسیار دشوار خواهد بود.

۳- تمرکز بر فواید محصولات

آموزش باید بر فواید محصولات و همچنین توضیحات مفصلی در زمینه ویژگی های گوناگون آنها متمرکز باشد.

۴- آموزش ترکیبی

آموزش فروش تان را با استفاده از یادگیری ترکیبی پیاده سازی کنید؛ این آموزش باید ترکیبی از کلاس های واقعی و آموزش آنلاین باشد.

۵- تهیه پادکست های انگیزاننده

پادکست هایی از نقل قول های انگیزه بخش در زمینه فروش تهیه کنید. این پادکست ها می توانند به مسئولان فروش انرژی بدهند؛ به علاوه، آنها به آسانی قابل پخش و مشاهده هستند، حتی هنگام راه رفتن و حرکت.

۶- استفاده از داده های واقعی و به روز

جهت اطلاع رسانی به کارمندان فروش درباره تغییرات قیمت، سهم بازار، و سایر اطلاعات مرتبط از داده های واقعی و به روز استفاده کنید. این کار به کارمندان فروش کمک می کند، بتوانند وضعیت فروش تان را بهبود ببخشند.