۰ نفر

۵عادت روزانه موفق‌ترین کارآفرینان جهان

۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰
کد خبر: 209324
 ۵عادت روزانه موفق‌ترین کارآفرینان جهان

مدیرعامل شرکت اپل، تیم کوک، هر روز ساعت4:0 ایمیل های شرکتش را بررسی و ارسال می کند و بعد از آن به سالن ورزش سر می زند. او یکی از موفق ترین مدیران اجرایی است که در مورد اهمیت بیدار شدن در صبح به خوبی آگاه است. اما او در این راه تنها نیست.

1- سحرخیز باشید

مدیرعامل دیزنی، رابرت ایگر ساعت 4:30 صبح از خواب بیدار می شود و قبل از اینکه به دفتر کارش وارد شود ورزش می کند. اما دلیلی وجود دارد که آنها و بعضی دیگر از موفق ترین افراد جهان صبح ها زود از خواب بیدار می شوند. از نظر آنها در این ساعت ها که تمام جهان خواب هستند و همه جا ساکت است، می توانند بهتر تمرکز کرده و به اهداف بلند مدت خود فکر کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، حتی برای افرادی که گمان می کنند نمی توانند صبح ها زود از خواب بیدار شوند، عادت به این رفتار روزانه از طریق رویکرد میکرو برای شان امکان پذیر می شود. برای این کار هر هفته تقریبا 15 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید و این روند را تا جایی که ممکن است ادامه دهید و این عادت رفتاری را در خودتان پرورش دهید.

2- مدیریت زمان موثری داشته باشید

زمان بزرگ ترین سلاح در زندگی است. همه ما یک اندازه زمان در طول شب و روز داریم. جایی که زندگی می کنیم، رنگ پوست مان، مذهب و ... هیچ تفاوتی به حال مان ندارد و همه ما فقط همان 24 ساعت در روز را دریافت می کنیم. که این 86،400 ثانیه است؛ نه بیشتر و نه کمتر. با این حال، آنچه باعث تفاوت می شود، این است که چطور از این وقت گرانبها درست استفاده  کنیم و چگونه از آن بهرمند شویم. آیا ما وقت مان را هدر می دهیم؟ یا از آن به طور مؤثر استفاده می کنیم؟ به طور خلاصه بهترین راه برای رسیدن به موفقیت و اهداف مان مدیریت زمان مناسب و دقیق است. اگر در مورد موفقیت درازمدت جدی هستید، باید این عادت روزانه را به زندگی خود اضافه کنید.

از سیستم مدیریت زمان چهارگانه استفاده کنید، که برای نخستین بار از سوی داییت داییز آیزنهاور، پیش بینی شده است و بعدا توسط استیفن کویس در کتاب «7عادت افراد بسیارمؤثر» محبوب شد. شما این سیستم مدیریت زمان چهارگانه را به عنوان بهترین استراتژی برای مدیریت زمان خود و در نهایت دستیابی به اهداف خود خواهید یافت.

3- اهداف روزانه خود را تنظیم کنید

کارآفرینان موفق نه تنها اهداف بلند مدت را تعیین می کنند، بلکه به تنظیمات اهدف روزانه کسب و کار خود نیز می پردازند. آنها اهداف هر روز را براساس آنچه می خواهند در بلند مدت به دست آورند تعیین می کنند. اهداف روزانه در مقیاس کوچک به موفقیت در کسب و کارمان کمک می کنند. بنجامین فرانکلین هر روز از خود می پرسید «امروز چه کاری برای دستیابی به هدفم انجام داده ام؟» و در آغاز روز با دانستن اینکه باید به این سوال پاسخ دهد روز خود را با در جهت انجام اهداف صحیح برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار به پایان می رساند.

استیو جابز نیز یکی از آنهایی بود که هر روز هنگام نگاه کردن به آینه از خود سوالی را می پرسید. او در یکی از سخنرانی هایش برای فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد بیان کرد که آن سوال این است که اگر امروز آخرین روز زندگی شما بود، دوست داشتید چه کاری انجام دهید؟ او بعدا اعلام کرد که «هر زمان که برای چند روز متوالی جوابی نداشتم، می دانستم که باید چیزی را تغییر دهم.»

4- برنامه ریزی دقیق داشته باشید

برای تعیین اهداف، برنامه ریزی بسیار اهمیت دارد. موفق ترین کارآفرینان جهان برنامه ریزان دقیقی هستند. شما باید تعیین کنید که چگونه از Point A  به Point B در کسب و کار خود برسید تا با درک بهتری در آینده به خط پایان نزدیک شوید.

یک لحظه در مورد یک هواپیما فکر کنید. هر هواپیما یک هدف دارد؛ هدف آن این است که از یک شهر به مقصد دیگر بروید، پس در تاریخ و زمان خاصی مکانی را ترک می کند و در تاریخ و زمان دیگری به مکان مورد نظر می رسد. برای رسیدن به مقصد، برنامه ریزی های بسیاری لازم است از جمله پیش بینی مسیرسفر، سرعت هوا، ارتفاع و...

دستیابی به هدف تان در کسب و کار مانند مثال هواپیماست. شما باید در جهت رسیدن به اهداف خود در مورد تمام مسائل برنامه ریزی داشته باشید و ایجاد یک برنامه و پیگیری مداوم شما به صورت روزانه باعث پیشرفت تان می شود. اگر متوجه شوید که مانعی بر سر مسیرتان قرار دهد همچون هواپیما که هنگام ترافیک هوایی، مسیر، ارتفاع یا سرعت را تغییر می دهد تا به هدف مورد نظر برسد، عمل کنید.

5- به طور مداوم به فعالیت های خود ادامه دهید

بسیاری از افراد در مورد اقداماتی که قصد انجام آن را دارند سخن می گویند اما هر کسی نمی تواند آن اقدامات را به درستی عملی کند و از روند مداومی برای پیروزی تبعیت کند، با این حال، پیگیری مداوم فعالیت ها یکی از مهم ترین عادت های روزانه است که می توانید برای رسیدن به موفقیت های احتمالی آن را دنبال کنید و همچنین برای کارهایی که آنها را به تعویق می اندازید کافی است تنها روزی 15 دقیقه وقت خود را برای انجام آنها بگذارید. ادامه این روند باعث می شود کارتان نیز انجام شود.