۰ نفر

این کارها از شما یک کارآفرین موفق می سازد

۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۲۰:۵۶
کد خبر: 188314
این کارها از شما یک کارآفرین موفق می سازد

وقتی آدم بیش از حد درگیر تجارت می شود، به راحتی نیز حواسش به واسطه چند وظیفگی پرت می شود.

تلقین (Inception) همواره یکی از فیلم های محبوب من بوده است. در این فیلم شخصیت های داستان بدون این که بدانند کجا هستند و چگونه به آن جا رسیده اند، خودشان را در دنیایی خیالی می یابند. این حس و حال چیزیست که تمام روز (و هر روز) از آن استفاده می کنم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تکنولوگ، یک دقیقه روی مهم ترین چیزی که در برنامه کاری ام داشتم، تمرکز کردم. سپس با ده ها تبی که روی مرورگرم باز بود، به یک سایت خبری یا یک شبکه اجتماعی رفتم. وقتی که در حال رانندگی بودم و فیسبوکم را بررسی می کردم فهمیدم که باید چیزی را تغییر دهم. حواس پرتی های دائمی مغز من را مختل کرده بودند و تاثیر مستقیمی بر موفقیت کمپانی و حتی امنیت من داشتند.

برای شروع تمام اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی را از روی گوشیم پاک کردم و کنترل والدین را به آن ها اضافه نمودم تا نتوانم از روی مرورگرم به آن ها دسترسی پیدا کنم. تنها همسرم این پسورد را دارد و به راحتی هم آن را به کسی نمی دهد! همچنین پلاگین استی.فوکوسد (StayFocused) کروم را دانلود کردم تا وقتی که برای شبکه های اجتماعی می گذارم را روزانه به ۲۰ دقیقه محدود کنم، سپس نیوز فید اردیکیتور (News Feed Eradicator) را نصب کردم تا به صورت کامل نیوز فید فیسبوکم را حذف کند. این کارها جواب داد و بازده من افزایش چشمگیری یافت.

دنبال کردن این فرایند به من یادآوری کرد که تمرکز تا چه اندازه اهمیت دارد. با این حس کنجکاوری که دیگران چگونه حواس پرتی هایشان را کنترل می کنند، با چند کارآفرین سخت کوش نمایش داده شده در امپکت شاوکیس (Empact Showcase) تماس برقرار کردم تا ببینم چگونه تمرکز خود را حفظ می کنند.

در ادامه ۱۰ ترفندی که می توانید از آن ها برای پیشرفت سریع استفاده کنید، ارائه شده است:

۱ – روز خود را به قطعات ۱۵ دقیقه ای تقسیم کنید.

وقتی آدم بیش از حد درگیر تجارت می شود، به راحتی نیز حواسش به واسطه چند وظیفگی پرت می شود. من به این نتیجه رسیده ام که در هر زمانی وقتی روی یک کار خاص تمرکز کنم، بازده ام به شدت افزایش می یابد. مطالعات نشان می دهد که کار کردن در حین حواس پرتی مانند کار کردن بعد از یک شب زنده داری است و می تواند بازده شما را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

من هفته ام را با برنامه ریزی برای کارهایی که قرار است در آن هفته انجام دهم، شروع می کنم. سپس وظایم را در قطعات ۱۵ دقیقه ای تقسیم می کنم. این کار به من این امکان را می دهد که برای خودم ضرب العجل های (ددلاین) واقع بینانه تعیین کنم و وقت خودم را تلف نکنم. سپس از تایم.داکتر (TimeDoctor) برای مدیریت این برنامه ریزی استفاده می کنم. این نرم افزار به من کمک می کند که روند کاری خودم را تحت نظر داشته باشم و نمایی کلی از نحوه کار کردنم ارائه می دهد.

من توصیه می کنم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار کردن متمرکز و زمان-محور نگاهی به تکنیک پومودورو بیندازید.

–موسس، ساید بلخی (Syed Balkhi) از دابلیو.پی بگینر (WP Beginner)

۲ – نصیحت “کم قول بده زیاد تحویل بده” را فراموش کن. دقیق باش.

توصیه “کم قول بده زیاد تحویل بده” یکی از نصیحت های قدیمی تجارت است اما ممکن است تلاش کردن در راستای آن چندان فایده ای نداشته باشد. یکی از مطالعات نشان می دهد که افراد وعده هایی را دوست می دارند که فراتر از وعده هایی باشند که خودشان به راحتی می توانند از پس آن برایند.

طبق تجربیات من، صادق بودن در زمانی که مجبورم برای سهامدارانم کار کنم به پرورش روابط عمیق و تخفیف فشار شخصی کمک می کند (تحقیقات نشان می دهد که کنترل داشتن روی زمانبندی باعث کاهش خستگی ذهنی می شود).

در ادامه نحوه انجام این کار را توضیح داده ام:

-من ۲۵ درصد به زمانی که تخمین می زنم برای کاری نیاز دارم، اضافه می کنم.

-از تاخیرهایی که به خاطر همکاری پیش می آید چشم پوشی می کنم.

-به محض اینکه بدانم باید کاری را انجام دهم، تمام بخش های درگیر با یک کار همکاری-محور را در نظر می گیرم.

-وقتی احساس می کنم ظرفیتم در حال پر شدن است، به احساسم عمل می کنم و خیلی روی خودم فشار نمی آورم.

-موفقیت هایم را دنبال کرده و تکرار می کنم. اگر ببینم به موقع کاری را در وقتش انجام داده ام (بدون تاخیر و استرس شخصی) در ادامه سعی می کنم دفعه بعد این کار را سریع تر انجام دهم.

-برای دنبال کردن کارهایم به صورت روزانه از آیدان.دیز (iDoneThis) استفاده می کنم. این اپلیکیشن به من کمک می کند تا برنامه کاریم را متناسب با زمان و ظرفیتم تنظیم کنم.

–کمک-موسس، نیک مانزی (Nick Monzi) از لرن فرش اجوکیشن (Learn Fresh Education)

۳ – لیست های کاری مضر هستند، همه چیز را زمان بندی کنید.

من برای تمام کارهایم زمان بندی انجام می دهم. من با این ضرب العجل کارم را شروع می کنم که روزم ۵:۳۰ بعدازظهر به پایان خواهد رسید و بر اساس اولویت هایم یک زمان بندی ایده ال ایجاد می کنم. سپس، سعی می کنم شرایط را با برنامه کاری ام متناسب کنم (مثلا سخت در دسترس قرار بگیرم یا بعضی ها را بپیچانم). تجربه من نشان می دهد که ایجاد یک برنامه مدون و تثبیت شده باعث می شود که بتوانید در نقاط حساس، تصمیمات هوشمندانه و مفید اتخاذ کنید.

زمان بندی شما را مجبور می کند که با این واقعیت که چقدر زمان دارید و کارهایتان چقدر زمان می برند، روبرو شوید. هماهنگ کردن کارها با زمان باعث کاهش میل به تعویق انداختن وظایف می شود. دیگر نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا در یک دوره زمانی خاص کاری را انجام دهید یا نه؛ زیرا تصمیم از قبل گرفته شده است.

نویسنده، کال نیوپرت (Cal Newport) از So Good They Can’t Ignore You

۴ – اهداف مشخصی تعیین کنید و همیشه آن ها را به کارمندانتان یادآوری کنید.

یکی از شیوه های کاری محبوب من آن است که اهداف بزرگم را به پنج هدف قابل دستیابی تقسیم کنم و سپس آن ها را لیست کنم. من همیشه این لیست را با خودم نگه می دارم؛ بخصوص وقتی کنار کامپیوترم در حال کار هستم آن را روبرویم قرار می دهم. اگر ببینم که دچار حواس پرتی شده ام، لیست اهدافم را بار دیگر نگاه می کنم و از خودم می پرسم آیا این حواس پرتی مستقیما موجب ضربه زدن به یکی از این اهداف می شود یا نه؟ اگر نشود آنگاه به کارم ادامه می دهم. همچنین هفته ای یک بار این اهداف را در جلسه ای که با کارمندانم دارم تکرار می کنم تا به همه اجازه دهم با این اهداف آشنا شوند و برای حرکت به سمت آن ها تغییرات لازم را اعمال کنند.

مطالعات نشان می دهد که حتی ساده ترین روش های یادآوری هدف مانند گوش دان به مطالب مربوط به هدفتان می تواند شما را تحریک کند که برای دستیابی به آن ها تصمیم گیری های لازم را انجام دهید.

ادارات سازمان ها و کمپانی های بزرگ از ریتز کارتون (Ritz Carlton) گرفته تا اوال آفیسِ (Oval Office) کاخ سفید، همگی از کنفرانس های روزانه استفاده می کنند تا با تیم خود درباره اهدافشان صحبت کنند.

–موسس ناتالی لوسیر (Nathalie Lussier) از کمپانی ناتالی لوسیر مدیا (Nathalie Lussier Media)

۵ – بگذارید یک استیکر (کاغذ یادداشت چسبی) راهنمای شما شود.

هر شب با استفاده از دو اصل زیر برای روز بعدی پنج اولویت بحرانی تعیین می کنم:

۱٫فوریت: از خودم می پرسم فردا چه کارهایی را می توانم انجام دهم؟

۲٫نرخ بازگشت سرمایه (ROI): از خودم می پرسم کدام موارد با کم ترین زمان بیشترین بازده را خواهند داشت؟

سپس این اولویت ها را روی یک استیکر می نویسم و بالا-سمت چپ نمایشگر کامپیوترم می چسبانم. اساسا، تا وقتی که کارهای تعیین شده را به سرانجام نرسانم، نمی خوابم. دقیقا به همین سادگی است که گفتم. شاید کمی دیوانه کننده به نظر برسد اما وقتی کارهایم را به موقع انجام می دهم آرامش پیدا می کنم و دیگر نیازی نیست که برای کار کردن فشار بیش از حد روی خودم بیاورم. در سمت مقابل، وقتی کارهایم به تعویق بیفتند مجبورم هزینه اش را بپردازم و تا دیروقت بیدار بمانم تا کارهایم را تمام کنم.

هر روز صبح، وقتی قرار است بر روی اولویت هایم تمرکز کنم، یا در خانه هستم که خوب حواسم پرت نمی شود و یا بیرون خانه هستم که در این صورت هدفونم را روی گوشم می گذارم (گاهی اوقات بدون موزیک) تا دیگران کمتر مزاحمم شوند. مطالعات نشان می دهد که محیط اطراف ما می تواند بدون این که حتی خودمان متوجه آن شویم، تاثیر زیادی در تصمیم گیری های ما داشته باشد. استیکر من محیطی برایم ایجاد می کند که به متمرکز ماندنم کمک می کند.

–کمک-موسس جان هال (John Hall) از کمپانی اینفلونس اند کو (Influence & Co)