۰ نفر

۷ راه یافتن سرمایه گذار برای کسب و کار

۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۱:۴۴
کد خبر: 161352
۷ راه یافتن سرمایه گذار برای کسب و کار

کسب سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در کسب و کار مستلزم کمک سرمایه گذار است. با وجود این، راه پیش بردن در چنین اوضاعی مستلزم تواضع و دانش فنی است.

چه مسیر سنتی و چه مسیر مدرن، هرکدام مدنظر شما باشد، درک استارت‌آ‌پ‌ها می‌تواند همه چیز را شتاب بخشد. طرح‌های موفق کسب و کار، بیشتر بر نوآوری، رشد و مقیاس پذیری متمرکز هستند. براین اساس، آنها مستلزم روش‌های افزایش سریع پول هستند و بنابراین باید هنگام شکار سرمایه خلاق باشید.

 

پذیرای شکست باشید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، اگر واقعاً متعد به تامین بودجه استارت‌آپتان هستید، بپذیرید که تلاش در تامین بودجه گاهی نتیجه دارد و گاهی نیز با شکست همراه خواهد بود. ممکن است مجبور به ارائه ۱۰۰ باره نمونه پیش از اولین چک باشید. مسلم است که شما نمی‌توانید ۱۰۰ نمونه دقیقاً یکسان به شرکت‌ها بدهید. پس لازم است که رزومه کاری خود را سازماندهی کنید و افراد منحصر به فردی که می‌توانید ایده‌تان را به آنها بفروشید پیدا کنید.

برخی دستورالعمل‌های کلی برای ارائه‌های فوق‌العاده اعمال می‌شود. با استفاده از اینها، آماده باشید که سرمایه‌گذار را سر شوق بیاورید:

  • استفاده از تصاویر. اگر در حال راه‌اندازی نرم‌افزار یا وب‌سایت هستید، از تصاویر یا نمونه‌های اولیه برای جلب توجه استفاده کنید.

  • یک داستان بگویید. داستان‌گویی در بازاریابی این روزها سراسر دیوانگی است و اگر بتوانید ارائه محصول خود را از طریق سناریوی مشکل و راه حل چارچوب‌بندی کنید، بهترین کار را کرده‌اید.

  • به سرمایه‌گذار بگویید که چه کار خاصی با این پول انجام می‌دهید.

  • از ادعاهای جسورانه واهمه‌ای نداشته باشید (مادامی که واقعیت داشته باشند). استارت‌آپ ها ریشه در نوآوری دارند و شما چیزی پیشنهاد می‌کنید که پیش از آن هرگز وجود نداشته است. پس این برای نخستین بار است و ممکن است مورد توجه قرار گیرد.

 

شبکه، شبکه، شبکه

رویدادهای شبکه‌بندی داخلی می‌توانند روشی قابل توجه برای رسیدن به سرمایه‌گذاران بالقوه یا دیگر رهبران کسب و کار باشد و در آن به شما اشاره شود. اگر بتوانید، کسی را بیابید که قصد حضور در رویداد شبکه‌بندی داشته باشد، می‌توانید بر همین اساس برنامه‌ریزی کنید.

  • از طریق اتاق‌های بازرگانی داخلی اقدام کنید. حتی اگر عضو نیستید، این انجمن‌ها می‌توانند نکات ارزشمندی به سوی رویدادها در حوزه کاری‌تان باشند.

  • وب‌سایت‌هایی نظیر Meetup و EvenBrite. این وب‌سایت‌ها افراد با منابع مشابه را گردهم می‌آورد و به جستجو برای رویدادهای شبکه‌ای صنعت می‌پردازد.

  • رقابت‌ها بر سر ارائه. اینها روش های منحصر به فردی برای حفظ بودجه هستند. آنها از گروهی از قضات، قوانین واجد شرایط بودن و سرمایه‌گذاران واقعی تشکیل شده‌اند که منتظر کمک مالی برای ابداع شما هستند. شرایط مخزن کوسه به گوشتان خورده است. این همان است.

در مورد افرادی که به شما وعده ارتباط با سرمایه‌گذار را در ازای سهام یا درصد فروش می‌دهند مراقب باشید. آنها به طور معمول، کلاهبردار هستند و در این رابطه باید از عقل سلیم کمک بگیرید.

 

ارتباط آنلاین با سرمایهگذاران

در هنگام تردید می‌توانید به وب مراجعه کنید که مملو از ابزاری برای یافتن تامین بودجه مورد نیاز است، البته باید بدانید که به کجا می‌روید:

  • AngelList مکانی برای همه چیز استارت آپی است. یافتن شغل، گذاشتن پست برای کمک و افزایش پول آنلاین. سرمایه‌گذاران و نوآوران می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند تا شاهد رصت‌های موجود آنجا باشند. هنگامی که مشخصات خود را ایجاد می‌کنید، آن را در دسترس مردمی قرار می‌دهید که ممکن است به محصول شما علاقمند باشند یا آنها را با دوستان و متخصصان به اشتراک می‌گذارند. شما حتی می‌توانید جستوی سرمایه‌گذار را برحسب اندازه و بازار انجام دهید.

  • CrunchBase مانند AngelList عمل می‌کند و شرکت های نوآور را با سرمایه گذاران بالقوه سراسر جهان مرتبط می‌کند.

  • CapRally «دستیاری تمام وقت برای جمع‌آوری کمک مالی» به شما وعده می‌دهد. یافتن سرمایه‌گذار، پیشمایش سرمایه و تحلیل داده‌ها، همگی در این وب‌سایت امکان‌پذیر است. البته اشتراک با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است.

البته انتظار نداشته باشید که کل نقدینگی مورد نیازتان را از این سایت‌ها به دست آورید، اگرچه آنها ابزارهای قدرتمندی محسوب می‌شوند و بهترین فرصت های سرمایه‌گذاری هستند. با استفاده از تلفیقی از این روش‌ها، راهی مطمئن برای کسب سرمایه مورد نیاز خواهید یافت.

 

تفکر راهبردی

وسوسه انگیز است که برای سرمایه‌گذاری بتوانید سرمایه‌گذارانی بالقوه بیابید، اما بهتر است که پیش از این فکر به تدوین یک طرح بپردازید.

از سایت‌هایی مانند AngleList برای تدوین طرح کلی استفاده کنید. می‌توانید از کمک دیگر کارآفرینان برای جستجو و معری شما به دیگران استفاده کنید.

 

خودتان را به بازار عرضه کنید

اگر بخواهید که به جای شنیدن انبوهی از پاسخ‌های منفی، جواب «بلی» بگیرید، باید بدانید که چگونه خود را مطلوب جلوه دهید. وقت بیشتری برای معاشرت با سرمایه‌گذاران بالقوه صرف کنید.

 

سرمایهگذاری جمعی

سرمایه‌گذاری جمعی به نوعی جمع‌آوری کمک برای فناوری‌های نوین است. با کسانی که به نوعی شایستگی در محصول شما یافته‌اند، از عموم مردم گرفته تا کارآفرینان خیرخواه ارتباط برقرار کنید.

هریک از سایت‌های سرمایه‌گذاری جمعی، ساختار خود را برای انگیزه‌بخشی به سرمایه‌گذاران دارد و بنابراین باید قبل از انتخاب تحقیق کنید. Kickstarter و Indiegogo ، برای نمونه، برای درخواست تجدیدنظر عمومی در مورد «یک مسئله مهم است»، در حالی که سایت هایی مثل RocketHub اهداف بشردوستانه دارند.

هر سایتی که انتخاب می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که با اهداف حرفه‌ای و برنامه کسب و کارتان همسو است.

 

به سوی مسیر سنتی

گزینه‌های تامین بودجه استارت‌آ، از منحصر به فرد تا پوچ است، اما گاهی اوقات خوب است که به روش سنتی تکیه کنید. اداره مشاغل کوچک، همچنان منبعی خوب برای تامین بودجه است به ویژه از زمانی که دولت به ارائه مشوق‌هایی برای تحریک اقتصادی پرداخته است. اگر در جستجوی وام یا اعطای مالی به کسب و کارهای کوچک هستید، این اداره بهترین مکان است.