۰ نفر

با این ۴ روش ساده، بهتر مدیریت کنید

۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۳
کد خبر: 159727
با این ۴ روش ساده، بهتر مدیریت کنید

بسیاری میگویند که میخواهند رهبری بهتر باشند اما کمتر افرادی هستند که در واقع از راه درست آن پیش بروند. برای اینکه رهبری بهتر باشید، باید رشد کنید، تغییر نید و روش خود را دستخوش تحول کنید.

این کار همیشه هم آسان نیست به ویژه برای بسیاری از رهبران علاوه بر اینها، می‌توان گفت راهی که می‌رویم در واقع بخشی از ماحصل آنها در رسیدن به جایی است که آنجا هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، به هر روی، برای اینکه بهترین رهبری که می‌توانید باشید، باید ابتدا رهبری بهتر از آنچه در حال حاضر هستید باشید. بهتر بودن آن قدر که فکر می‌کنید سخت نیست. بلکه صرفاً تلاشی آگاهانه است. در ادامه به چهار روشی که می‌تواند شما را به رهبری بهتر تبدیل کند اشاره می‌کنیم:

استفاده از افرادی بهتر از خودتان

یکی از بزرگترین نشانه‌های یک رهبر ضعیف آن است که همیشه به استخدام و مدیریت کسانی می‌پردازند که پتانسیل رشد به اندازه یک رهبر را ندارند. این ناشی از ناامنی و است و به میانگی منتج می‌شود. برای رهبری بهتر بودن، باید افرادی را پیدا کنید که در حوزه‌های خاصی بهتر از شما هستند. افرادی که چیزهایی را درک می‌کنند که شما نمی‌توانید یا کسانی که نقاط قوتی دارند که شما در آنها ضعف دارید.

پس باید به عقاید آنها در این حوزه‌ها اطمینان کنید. لازم است که به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید تا بدانید که چه هنگام چیزی نمی‌دانید یا نمی توانید کاری انجام دهید. اینکه از عقاید دیگری در حوزه‌ای استفاده می‌کنید به این معنا نیست که رهبر نیستید، زیرا آر هر کاری کماکان تصمیم شما و تیمتان تعیین کننده است.

بیایید این مسئله را بپذیرید که وقتی به تیم‌تان اجازه انجام کارهای فوق‌العاده می‌دهید، خودتان هم فوق‌العاده به نظر می‌رسید.

 

همیشه مثبت باشید

هیچ کسی خواهان پیروی از افراد منفی در فضای حرفه ای نیست. این تخلیه روح و انگیزه است. اگر مثبت باشید، افراد تحت مدیریت شما مثبت‌تر خواهد بود. اگر تشویق کننده باشید، آنها هم تشویق خواهند شد.

بلی، اینها مشهود است، اما به یک یا دو هفته گذشته‌تان فکر کنید. آیا در گفتار و کردارتان مثبت بوده‌اید؟ آیا کسانی که تحت مدیریت شما هستند معتقدند که شما نگرش مثبت به مسائل دارید؟

هرگز تاثیر نگرش خود بر افراد تحت مدیریت خود را دست کم نگیرید.

 

بدانید که تیم شما بهترین است

در حال حاضر، اغلب نیاز است که بافری بین رهبر و کارکنان آن وجود داشته باشد به ویژه در فضای کار حرفه‌ای. با وجود این، چنین روندی به معنی اینکه افراد باید با شما غریبه باشند نیست. آنها فقط عناوین و مسئولیت‌ها نیستند. آنها افرادی با نام‌ها و دوستان و سرگرمی‌ها و عجایب هستند. با آنها تعامل داشته باشید. آنها را درک کنید و اجازه دهید که بدانند به آنها توجه می‌کنید. این گونه است که به عنوان یک فرد، آنها به طور عادی در پیروی از شما متعدتر خواهند بود.

 

هرگز دست از یادگیری برندارید.

هنگامی که ردی رهبری را آغاز می‌کند، مشتاق‌تر و مایل‌تر می‌شود. آنها می‌‌خواهند یاد بگیرند. با وجود این، هنگامی که شروع به یافتن برخی موفقیت‌ها در آنچه که در حال انجام هستید می‌کنید، میل به یادگیری در شما فروکش می‌کند.

 

درنگ نکنید

به رهبران دیگر گوش کنید. کتاب بخوانید. در سخنرانی‌ها شرکت کنید. تبلیغات را بررسی کنید. در رهبری غوطه‌ور نشوید. رهبرانی را پیدا کنید که می‌توانید به آنها مرتبط شوید. یک مربی باشید. به کارکنان تحت مدیریت خود مشاوره بدهید. از فرصت‌های یادگیری در حین انجام امور غفلت نورزید.

پیش از آنکه آگاه باشید، خود را به مدیری برتر تبدیل کنید.