۰ نفر

سازوکار ورود به بازار خمیردندان

روی تیوپ سرمایه گذاری کنید

۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۹:۵۹
کد خبر: 152839
روی تیوپ سرمایه گذاری کنید

بسیاری از علاقه مندان و صاحبان سرمایه برای ورود به بخش های مختلف تولید همواره به دنبال دستیابی به اطلاعات مناسبی از ماشین آلات مورد نیازشان هستند.

منوچهر نوروزبیگی، واردکننده ماشین آلات صنایع دارویی و غذایی در این رابطه می گوید: اگر از فضا و برخی تجهیزات اداری این سرمایه گذاری بگذریم به طور کلی شناخت دقیق خط تولید یکی از رموز موفقیت علاقه مندان است. بنابراین در بحث تولید خمیردندان هم لازم است با توجه به برنامه تولیدی و محصولات جانبی اطلاعات کلی از خطوط مختلف تولیدی داشته باشیم.

خمیردندان بهانه است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرصت امروز ، نوروزبیگی درباره ماشین آلات تولید خمیردندان افزود: با توجه به اینکه خطوط تولید خمیردندان توانایی تولید انواع اقسام کرم را (رنگ مو، خمیردندان، کرم های بهداشتی، شامپو) دارد معمولا سرمایه گذاران صرفا روی تولید یک محصول سرمایه گذاری نمی کنند و با درنظر داشتن برنامه تولیدی چندین محصول مشابه برنامه ریزی می کنند.

وی تاکید می کند: به طور کلی خط کامل تولید عبارت است از سه بخش عمده؛ یک دیگ های پخت (مخلوط کن )، خطوط انتقال یا فرآوری و در نهایت پرکن و بسته بندی که هر یک از این مراحل می تواند به صورت مجزا خریداری شود. اما اقتصادی ترین سیاست این است که یک شرکت تولیدکننده خط کامل را برای یک سرمایه گذار نصب و راه اندازی کند، چون خدمات پس از فروش آن می تواند قابل اعتمادتر باشد.

این فروشنده ماشین آلات با اشاره به اینکه تعداد رنگ های مورد نیاز برای پرکردن تیوپ در قیمت نهایی تعیین کننده است، می افزاید: امروز خطوط تولید و دستگاه های متفاوتی ساخت داخل یا خارج از ایران در بازار کشورمان موجود است که می توان از 50میلیون تومان به صورت یک دستگاه تا 2میلیارد تومان خط تولید نسبت به ظرفیت تولید و سرعت آن خریداری کرد.

نوروزبیگی می گوید: فضای مورد نیاز برای یک خط تولید کامل بدون درنظر گرفتن انبارها و قسمت های پشتیبانی تقریبا 350متر مربع است تا بتوان خط تولید را کامل و با فضای مناسب راه اندازی کرد. هرچند امروز دستگاه های ظرفیت پایین کوچک برای تولید با ظرفیت های محدود را می توان در فضایی نزدیک به 100متر مربع راه اندازی کرد.

اروپایی ها یکه تاز میدان

این واردکننده ماشین آلات صنعتی با اشاره به اینکه ماشین آلات اروپایی به خصوص آلمان در ایران بسیار شناخته شده هستند، می گوید: در زمینه تولید و بسته بندی کرم ها به صورت تیوپی اگرچه برخی تولید کنندگان ایرانی ماشین آلاتی را روانه بازار کرده اند اما هنوز محصولات آلمان بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده و پس از آن چین و ترکیه نیز تولیداتی را به ایران صادر می کنند.

وی که معتقد است استفاده از ماشین آلات اروپایی می تواند نتایج بهتری برای سرمایه گذاران داشته باشد به خبرنگار ما می گوید: همه می دانیم مسائل بهداشتی و رعایت اصول بهداشتی از مهم ترین موارد تولید این نوع محصولات است.

بنابراین استفاده از خطوط اروپایی می تواند نتایج بهداشتی بهتری برای تولید کنندگان به ارمغان آورد چون استفاده از مواد باکیفیت و بیشترین دقت در هنگام نصب از سوی تولید کنندگان اروپایی اتصالات و همچنین خطوط انتقال کاملا استریل و بدون هرگونه آلودگی را مهیا می کند، اما درباره محصولات چین واقعا این نکته بعضا قابل اتکا نیست و می تواند نتایج آزمایشگاه را با چالش روبه رو کند.

نوروزبیگی تاکید می کند: بیشتر ماشین آلات بسته بندی (قرار دادن تیوپ در بسته کاغذی) اکنون از ساخته تولید کنندگان ایران استفاده می شود و در بخش پرکن ها یا دیگ های پخت هنوز تولیدکنندگان ایرانی زیاد وارد میدان نشده اند.

چالشی به نام تیوپ

نوروزبیگی، درباره تهیه مواد مورد نیاز بسته بندی معتقد است، اگرچه برخی از تیوپ ها در ایران قابلیت تولید دارند و در دسترس بسیاری از متقاضیان قرار دارد. اما برخی از تیوپ های چندلایه خاص برای تولید خمیردندان یا رنگ مو همواره وارداتی هستند و فعلا روند تولید آنها در ایران آغاز نشده است.

وی می افزاید: همین نکته برای برخی از تولیدکنندگان مشکل ساز شده است، چون دسترسی به این نوع بسته بندی در دوران تحریم کمی مشکل بود و هزینه های تولید را افزایش داده بود ولی اکنون که برجام اجرا شده کمتر با مشکل مواجه هستیم.

وی توصیه می کند با توجه به روند روبه افزایش بسته بندی تیوپی بسیاری از محصولات در بخش آرایشی، بهداشتی و خوراکی بد نیست برخی سرمایه گذاری های نیز در زمینه تولید تیوپ های مورد نیاز باشد تا بتوانیم در این زمینه نیز به خودکفایی کامل برسیم و زمینه صادرات محصولات به بازارهای بین المللی فراهم شود.

 

خمیر دندان